Tocmai ai facut un experiment de fizica reusit, ha, ha... deosebirea dintre transmiterea caldurii prin radiatie, convectie si conductie.
Initial, micul ventilator aflat in partea din spate a feonului sufla aer peste rezistenta de incalzire aflata mai "pi șentru" si caldura era transmisa uniform printre bucle prin radiatie sau convectie (nu m-am hotarat inca prin care din ele. Presupun ca prin convectie, ca nu stiu daca te-ai bronzat nitel la scalp in proces).
Mai apoi, zbuciumand tu feonul printre bucle, ai patit ca nevasta-mea: o bucatica de plastic de la grilajul ventilatorului s-a rupt si s-a impiedicat printre palele feonului, de unde si zgomotele emise. Pana la urma ti-a blocat ventilatorul.
Now AKum ce s-a intamplat?!
Nemaiavand curent fortat de aer, caldura disipata de rezistenta nu s-a mai putut transmite prin convectie. dar ea vroia oricum sa iasa din feon, de dragul tau, asa ca rezistenta "s-a inrosit" - de fapt s-a amplificat transmiterea prin radiatie a caldurii, si totodata prin conductie directa caldura s-a transmis de la rezistenta la suportul ei ignifug, si mai departe la carcasa de plastic, topind nitel ansamblul feonistic.
Nu stiu la tine, dar nevasta-mea stie unde e trusa mea de scule, asa ca a luat o surubelnita, a demontat feonul in doua, ca pe-un sandvis, si a extras bucatica de plastic dintre pale, scutindu-ma astfel financiar de placerea de a-i cumpara unul nou, asa cum ar vrea alessia, ha, ha.
Deci "Drum Bun la Mall"!
Pana acum ai procedat foarte bine. Evita sa incerci sa-l mai folosesti--- se pare ca aparatul este numa' bun de aruncat la gunoi!--- costul reparatiei este prea mare ca sa merite cheltuiala asa ca, cumpara unul nou( sunt patita!)
Probabil i-ai astupat aerisirea cu mana
eu cand i-am astupat aerisirea s-a inchis si era incins dar dupa 5-6 minute a mers din nou
eusebiu27 întreabă:
DaciaRomania întreabă: