Macao e un joc de cărţi
cu 52 + 2 jokeri:
- se dau duble
- 2 si 3 iei 2, respectiv 3 carti si se respecta regula de baza macaua cu culoarea (adica daca jos e 3 de trefă poti da 2 de treflă in contratac)
- As schimbi in ce vrei
- 4 stai o runda
- jokerul de culoare neagra inseamna luarea a 5 carti de jos
- jokerul colorat 10 carti.
Dacă am 3 carti in mana, un jocker si 2 de 3, pot sa le dau pe toate odata jos?
E un joc cu carti care se joaca si cu cei 2 jokeri. Se impart carile la cati jucatori sunt cate 5 pentru fiecare. Se pune o crte in mijloc si jocul oate incepe. Ce fac cartile: A il face pe celalalt jucator de dupa sa nu mai dea o tura sau depinde cate carti ai de A si poti sa le pui peste orice carte( daca are si el A il poate da si sta cel de dupa el), 2 si 3 se dau peste orice carte (nu se pot da impreuna) si trebuie sa iei di pachetul pus deoparte cate carti reprezinta numarul( Exemplu: 2 de 3 si un 2 iei 8 carti) sau in loc sa dai sa ia carte persoana de dupa tine oti stopa cu parul( numai iei carti) si ai este 7 cu care poti schimba in orice culoare si la fel ca celelalte carti se da peste orice( culorile sunt: romb, inima neagra, inima rosie si trefla). Celelalte carti se dau peste una din aceste culori si poti sa dai mai multe la fel de o data. Jocul se ttermina cand ramane unul neterminand pachetul. Apropo: cand termini se zice macao.
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa. Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
A – urmatorul jucator isi pierde randul;
7 - Jucatorul shimba in orice carte vrea;
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.