Iti scriu aici cateva dintre cele mai cunoscute.
Regulile jocului razboi
RAZBOI
Obiectivul jocului este sa castigi toate cartile din pachet printr-o serie de infruntari. Pentru joc se foloseste un pachet obisnuit de 52 de carti. Asii au cea mai mare valoare. Suita cartii nu conteaza.
Fiecare jucator primeste acelasi numar de carti. Cartile stau intr-o stiva, cu fata in jos. La o infruntare, fiecare jucator aseaza prima carte din stiva sa cu fata in sus pe mijlocul mesei. Cel care are cartea mai mare castiga infruntare, ia ambele carti si le aseaza cu fata in jos la capatul stivei. Daca doi jucatori pun la bataie o carte la fel de valoroasa se ajunge la razboi pentru toti jucatorii. In cadrul razboiului fiecare pune peste cartile de pe masa cate o carte cu fata in jos si inca una cu fata in sus. Cel cu cea mai puternica a doua carte cu fata in sus castiga. In caz de egalitate se repeta procedeul de mai sus. In cazul in care in razboi unul dintre jucatori ramane fara carti acesta pierde jocul. Castigatorul razboiului ia toate cartile de pe masa si la aseaza cu fata in jos la sfarsitul stivei lor de carti. Primul jucator care castiga toate cele 52 de carti este invingator.
MACAO
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa. Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna. Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; Daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu . Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu.
Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare. Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul.
Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
TABINET
Se ia pachetul de carti (fara jokeri), se amesteca cartile, iar primul jucator (cel care primeste carti primul) are dreptul sa aleaga ce carti i se dau. Cel care le amesteca trebuie sa ii arate acestuia 4 carti, iar daca primului jucator ii convin, i se mai dau inca doua. Daca nu ii convin cartile, acestea se pun la masa si i se dau alte sase carti pe care nu are voie sa le mai refuze. Celui de al doilea i se dau tot sase si tot asa (la fiecare jucator cate sase, dar regula cu alesul cartilor se aplica numai la primul jucator). Daca primul jucator a refuzat primele 4 carti, acestea se pun la masa; daca nu le-a refuzat, dupa ce se impart cartile la toti jucatorii, se pun 4 carti la masa.
Regula este simpla: cartile de zece, asarii, damele, regii si valetii sunt puncte. Zecele de romb se numeste vacuta si valoreaza 2 puncte. La fel si doiul de trefla, valoreaza tot 2 puncte. Restul cartilor valoreaza un punct (adica zecarii, asarii, valetii, damele si regii). Cu cartile pe care le ai in mana trebuie sa iei de pe masa. De exemplu, ai un valet in mana. Daca la masa ai un zecar si un doiar, 2 + 10 = 12, deci cu valetul poti lua zecarul si doiul. De-altfel poti lua de pe masa in orice combinatie, numai sa fie egal cu ce ai tu in mana. Scopul tau este sa faci cat mai multe puncte la final. Daca nu ai ce sa iei de pe masa, lasi o carte din mana - care vrei tu - jos. Daca unul dintre jucatori ia toate cartile de pe masa, se cheama ca a facut o tabla (trebuie sa intoarca o carte din cartile care le-a luat de pe masa cu fata in sus, ca sa nu uite de tabla). Daca un alt jucator a facut o tabla, cel care a facut inainte tabla, trebuie sa o ridice (adica sa reintoarca cartea cu fata in jos). Tabla valoreaza un punct. Daca ai 3 table la sfarsit, inseamna ca ai trei puncte. Cand jucatorii termina cartile care le au in mana, acetora li se dau alte carti din pachet, impartite in mod egal. Daca nu mai sunt cate 6 carti de jucator, se impart in mod egal cartile, astfel incat fiecare sa aiba acelasi numar de carti. Jucatorul care ia carte de la masa ultimul (iar pana la terminarea jocului nimeni nu mai ia nimeni de pe masa), are dreptul sa ia toate cartile care raman la masa.
PACALICI
Se imparteau 4 carti la inceput la fiecare, si cand faceai o pereche = 2 carti cu acelasi omulet scoteai din joc cartile, scopul fiind sa nu ramai la urma cu pacaliciul . Parca... nici eu nu am mai jucat asta de multi ani.
POPA PROSTUL
Se iau x perechi de carti, unde x = numarul de jucatori. Se adauga inca o carte, care e popa prostu . Apoi se impart toate cartile la jucatori, ultima carte ramane jos. Fiecare jucator da jos o carte,apoi o ia pe cea care era jos inainte. Scopul e sa faci o pereche, adica sa ai toate 4 cartile. Cand ai pereche pui cartile jos, ceilalti jucatori trebuie sa faca acelasi lucru, ultimul care o face primeste pedeapsa
SEPTICA
Se iau cartile de la 7 in sus, 7-le taie, asul si 10-le sunt puncte. Se impart cate 4 la fiecare omulet, primul da o carte jos, daca nu da nimeni o carte de acelasi tip, spre exemplu inca o popa, daca primul a dat popa, sau daca nu da nimeni un 7 ca sa il taie , atunci primul ia toate cartile. Scopul e sa ai la sfarsit cat mai multe puncte in cartile luate.
TOCI
Se pune pachetul amestecat cu fata in jos; pe rand fiecare jucator trage cate o carte pana se epuizeaza pachetul; scopul este de a ordona cartile in ordine crescatoare indiferent de culoare sau semn, incepand cu asul, apoi 2.iar dupa popa punandu-se din nou asul si reluandu-se ordonarea crescatoare; fiecare poate pune cand ii vine randul carti peste pachetul partenerului de joc, urmand aceeasi regula de a ordona crescator cartile; dupa ce se trag toate cartile din pachet fiecare jucator isi intoarce pachetul sau si reia jocul pana cand scapa de carti; daca nu esti atent si uit sa pui cartea care urmeaza in pachet sau la adversar (daca este cazul) si celalalt observa ca ai pus deja cartea jos sau ai tras o alta carte se spune TOCI.adica penalizare pentru ca nu ai fost atent foarte fericit ; ideea e sa termini primul cartile din pachetul tau. deci eu trag as il pun jos in pachet , trag si doi il pun peste; trag o alta carte de ex 8 si partenerul de joc are cartea cu fata in sus 7 il pot pune peste cartea lui.
FUNDAAA?
Iti scriu aici cateva dintre cele mai cunoscute.
Regulile jocului razboi
RAZBOI
Obiectivul jocului este sa castigi toate cartile din pachet printr-o serie de infruntari. Pentru joc se foloseste un pachet obisnuit de 52 de carti. Asii au cea mai mare valoare. Suita cartii nu conteaza.
Fiecare jucator primeste acelasi numar de carti. Cartile stau intr-o stiva, cu fata in jos. La o infruntare, fiecare jucator aseaza prima carte din stiva sa cu fata in sus pe mijlocul mesei. Cel care are cartea mai mare castiga infruntare, ia ambele carti si le aseaza cu fata in jos la capatul stivei. Daca doi jucatori pun la bataie o carte la fel de valoroasa se ajunge la razboi pentru toti jucatorii. In cadrul razboiului fiecare pune peste cartile de pe masa cate o carte cu fata in jos si inca una cu fata in sus. Cel cu cea mai puternica a doua carte cu fata in sus castiga. In caz de egalitate se repeta procedeul de mai sus. In cazul in care in razboi unul dintre jucatori ramane fara carti acesta pierde jocul. Castigatorul razboiului ia toate cartile de pe masa si la aseaza cu fata in jos la sfarsitul stivei lor de carti. Primul jucator care castiga toate cele 52 de carti este invingator.
MACAO
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa. Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna. Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; Daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu . Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu.
Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare. Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul.
Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
TABINET
Se ia pachetul de carti (fara jokeri), se amesteca cartile, iar primul jucator (cel care primeste carti primul) are dreptul sa aleaga ce carti i se dau. Cel care le amesteca trebuie sa ii arate acestuia 4 carti, iar daca primului jucator ii convin, i se mai dau inca doua. Daca nu ii convin cartile, acestea se pun la masa si i se dau alte sase carti pe care nu are voie sa le mai refuze. Celui de al doilea i se dau tot sase si tot asa (la fiecare jucator cate sase, dar regula cu alesul cartilor se aplica numai la primul jucator). Daca primul jucator a refuzat primele 4 carti, acestea se pun la masa; daca nu le-a refuzat, dupa ce se impart cartile la toti jucatorii, se pun 4 carti la masa.
Regula este simpla: cartile de zece, asarii, damele, regii si valetii sunt puncte. Zecele de romb se numeste vacuta si valoreaza 2 puncte. La fel si doiul de trefla, valoreaza tot 2 puncte. Restul cartilor valoreaza un punct (adica zecarii, asarii, valetii, damele si regii). Cu cartile pe care le ai in mana trebuie sa iei de pe masa. De exemplu, ai un valet in mana. Daca la masa ai un zecar si un doiar, 2 + 10 = 12, deci cu valetul poti lua zecarul si doiul. De-altfel poti lua de pe masa in orice combinatie, numai sa fie egal cu ce ai tu in mana. Scopul tau este sa faci cat mai multe puncte la final. Daca nu ai ce sa iei de pe masa, lasi o carte din mana - care vrei tu - jos. Daca unul dintre jucatori ia toate cartile de pe masa, se cheama ca a facut o tabla (trebuie sa intoarca o carte din cartile care le-a luat de pe masa cu fata in sus, ca sa nu uite de tabla). Daca un alt jucator a facut o tabla, cel care a facut inainte tabla, trebuie sa o ridice (adica sa reintoarca cartea cu fata in jos). Tabla valoreaza un punct. Daca ai 3 table la sfarsit, inseamna ca ai trei puncte. Cand jucatorii termina cartile care le au in mana, acetora li se dau alte carti din pachet, impartite in mod egal. Daca nu mai sunt cate 6 carti de jucator, se impart in mod egal cartile, astfel incat fiecare sa aiba acelasi numar de carti. Jucatorul care ia carte de la masa ultimul (iar pana la terminarea jocului nimeni nu mai ia nimeni de pe masa), are dreptul sa ia toate cartile care raman la masa.
PACALICI
Se imparteau 4 carti la inceput la fiecare, si cand faceai o pereche = 2 carti cu acelasi omulet scoteai din joc cartile, scopul fiind sa nu ramai la urma cu pacaliciul . Parca... nici eu nu am mai jucat asta de multi ani.
POPA PROSTUL
Se iau x perechi de carti, unde x = numarul de jucatori. Se adauga inca o carte, care e popa prostu . Apoi se impart toate cartile la jucatori, ultima carte ramane jos. Fiecare jucator da jos o carte,apoi o ia pe cea care era jos inainte. Scopul e sa faci o pereche, adica sa ai toate 4 cartile. Cand ai pereche pui cartile jos, ceilalti jucatori trebuie sa faca acelasi lucru, ultimul care o face primeste pedeapsa
SEPTICA
Se iau cartile de la 7 in sus, 7-le taie, asul si 10-le sunt puncte. Se impart cate 4 la fiecare omulet, primul da o carte jos, daca nu da nimeni o carte de acelasi tip, spre exemplu inca o popa, daca primul a dat popa, sau daca nu da nimeni un 7 ca sa il taie , atunci primul ia toate cartile. Scopul e sa ai la sfarsit cat mai multe puncte in cartile luate.
TOCI
Se pune pachetul amestecat cu fata in jos; pe rand fiecare jucator trage cate o carte pana se epuizeaza pachetul; scopul este de a ordona cartile in ordine crescatoare indiferent de culoare sau semn, incepand cu asul, apoi 2.iar dupa popa punandu-se din nou asul si reluandu-se ordonarea crescatoare; fiecare poate pune cand ii vine randul carti peste pachetul partenerului de joc, urmand aceeasi regula de a ordona crescator cartile; dupa ce se trag toate cartile din pachet fiecare jucator isi intoarce pachetul sau si reia jocul pana cand scapa de carti; daca nu esti atent si uit sa pui cartea care urmeaza in pachet sau la adversar (daca este cazul) si celalalt observa ca ai pus deja cartea jos sau ai tras o alta carte se spune TOCI.adica penalizare pentru ca nu ai fost atent foarte fericit ; ideea e sa termini primul cartile din pachetul tau. deci eu trag as il pun jos in pachet , trag si doi il pun peste; trag o alta carte de ex 8 si partenerul de joc are cartea cu fata in sus 7 il pot pune peste cartea lui.
Pai cred ca toata lumea a auzit de macao si cred ca stii si tuh cum se joaca.mai este un joc super pe care il jucam asta vara, se numeste killer preda-te si este foarte usor de jucat.mai intai depinde cate pers joaca trebuie sa fie maxim 4.se ia un as un popa un valet si un cu. popa este politistul,asuleste killerul, valetul este judecatorul, si cu este un civil care nu face nimic. daca sunt mai multi jucatori mai bagi cu sau daca se termina cu orice alta carte vrei uh.jocul este in felul urmator, fiecare isi ia o carte si nu o arata celorlalti.killerul trebuie sa faca cu ochiul dar sa fie foarte discret pentru ca daca il vede politistul ii zice killer predate si jocul s-a sfarsit.dar daca killerul isi da seama cine e politist ii poate spune politist te-am prins.si valetul ca sa nu uit, pune o pedeapsa celui prins, ori killerului ori politistuilui.acest joc imi place foarte mult sper sa iti placa si tie. Stiu macao,whist,trombon,killer,mafia,poker,popa-prostu',chems,tabinet,septica, razboi, minti fundoi? plizzzzzzzz:X:X::X:X:X
Andrei 123 întreabă:
iuandfto întreabă: