Iar ce tine de anvelope, pentru ca și asta este important ( când vei fi nevoit sa înlocuiești anvelope de pe bicicletă), vei avea nevoie de anvelope pentru teren mixt. Îți recomand sa alegi bicicletă cu roti de 27, 5, janta asigură-te ca este dublă ( daca și dubla capsata, cu atât mai bine).
Îți recomand Schwalbe Smart Sam 27x5 x2. 25 Schwalbe Racing Ralph 27, 5x2. 25, de la Michelin " MTB FORCE XC PERF 27, 5"x2.25 Tubeless Ready" ( merg montate și pe cameră). Acestea din urmă sunt anvelope tubeless, dar pentru asta ai nevoie de o bicicleta cu jante tubeless + kit de conversie tubeless + lichid tubeless. Tubeless înseamnă un cauciuc care merge montat fără cameră, însă este alta poveste, iar dacă vei fi interesat mai mult, vei învăța în timp.
Pentru teren mixt mai exista și anvelopele de la Continental "Double Fighter III" 27, 5x 2.00 care sincer, nu prea mi-au plăcut.
De evitat anvelopele din Decathlon "b'twin" sau orice alte piese produse de ei ( altele decât shimano). Spre exemplu Rockrider, btwin. Anvelopele se vor uza repede, plus piesele se degradează și ele extraordinar de repede. Mai si sunt scumpe ca naiba.
Dacă e shimano, e bun. Dacă e Rockrider, B'twin - nu-i bun. ( asta dacă mergi la service-ul lor cu piese stricate și vor încerca sa iti vândă ce vor ei - NU ACCEPȚI decât shimano). Dacă nu, cauți alt atelier sau înveți sa iti cauți singur piesele, cumperi online și mergi apoi sa monteze. Atelierul decathlon e ok, dar ce vând ei în decathlon ca piese pentru bicicleta e in mare parte fâs.
Vrei sa iti dau idee? Am bicicleta cumpărată de la ei si nu am atâtea degete la mâini și la picioare câte drumuri am făcut la alt atelier pentru upgrade si piese de schimb. Sa nu mai pun revizii, roata spate care a trebuit înlocuită cu totul și altele. Foile de la bicicleta care s-au uzat după 600 km, iar actualul angrenaj ( adică foile - Shimano) am montat în 2020, am rulat 8000 km si foile încă țin. Exista mai multe tipuri de angrenaje cu foi fixe sau cu foi detașabile și în caz ca se uzează o singura foaie, schimbi doar foaia cutare și nu întregul angrenaj, dar un angrenaj cu foi detașabile mereu va costa mai mult. Eu am angrenaj ieftin Shimano Tourney cu foi fixe. Un angrenaj asemănător am găsit cu 105 lei și ma duce ani, la decathlon angrenaj de la Rockrider costa 150 lei și ma duce 2 luni maxim (asta comparând cât merg eu pe bicicletă). Faci singur diferența ce merita și ce nu merita.
Adevărat ca angrenajul de la Shimano m-a ținut atât de mult pentru ca m-am și ocupat de el. Probabil nu știi, dar foile cât și pinioanele se vor uza repede dacă continui sa folosești un lanț prea uzat. Pentru a măsura uzura lanțului folosești asta
https://www.decathlon.ro/p/dispozitiv-testare-uzura-lant/_/R-p-120530
Printre lucrurile utile din Decathlon.
Însă la o uzura de 1%, schimbi rapid lanțul pentru a slava foile și pinioanele. Dacă continui sa folosești un lanț uzat, acesta va degrada foile si pinioanele, va crea fel și de de probleme ( nu va schimba vitezele corect sau cel mai rău : când pleci ridicat din șa, să scape pedala din cauza foilor uzate). Risc de accident aici, sa te rănești în pedale sau altele. Si crede-ma ca un angrenaj nou + pinioane +lanț și montaj costa în jur de 400 lei. Ce preferi?
Lanțul trebuie întreținut. Cu cât întreți mai bine, cu atât tine mai mult. Am înlocuit și eu multe lanțuri la bicicleta pana am învățat sa întrețin corect. Am folosit și eu fel și fel de metode de curățare, degresanți, pana am descoperit ca cel mai eficient pentru curățare lanț este chiar el însăși : detergentul de vase. Luam în ras când citeam în alte părți despre asta, dar când am testat, am rămas uimit cât de bine a curățat lanțul. Eu curat lanțul după fiecare 300 km.
Dupa ce clătești, nu lași apa pe lanț pentru ca exista risc sa apară rugina. Ștergi cu o cârpă uscată sau prosop de bucătărie, apoi dacă ai la îndemână degresant pentru frâne ( chiar si auto), pulverizezi pe cârpă și cureți lanțul învârtind la pedale. Apoi aplici câteva picături de ulei ( acest ulei)
https://www.decathlon.ro/p/ulei-ciclism-teflon/_/R-p-12289
Alt produs util din decathlon, excluzând piesele. În fine.
Dupa ce ai picurat ulei pe lanț ( vreo 5 picături, sa zicem 6 ), din maneta de schimbător urci/coborî lanțul pe fiecare pinion în parte. La fel si cu foile.
Pinioanele poți curăta cu peria asta
https://www.decathlon.ro/p/set-2-perii-curatare-bicicleta/_/R-p-329622
Totul folosind apa și detergentul de vase, apoi clatind.
Niciodată, dar niciodată sa nu pulverizezi degresant pentru frâne pe disc-uri ( daca iei bicicleta pe disc). Pentru asta cică a fost conceput, însă nu recomand. Va contamina plăcuțele de frână si vor face din urat în mai urat la frânare. Doar pe lanț folosești, pinioane. Atenției însă ca unele degresante, daca ți-au atins cadrul, acesta rămâne pătat. Am pățit, un degresant din dedeman. De atunci prefer sa curat foile și pinioanele cu detergentul de vase.
Pentru disc recomand curățare tot cu detergent de vase, clătit, șters.
In rest uite cum arata o jumătate de ora din viata mea chinuindu-ma sa explic ce și cum.
Multumesc mult pentru informatiile valoroase! Apreciez ca ti-ai rupt jumatate de ora ca sa imi raspunzi! Trebuie sa ma uit pe canalul de yt pe care mi l-ai dat ca eu nu stiu aproape nimic despre biciclete. eu am o bicicleta de la dechathlon rockrider am dat 900 lei pe ea dar niciodata nu i-am facut nicio revizie si o am de 6 7 ani si nu am avut probleme cu ea legat de nimic, doar ca la viteze nu prea se mai schimba bine. O sa incerc sa asimilez informatiiile tale si o sa ma uit pe acel canal ca sa mai invat, caci ma mut la munte si vreau sa ma apuc de ciclism montan, adica prin paduri sau la poalele muntilor. Daca se poate imi poti da niste modele de biciclete din care sa aleg? Daca ai timp. efectiv sunt prea multe si nu stiu din care sa aleg. Este bine in loc de 27.5 sa iau de 29?
Din ce m-am uitat pe olx sunt multe biciclete la 2000 lei negociabil unele care sunt full shimano, deci cred ca ramane sa imi cumpar una de pe olx decat una noua mai proasta, tu ce zici?
Pai și eu zic asta, ca SH e mai rentabil. Una ieftina va fi și prost echipata si mai târziu faci cărare la service cu ea. Sau după cum am spus : mai pune bani si iei nou, ii știi istoricul ( tu fiind primul proprietar). O bicicleta SH, chiar dacă e mai ieftina decât una nouă și mai bine echipata, însă și ea poate avea probleme pe care la început nu le vezi. Iar proprietarul sa nu îți zică despre asta, mai ales ca nici tu nu știi mai nimic despre biciclete. Pentru SH îți recomand sa iei cu tine pe cineva priceput ( cât de cât) în biciclete.
Eu nu am pe nimeni care se pricepe. Asta este ultima intrebare ca nu mai vreau sa iti iau din timp..deci cred ca mai bine decat sa imi iau teapa la SH, imi iau una noua dar buget am maxim 2000 lei. Ce as putea sa imi iau NOU nout la banii astia? Se poate sa aiba si piese bune/shimano la banii astia o bicicleta noua din magazin?
Scuze pentru atatea intrebari dar nu am pe cine sa intreb. iar tu te pricepi foarte bine.
De bicicleta asta ce zici? MTB Airsoft M3
https://afisport.ro/......m-gri.html
Sau Omega Thomas : https://www.sportpartner.ro/......-2023.html
Deci din MTB/Omega/Pheonix/Cross, care este cea mai buna? Pana la urma cred ca dau si 2500 lei ca sa imi iau ceva nou nout si bun. Te rog frumos imi poti da un model din astea 4 care e bun si sa fie si pana in 2500 2600 lei? As aprecia mult de tot. sunt foarte multe modele si chiar nu ma pricep. din ce am citit, cu roti de 29 nu prea poti urca la deal, deci ramane 27.50 sau chiar 26 ot ca am vazut ca cu astea urci mai bine la deal si sunt mai usoare. unde ma mut eu o sa fie multe dealuri de urcat si drumuri forestiere cu pietris si denivelari. Deci te rog mult imi poti alege tu 2 3 modele din care sa aleg, cele mai bune, pana in 2600 lei?
Exista și alternative, spre ex bicicletele Omega de pe eMAG. Găsești shimano pe ele, dar printre cele mai ieftine piese. Însă nu te aștepta la asa mari performanțe din partea lor.
Dar bicicleta vine în cutie, demontată. Demontat ma refer ca nu vine toată bicicleta demontată, doar ghidonul întors pentru a încăpea în cutie + ca nu are pedalele montate. Pe lângă asta, posibil sa mai fie necesare alte reglaje la frâne si schimbătoare. Posibil sa fie necesare ca și șaua sa fie montata ( chiar si prindere în tija, spre exemplu). Depinde cum ambalează producătorul, poate sa vina inclusiv de tot demontată. Sunt unele magazine online cum ar fi click4sport.ro care livrează 90% reglat, montat.
Mai exista și alternativa la omega in bugetul tău : din Decathlon Rockrider ST120. Am ajuns din nou aici. Bineînțeles, găsești direct în magazin și mai exista și acea opțiune "click & colect", comanzi online cu ridicare din magazin si înainte sa iei bicicleta o vor regla cei de la atelierul din Decathlon.
La eMAG spre exemplu livrează bicicleta și acasă, fără reglaj, fără montaj la care mai adaugi și transport vreo 50 RON. Cel puțin mie atât îmi cere, ca exemplu, din București la Brașov.
Apoi, dacă nu știi sa o reglezi va trebui sa cauți pe cineva sa vina sa facă toate reglajele, ce mai trebuie montat, etc.
Apoi, dacă nu poate sa vina la domiciliu, va trebui sa mergi tu la el ( la un atelier/service). Cum duci bicicleta pana acolo? Mai plătești și aici alți 70-100 lei ( depinde distanta, in mare parte) să transporți bicicleta cu acele dube de transport mărfuri. Sunt pe olx diferiți oameni care fac asta pentru bani, la mine în oraș m-am mutat cu ajutorul lor.
La care mai adaugi și manopera la service în jur de 100-150 lei.
Eu îți zic la ce sa te aștepți. Asta daca nu ai un service în apropiere, sa duci cutia în brate. ( e destul de voluminoasa, apropo).
Pentru mărimea bicicletei îți recomand sa citești asta
https://freerider.ro/mag/cum-aleg-marimea-bicicletei-163196
La banii ăștia, 2500-2600 găsești mai bun. Am spus, Cross GRX 7 este o opțiune ok.
https://www.marosbike.ro/......5-mtb.html
Îți recomand sa contactezi pe cei de la maros bike mai întâi sa vezi dacă are în stoc ( de multe ori stocurile de pe site sunt orientative la ei). Îți spui ce îți trebuie, câți bani ai, vezi dacă are în stoc bicicleta cum am atașat mai sus, dacă nu poate exista alta opțiune pentru tine. Suna și întreabă.
Scuze, ca sunt în tren si urmează sa între trenul în tunel. Lipsa semnal.
Greu internetul prin zone împădurite.
M-am uitat la bicicleta aceea Afisport M3. Sa știi ca are echipare bună pentru cât costă. Frânele nu sunt ele shimano, însă contează ca sunt hidraulice. În rest ca echipare și preț, e mai mult decât decent. GRX a fost ca idee de achiziție, partea proastă ca nu prea mai găsești în stoc la momentul actual. Eu zic ca nu cumperi o bicicleta prea scumpa, mai intai sa înveți ceva despre ele și întreținea lor, apoi când mai prinzi experiență sa cumperi ceva mai scump de atât.
Multumesc mult pentru informatii! Si pentru link. Cred ca pe aceea o sa o iau, crossul gtx 7. Am o intrebare, daca o aduce nemontata, pot pune cutia cu bicicleta dezasamblata pe masina si sa o duc cu masina la decathlon/service sa o asambleze? Ca eu habar nu am. Sau tu ce zici, sa caut un site care sa mi.o aduca deja ambalata? Tu cum ai face in locul meu? Promit ca e ultima intrebare!
Apropo, daca te duci cu trenul la munte ca sa te plimbi cu bicicleta atunci have fun si spor la pedalat!
Am gasit.o la 510 mm cadru, pe click la 1850 lei
https://click4sport.ro/bicicleta-cross-grx-7-hdb-27-5-mtb-510mm-crs19142-51
Dar pe fata nu are suspensii bicicleta asta cross? Ca am inteles ca astea mountainbike trebuie sa aiba si suspensii din acelea nu cu arc, pe cartus de aer.
Sau aici dar butucii nu sunt shimano, dar e 1750 lei.
La București și retur am fost plecat din motive personale. Oricum eu ieri mi-am curățat bicicleta, cu lanț etc, ca sa pot ieși de mâine încolo când se îndreaptă vremea. Azi a fost cu precipitații prin Brașov - Valea Prahovei cât și Bucureșt, ( ca nici în restul provinciei nu a fost prea senin), iar eu cu bicicleta pe ploaie nu plec. Nu îți recomand sa faci asta, mai ales dacă plouă tare. După asta vei unge la ea de ti se vor lungii urechile. Si nu recomand nici spălatul bicicletei la spălătorie auto ( noi la Brașov și împrejurimi mai avem acele spălătorii auto cu fise). Recent am spălat bicicleta acolo și rău am făcut : a doua zi am găsit lanț ruginit, foi ruginite, pedale scrârtâind ( dar nu din pedale provenea ci din axul pedalier - acel ax de care prinzi angrenajul, pe care îl bagi în cadru, se numește ax pedalier sau pe scurt monobloc ). Rugina de pe lanț și foi m-am chinuit 2h sa scap de ea si in prima faza am făcut asa :
- curățat lanțul si foile cu detergent de vase diluat în apa
-curățat cu WD-40 pulverizat pe hârtie ( prosop de hârtie) rugina de pe lanț și foi.
-Apoi cu degresant pentru frâne pulverizat pe alta cârpă, am scos WD 40 de pe lanț și foi pentru ca WD-40 este bun la tratarea pieselor împotriva ruginei ( nu doar la bicicleta, cât și pentru scule, dai ca sa nu rugineasca iarna, eu spre ex cu WD 40 am readus la viata un patent blocat de la rugina ). Dar nu este ulei pentru lanț. Eu am frecat lanțul cu hârtie înmuiată in WD-40 pentru a face sa dispară rugina care, crede-ma, era rugina pana între zale. Dar nu folosești niciodată pentru lubrifierea lanțului.
Apoi am aplicat ulei special pentru lanț.
Recomand sa îl ai în casa, asta dacă nu cumva știi de el ca șofer.
https://www.dedeman.ro/....../p/1013074
Însă partea cu mașina personală nu am pus-o în temă, eu fiind biciclist și pieton ( care am citit codul rutier și respect regulile, apropo). La asta nu m-am gândit, sa ai mașina ta. Da, merge pusa pe mașină și montata la decathlon. Vreo 100 RON costa montajul la decathlon. Însă când legi bicicleta pe mașină, ca va fi nevoie și de asta, iar dacă ai chinga, vezi sa nu rupi cutia când strângi chinga. Am lucrat și eu în depozit logistica și știu și eu sa pregătesc mașina de drum ( ma refer la aia de marfa). Însă dacă strângi cu chinga, e cu cântec situația ta si îți recomand ceva de gen
https://www.dauto.ro/......negru.html
Sau pui mai multe cartoane îndoite, unele peste altele, in locul în care tragi chinga. Asta pentru a proteja cutia.
Sau sa încerci sa bagi cutia în portbagaj, peste banchetele din spate.
In rest distracție plăcută și ție.
La click4sport.ro nu găsești bicicleta în stoc, din păcate. Sau poate mai bine.
Click4Sport este sub tutela pro bike din Brașov ( care nu prea sunt lăudați, apropo). Vezi recenziile google pe "google maps" după căutarea pro bike. Nu prea as recomanda achiziții de la ei. După câte am citit printre recenzii, m-a făcut de nu am călcat niciodată pe la ei. La fel si play bike, ei repara doar biciclete din alea de top scumpe.
Iar furca de pe bicicleta ta este pe arc, însă nu are relevanță momentan tu find începător. Nu uita sa setezi furca în funcție de kg tale apoi vei zice ca este furca defecta. Are un șurub pe furca si învârti pana ajunge la kg tale.
https://freerider.ro/mag/cum-reglezi-corect-o-furca-19019/amp
Furcile pe aer sunt diferite ca cele pe arc
https://freerider.ro/service-bicicleta/cum-se-umfla-o-furca-pe-aer-17613
Iar mărimea cadrului vezi cum alegi sa fie și mărimea potrivita cu înălțimea ta. Am atașat mai sus un tabel, folosește-te după cel de MTB.
Salut, legat de intretinerea transmisiei, cum trebuie sa spal lantul cu detergentul de vase? Trebuie sa dau lantul jos si sa il bag in apa cu detergentul de vase? Iar legat de apa, pot inainte sa dau cu apa si pe pinioane cu apa ca sa inmoi mizeria sau ruginesc piesele? Iar legat de pinioane, trebuie sa dau caseta de pinioane jos sau e de ajuns sa dau cu apa, apoi curat cu o periuta si apoi iar clatesc cu apa? Am cautat si pe net dar fiecare are alte metode si sunt conplicate cu alcool si alte chestii. eu nu merg asa mult cu ea ca sa fie asa murdara de aceea imi trebuie metode simple. Multumesc anticipat si scuze pentru timpul pierdut cu mine?
Si restul componentelor de la transmisie tot asa? Taicamiu imi zice ca sa le sterg doar cu o ccatpa uda ca daca dau cu apa intra acolo inauntru la piese si ruginesc inauntru. dar am vazut ca toti spala cu apa
Scuze, nu am intrat pe TPU în ultima perioada. Era bine dacă scriai pe email. Am fost ocupat cu bicicleta, apoi in weekend am fost 100 km caritabil pentru Hospice ( evenimentul Hope on wheels 2023). In rest ce ține de curățarea transmisiei, nu trebuie dat lanțul jos. Îți spun cum procedez eu : am cumpărat o găleată din Kaufland special pentru curățarea bicicletei, pun apa calda, pun un pic de fairy, agit în găleată sa facă spuma multă, iau o cârpă oarecare ( eu am una speciala doar pentru lanț, după ce folosesc o spăl cu detergent de rufe și o refolosesc), apoi înmoi cârpă in apa cu detergent de vase si curat lanțul. Învârt la pedale pentru a aduce la curățat alta porțiune de lanț care nu a fost curățată și tot asa pana consider ca este curat. Apa în găleată bineînțeles ca va fi neagra. La sfârșit schimb apa. Pun alta apa, fairy, agit sa facă spuma, iau peria aceasta
https://tuningexpert.ro/set-de-perii-pentru-curatarea-rotilor-si-a-lantului
Prima perie de sus, eu am dat link ca idee. Apoi cu peria aceea, apa și spuma din găleată încep sa frec pinioanele. Ma asigur ca în timp ce curat va fi si multă spuma, asta va ajuta sa dizolve mizeria de pe pinioane. La fel fac și cu foile, la sfârșit se va lasa cu niște foi, lanț și pinioane pline cu spuma. Apoi clătesc cu apa rece, iar ce apa rămâne pe lanț și foi absorb cu prosop de bucătărie. Bine, poate fi și alta cârpă oarecare. Apoi iau cârpa pe care am folosit-o prima data pentru a curăța lanțul, clătesc si acesta un pic cu apa rece, storc cârpa, apoi pulverizez niște degresant pentru frâne ( chiar si auto), apoi mai curat lanțul odată cu cârpa înmuiată în degresant.
Apoi aplic ulei si din schimbătoare lubrifiez fiecare pinion în parte si foile. Pinioanele, într-adevăr, pot ruginii dacă nu sunt din oțel ( pinioanele acelea gri, argintii ). Înainte am avut pinioane de la Altus, nu erau din otel si am pățit sa rugineasca un pic însă am îndreptat cu wd40. După cum am mai sus, după ce mi-am dus bicicleta la spălătorie, mi-au ruginit și fiole si lanțul. Pinioanele nu, acum am pinioane mai scumpe de la Acera și sunt din otel. Dar wd 40 m-a ajutat mult sa scot rugina, astăzi folosesc încă același lanț si foi. Doar lanțul are în prezent vreo 1700 km si doar 0, 75 uzura. Mereu înlocuiesc la 1%. Înainte lanțul nu ma ținea mai mult de 1000 km si poate întreținerea regulata ajuta sa reziste atât de mult. În rest ce ține de tren, asta e România din păcate. Sa vezi persoanele cu dizabilități cum sunt transportate cu trenul. Nu are rampa, iar ei sunt ridicați cu cărucior cu tot de alți angajați cfr. După ce ulterior trebuie sa faci o cerere către cfr cu 45 zile înainte. Cu un ochi razi, iar cu celălalt plângi.
Multumesc mult pentru informatii! Pana la urma am dat cu o periuta de dinti inmuiata mereu in alcool tehnic si dadeam pe fiecare zala, apoi am sters cu o carpa si apoi am dat cu lubrifiant d.ala auto anti rugina direct pe lant care avea si ulei in el din cate citisem pe el,. si apoi am mai dat pe lant si cu niste ulei auto. O sa fac in viitor asa cum faci tu probabil.
La banii aceștia doar Second Hand, dacă vrei ceva bun. Dacă ești din Brașov sau împrejurimi, ma ofer eu sa te ajut la achiziție. Iar ce tine despre piese : shimano ar fi printre cele mai bune piese pe care le găsești pe o bicicletă si aici sunt împărțite în categorii de la entry-level, pana la premium ( Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR 12 speed).
Cu cât piesele de pe bicicletă sunt mai bune, cu atât și bicicleta creste în preț.
Tourney, ALTUS, Acera si Alivio sunt piese cu preturi decente, pentru biciclete maxim 9 viteze. Deore sa zicem acceptabil ca preț ( dar nici ieftin, de altfel), iar de la SLX în sus deja intra doar piesele premium și rămâne valabil doar cunoscătorilor.
Frânele sunt împărțite și aici în categorii : v-Brake și u-brake ( cu frânare pe janta), sau pe disc ( hidraulic și mecanic)
V-brake si u-brake cu frânare direct pe jantă, iar saboții se vor uza extraordinar de repede. Sunt și mai greu reglat frânele V-brake.
E mult de explicat, găsești mai multe aici :
https://freerider.ro/......egem-34395
Totuși eu ți-aș recomanda o bicicleta cu frâne hidraulice ( disc) pentru ca cele mecanice se cer reglate foarte des. Hidraulic oferă o frânare mai eficientă, reglezi foarte rar, iar dacă frâna nu mai tine atunci trebuie frână aerisita și asta se poate face doar la service. Si, mda. Maxim odată pe an o faci ( asta recomandat). La bicicleta mea una dintre frâne ( față) nu am mai aerisit de 2 ani si încă nu are probleme.
Alt link util aici
https://freerider.ro/......a-a-2a-849
Aici
https://freerider.ro/mag/cum-alegi-o-bicicleta-in-3-pasi-simpli-85026
Dacă ai alte întrebări poți întreba și aici ( este tot sub tutela freerider.ro)
https://bikehelp.ro/
De asemenea recomand și canalul de YouTube FreeRider. De acolo am învățat multe despre biciclete, reglaje, etc. Poate te ajuta.
Sau imi poti spune pe partea de second hand, dupa ce modele de biciclete ar trebui sa ma uit?
Second Hand îți recomand Cross GRX, GRX 7, Cross fusion. Cauta ceva care sa aibă frânare pe disc hidraulic, furca de 80-100mm, angrenaj shimano, manete shimano, frâne shimano ( hidraulic), schimbătoare shimano. În general unii vânzători vor scrie "full shimano" prescurtare la toate acestea. Insă la fata locului îți vei da seama care este shimano pentru ca fiecare piesa are scris shimano pe ea. La 1000 lei găsești bicicleta ( nou) dar bineînțeles ca va oferi exact pentru cât plătești.
Dacă vrei nou și bine echipat, atunci mai pune încă 1000 lei sau chiar mai mult.
Iar partea de 29 și 27, 5. Poți sa citești asta
https://freerider.ro/......legi-82190
Mai exista o bicicleta asa, pentru bugetul tău
https://www.marosbike.ro/......-2021.html
Multumesc mult pentru informatiile utile, le-am salvat pe toate in notepad caci sigur voi avea nevoie de ele. O sa imi iau grx8-ul de la marosbike probabil, si daca nu vine montata o sa o duc pe masina la decathlon asa cum ai spus tu. Si eu sunt biciclist si pieton, mergeam cu taicamiu cu masina lui. Dar pe strada daca as merge, trebuie sa am lumini pe bicicleta si geaca reflectorizanta? Ai vreo idee? Ca ma gandesc ca poate s-a schimbat legislatia ca nu am mai mers pe strazi cu bicicleta demult. Tu cum faci?
Vesta reflectorizantă ( sau oricare alta îmbrăcăminte cu materiale reflectorizante) este obligatorie acolo unde nu există iluminat public stradal. Spre exemplu prin bezna dintre localități. Prin oraș, dacă exista iluminat pe strada, nu este obligatorie. Eu de la decathlon ( online) am cumpărat niște pantaloni pentru iarnă care sunt galben -lămâi ca și culoare, arat cam aiurea în ei, însă o îmbrăcăminte cât mai deschisa la culoare face sa fii vizibil mai mult în trafic si de la o distanță destul de rezonabila. În partea de jos, la picioare, are niște chestii reflectorizante destul de lungi ( de vreo 40 cm), iar asta tine loc de vestă când ma prinde noaptea pe drum. Ca lumini am un far de la Carsons cu reîncărcare prin USB, poți reîncărca farul în timp ce mergi pe bicicletă ( cu condiția sa am cablu USB la micro USB și o baterie externă - cum mereu am), însă nu recomand producătorul Carsons. Bateria ține cam puțin și se cere des încărcat. Prin bezna dintre localități nu poți merge decât pe faza lunga de iluminat si asta face sa descarce bateria rapid. Oricum, nu recomand! Ai alte variante de faruri, vezi pe eMAG ( exista și far cu baterii AAA sau far cu reîncărcare USB). Însă îți recomand far prin reîncărcare USB, însă nu cumpăra și tu far cu prea mulți lumeni. 600 lumeni este, sa zicem, un mod de iluminare rezonabil. Sunt faruri care vin cu 2000 lumeni, dar asta recomandat doar dacă mergi noaptea prin pădure. Pe drumuri publice nu vei avea voie sa folosești cu asa mulți lumeni. Mulți șoferi îți vor da flash pentru ca ii deranjează sau chiar poliția sa dea amendă. Nu am pățit, dar mi-am făcut și eu temele.
Ca semnalizare în spate am un stop cu "auto-start, auto stop " cumpărat de pe aliexpress în 2021. Stopul este bun, are tot reîncărcare prin USB. L-am reîncărcat foarte rar. Atunci când oprești bicla, se stinge și el. Când te pui în mișcare, pornește. Când pui frână, "îngheață" semnalizarea ca la mașini când apasa pedala de frână. Însă nu recomand aliexpress, îmbătrânești pana ajunge din China în România apoi pana se mișcă Posta Ro. Găsești atâtea alternative de stopuri și local, chiar dacă mai scump. Apropo, mai nou la toate comenzile internaționale ajunse la posta trebuie plătită vama ( cică). In 2021 era alta regula și eu nu am plătit nimic.
Acum, dacă tot se încălzește vremea, din păcate pentru noaptea am doar o vestă pe care o iau pe mine la nevoie.
Aceasta vesta, o am din 2020
https://www.decathlon.ro/......R-p-306357
Însă mai există și aceste drăcii, nu am folosit ( aplici jos, la picior, ).
https://www.decathlon.ro/......bfab4bdd3e
Vreo patru din astea, lipite câte doua la fiecare picior, cred ca tine loc la vestă si este aproape identic cu materialul reflectorizant de la pantalonii mei de iarnă.
Multumesc mult pentru informatii!
Salut, daca se mai poate inca o intrebare scurta, doar daca ai timp sa raspunzi scurt. Daca nu e ok. Am observat ca la cele 2 GRX 7 si GRX 8 au lantul; furca; schimbatoarele fata/spate diferite in rest sunt exact aceleasi piese. Deci intrebarea este tu pe care ai lua-o dintre cele 2? Caci as vrea sa dau comanda si nu stiu care piese dintre cele 2 sunt mai bune. ca ma gandesc ca lantul conteaza ft mult si au lanturi diferite. tu pe care dintre cele 2 ai alege-o? Doar daca ai timp sa imi raspunzi ca deja ti-am mancat timpul mult. multumesc mult de tot!
GRX 8 este modelul mai avansat a lui GRX 7 si poate nu ai observat dar :
GRX-8 are 8 viteze, GRX 7 are doar 7 viteze.
GRX 8 are același tip de frână ( shimano MT 200) pe disc de 180 mm pe față și 160 mm spate, când GRX 7 pe același tip de frână are disc de 160mm față/spate. Poți trece lejer de la disc de 160 mm la 180 sau sa scoți discul de 180 și sa pui disc de 160 în oricare atelier, dar odată făcând asta vei avea nevoie de un adaptor special pentru noul disc.
Discuri de la 200 mm in sus găsești mai mult pe bicicletele pentru enduro /downhill.
Insa și la 180 mm îți recomand sa ai grija cu frână din față pentru ca fiind de 180 si hidraulic, poți ateriza în cap si fără gluma o spun. Mai ales în coborâri. Eu la bicicleta am niște frâne un pic mai scumpe dar pe disc de 160 mm față/spate si pana m-am acomodat cu frânele nu odată era sa aterizez în cap.
Observ câteva diferențe si între schimbătoare, GRX 8 având un pic mai bun.
In rest este aceeasi echipare între ele. Doar ca GRX 8 a venit mai îmbunătățit un pic și ca ex i-au pus în plus cam ce am descris mai sus. Iar lanțul nu este atât de important pentru ca se uzează primul și la un moment dat va trebui înlocuit.
Multumesc foarte mult pentru raspuns, atunci cu siguranta voi da comanda de grx 8!
Exista și GRX 9, dar are roti de 29, furca rockshox, echipare shimano ca alivio ( mai ales schimbătorul spate este identic cu ce am eu pe bicicletă, asta pentru ca am schimbat eu). In rest echipare ca shimano ALTUS, Acera, este 3x9. Însă odată cu asta și prețul creste. 3300 lei pe MarosBike.
Furcile de la rockshox sa știi ca sunt printre cele de TOP în categorie de furci urmate de FOX. Doar furca de pe bicicleta GRX 9 costa 900 lei ( Rockshox Judy - cauta pe google). Furca de pe GRX 8 costa 350-370 lei una identica. Sa nu mai zic ca exista furci atât de scumpe cât patru sau cinci biciclete GRX 8 la un loc Da, in jur de 8000-9000 lei o furca.
Da și sa nu uiți de revizia la furca pe care ar trebui sa o faci odată pe an. La oricare service poti face asta. Oarecum desface furca, o curata, o unge. Revizia generala la bicicleta în general sa o faci la 6 luni, asta dacă nu înveți sa faci singur după tutorialele freerider.ro sau Youtube.
De la ei am învățat sa reglez schimbătoarele, frânele, sa reglez direcția ( asta tine de ghidon), sa montez o șa. Îți recomand sa iti iei un set se chei imbus
https://www.dedeman.ro/brasov/chei-locas/c/785
Din decathlon poți lua și asa, un multitools
https://www.decathlon.ro/....../N-1inb42b
Insa multitools e fâs când vine vorba de reglat frâna la roata din spate pentru ca trebuie slăbit șurubul de prindere si ghici ce : cheia prea scurta si abia poți desface sau prinde înapoi. Un pic mai ușor merge cu un imbus cum am atașat in primul link, din dedeman
Sau chei asa
https://www.bikexpert.ro/set-chei-imbus-imbusuri-cu-maner-rfr-t-form
În rest, după cum am recomandat, poți învăța multe din articolele scrie de freerider.ro sau ce postează pe canalul de YouTube.
Orice bicicleta are nevoie sa fie întreținută, iar dacă nu te ocupi de ea din timp va ajunge un rebut si e păcat.
Https://postimg.cc/bs8KVwDd
Ca sa nu crezi ca vorbesc prostii pe aici. Cică este și la reducere furca. mai sunt acele biciclete de șosea ca Pinarello Dogma F12. Prețul pornește de la 30.000 lei și ajunge la 55. 000 lei ( totul în funcție de echipare) Cluburile, cine naiba își permite sa întrețină asa ceva.
Iar în categoria MTB sunt unele biciclete care și ele costa extraordinar de mult. Vezi de exemplu pe playbike.ro, ăștia vând mai mult biciclete de top de îți începi sa ai tensiunea 20 când vezi cât costă.
Salut! Da, am vazut si eu pe freeride, nu mi se pare greu, insa la furca cum ai sous si tu, o sa trebuiasca sa ma duc odata pe an. Inca nu am comandat, m-am mai interesat si am mai strans putin la buget, acum am 3000 lei. Si m-am mai interesat si am vazut si acel grx9 dar este numai cu roti de 29 cum ai zis tu. Si am mai citit despre diametrele astea de roti. 29 este bun cand mergi drumuri d.astea lungi ca astea iti mentin viteza mai mult timp dar au accelerate mai nasoala si urca la deal si mai greu fiind mai grea dar are aderenta mai buna. Dar probabil imi iau de 27 pentru ca am multe dealuri unde ma mut si imi trebuie o bicicleta usoara si sa poata urce usor la deal. Sper ca si astea de 27 sa aiba aderenta buna. Am o intrebare daca ai timp sa imi raspunzi, am mai vazut si un CROSS FUSION 9. Care e aproape 3000 lei, ce parere ai? Eu ma gandeam sa astept Pastele ca poate se fac reduceri la biciclete si poate prind atunci oferta buna la vreuna. Ce biciclete bune mai sunt in acest buget de 3000 lei? Pot gasi vreuna cu suspensii Rosckdhot pe aer?
Nu-mi spune ca ai si tu asa furca? Dar sa stii ca am citit multe recenzii si avea unul o Bicicleta Cube de 6000 lei si a sarit de la 1 metru jumate cu ea si s-a facut praf, s-a rupt si ghidonul. deci chiar si cu piese scumpe nu e chiar asa relevant din cate se pare?
Eu nu am furcă rockshox pentru ca este irelevantă mie care merg mai mult pe asfalt si macadam chiar de am MTB. Furca rockshox si acele furci de la 100 mm in sus (pe aer) recomand doar in situația în care mergi pe trasee solicitante, poteci cu rădăcini multe, prin munți cu bolovani mulți pe traseu, obstacole. Am o furca no-name de 80 mm arc cu care a venit bicicleta cumpărată din Decathlon. În 2020 am cumpărat bicicleta și prima revizie la furca i-am făcut-o anul trecut deși am rulat ceva. Voi mai rula și anul acesta furca, apoi la anul voi cauta sa montez tot o furca identica de 80 mm arc dar SR Sountour. Si uite asa mai zboară vreo 450 RON din portofel, cât ar costa o furca decenta + montaj.
Iar bicicleta aceea probabil s-a rupt poate bicicleta nefiind conceputa pentru sărituri chiar si de la distanță mică. Dacă faci exces, chiar si unei biciclete de 10.000 RON i se poate rupe cadrul dacă nu a fost conceputa pentru acel tip de sport. Sau poate biciclistul prea greu. Dacă ajungi vreodată la Brașov, știu o porțiune foarte interesantă între Măgura și Zărnești. Pe acea porțiune cică se practica competiții de MTB XC ( cross county) si este o coboare abrupta pe traseu care din vreo 10% înclinație (macadam), devine brusc peste 25-30% înclinație. Abia ți echilibrul coborând pe lângă bicicleta. Poți face săritură aici fără sa rupi bicicleta, doar sa ai o bicicleta cu adevărat rezistenta la sărituri. Si sa fii sigur pe tine, ca biciclit, ca nu cumva sa îți rupi si gâtul. În rest traseul este unul interesant, traversezi și râuri pentru ca drumul este cu trecere prin albia unui râu., iar după cum am zis : dacă vreodată ajungi la Brașov, caută-mă pentru ca știu atâtea locuri încât nu o sa iti para rău ca ai fost cu bicicleta prin acele locuri. Cunosc atât de bine încât nu (mai) am nevoie nici de GPS când plec. Înregistrez ieșirile în aplicație, dar nu prea mai folosesc partea de orientare. Pentru aplicații de biciclit recomand Komoot în magazin play sau app store. Apropo, ca acesta sunt eu pe aplicație. Folosesc Komoot din 2019. Adevărat ca nu am înregistrat chiar tot cu Komoot, înainte folosind aplicația de la Huawei Health.
https://www.komoot.com/user/894375611123
Iar eu între timp am mai răsfoit magazinele (online) de biciclete si sa știi ca Merida este și ea o bicicleta destul de ok. Am găsit-o la bikegeek, tin sa zic ca și eu sunt client pentru ca am cumpărat online piese și accesorii. Atât de serioși s-au dovedit, implicați, orientați către clienți încât aș bate drumul de la Brașov la București ( de unde sunt ei) pentru a-mi cumpăra bicicletă noua.
https://bikegeek.ro/......-2022.html
Dacă ești din Alexandria, poți merge la București și o cumperi direct din magazin bicicleta.
Sau aceasta
https://bikegeek.ro/......-2022.html
Si cross fusion 9 este o bicicletă okay. Ca echipare zic. Iar despre roțile de 29 nu știu ce sa zic pentru ca nu am avut niciodată.
Ca fapt divers : la bikegeek dacă apare informație "posibil in stoc furnizor", trebuie mai întâi sa iei legătura cu ei si vezi dacă pot sa aduca. În stoc furnizor adică nu este în stocul magazinului, dar pot aduce direct de la furnizor dacă tu dorești asta.
Cred ca raman la cross, la fusion 9, caci am vazut ca are si cateva piese alivio. La furca nu ma pricep, nu stiu care e mai buna intre fusion 9 si grx8. Dar cred ca mai astept pana la paste sa vad ce reduceri sunt, si atunci vad dar in concluzie o sa aleg intre grx8/grx9/fusion 9. Dintre fusion9 si grx9 ai idee care este mai buna ca piese/furca? Caci furca am inteles ca e printre cele mai importante cand cumperi un MTB.
Fusion 9 sta mai bine la echipare. Iar la partea de furca nu este mare diferență între GRX 8 si Fusion 9 amândouă având același tip de furca de 100 mm arc, ambele același producător, aceleași specificații în mare parte ( la furca ma refer). Furca este și ea importantă dar numai în cazul în care mergi pe munte, practici enduro, sporturi de nisă ca downhill. Va ajuta sa nu mai simți vibrațiile în ghidon atât de tare. Dacă mergi cu bicicleta doar pe drumuri forestiere, cu pietre sau noroi, chiar si o furca de 80 mm va fi utila. Ce sa mai spunem despre bicicletele gravel, cum am specificat mai sus. Acestea vin cu furca fără suspensie dar având rotile mai groase, poți circula pe drumuri cu pietriș, forestiere, comunale, noroi.
Eu având furca de 80 mm am străbătut multe drumuri comunale (asfaltate si neasfaltate), județene, europene, naționale, forestiere si sa zic ca nu m-a convins ca ar fi necesar sa montez o furca mai scumpă de atât. Am ajuns cu bicicleta și prin Cheile Zărneștiului si îți spun sincer ca e cariera de piatră drumul. Cad bolovani de sus, de pe stânci, iar eu ma gândeam cum era sa ma trezesc cu unul în cap ( deși am casca). Dar cei care stăteau si admirau stâncile precum la promenadă având doar o pălărie pe cap? În fine! furca de 80 mm a fost okay pentru mine și în aceste circumstanțe. Dar pentru drumul pe care l-am găsit aici era mai buna o bicicleta full suspension pentru ca a trebuit sa cobor mai mult ridicat din șa nevând suspensia în spate. Nu a fost un loc care mi-a plăcut de aceea nu am mai refăcut traseul pe aici. Când zic cariera : pietriș pana bolovani de 10 cm pana la 40-50 cm. Erau si bolovani mai serioși căzuți de pe versant, dar probabil dați din drum de către salvamont. Nu prea îmi plac astfel de ture, nu ma simt eu deloc safe.
Ti-am spus despre presiunea în camera recomandată? Când mergi pe asfalt recomandat sa ai rotile mai umflate ( 2.35/2.40 bari), când mergi pe macadam recomand sa lași anvelopele mai moi ( 2. 00 bari sau chiar 1, 9 bari).
Nu ti-as recomanda anvelope prea umflate pe macadam chiar si dacă mergi la drum drept. Risc de pana în primul rand, in al doilea rând vei simții cum bicicleta parca va dori sa te arunce din șa precum calul care nu vrea călărit.
Pe asfalt dacă mergi cu presiune prea mica în camera, atunci anvelopele care se vor uza rapid. Eu am un manometru digital pe care-l iau cu mine când știu ca va trebui sa intru pe macadam si viceversa. Pierdere de timp în mare parte pentru ca trebuie sa oprești, verifici presiunea, etc. Dar dacă vrei sa te bucuri de bicicleta cum trebuie, faci și asta.
Acesta este manometrul pe care îl folosesc
https://www.dedeman.ro/....../p/1059214
Da, am făcut și pană din cauza roților prea umflate pe drum de tara neasfaltat și fiind aproape sa se întunece nu am stat repar pana si mers câte 1 km, băgat aer în camera, iar mers 1 km și tot asa. Eram la vreo 35 km de casă, însă doar vreo 15 km de prima gară. Am ajuns acasă cu trenul.
Apoi odată am coborât drumul vechi pentru Poiana Brasov cu rotile prea umflate si in 2 min a trebuit sa opresc pentru ca nu știam ce are. Apoi mi-am amintit ce am citit pe freerider.ro referitor la presiunea din cameră în funcție de teren si uite asa am scăzut presiunea apoi totul a fost super okay.
Wow, Asta cu presiunea chiar nu am stiut. foarte interesant. O sa am in vedere presiunea la roti de acum incolo. Iar legat de acel traseu plin de stanci, sincer nici eu nu m-as simti safe. dar totusi mi-ar placea sa fac trasee de downhill din acelea nivel foarte easy. sarituri mici. Poate la vara daca poti si ai timp poate vin eu cu trenul cu bicicleta si mergem pe un traseu d-asta fain din cele pe care le cunosti tu. daca vrei. Ca eu nu cunosc nici trasee si nici biciclisti cu experienta asa ca tine. dar cum ar trebui sa vin, cu trenul? Am voie cu bicicleta in tren? Si oare de la Rm valcea/Curtea de Arges este gara spre Brasov? Ai vreo idee? (Eu stau intre Rm Valcea si C de Arges, la 15-20 km distanta de ambele, acolo o sa ma mut in cateva luni).
Tot eu sunt, am șters contul de mai sus : dacă nu observi, acum apare "anonim". Nu contează.
Nu ma consider un biciclist experimentat, apropo. Totul învăț din mers pentru ca ma pasionează si sunt interesat sa învăț. Asta ce tine de bicicletă. Ce tine de trasee spiritul aventurii m-a împins sa fac asta în 2019 când am învățat sa merg pe bicicletă, iar de atunci am tot plecat, am tot cutreierat din dorința de a descoperi cât mai multe locuri. Înainte obișnuiam sa plec în ture mai serioase ( peste 100 km, chiar 180 km), însă imediat se face anul de când am renunțat la asta. Atunci mergeam mult, dar rar. Din ianuarie și pana acum am 1300 km pentru ca merg puțin dar des și numai prin județ și maxim județul Covasna. Măcar, dacă mi se face rău sau am incident, sunt și aproape de casa. Si pe jos dacă merg, 30 km nu se compara cu 70 km. Anul trecut, într-o tura de 178 km, am pățit sa ma doboare căldura după 96 km. Motive pentru care am zis ca nu merita sa dau în RIP pentru atât.
Iar ce tine de tren : în cazul tău e cu cântec. Zic asta pentru ca în zona ta este operat doar de CFR. M-am uitat pe infofer.ro si ai tren spre exemplu din Râmnicu Vâlcea spre Caracal; Caracal - București Nord; București Nord - Brașov. Din spre Curtea de Argeș pana la București va trebui sa schimbi tot doua trenuri.
Tren cu vagon pentru biciclete vei găsi doar de la București la Brașov ( din București ai mai multe opțiuni, chiar si trenuri private), iar ce ține de restul trenurilor din spre Râmnicu Vâlcea spre București sau Curtea de Argeș spre București atunci acestea nu dețin vagon pentru bicicleta si in acest caz "nașul" îți va taxa bicicleta ca bagaj voluminos iar pe lângă prețul biletului va trebui sa plătești și bicicleta. Bicicleta având vreo 15 kg, era vreo 50 lei anul trecut. Apoi asta va trebui repetată în al doilea tren de legătură spre București, pentru ca nici acesta nu are vagon de bicicletă. Bun venit la cfr. Eu nici nu mai circul cu CFR de ani cu bicicleta sau fără, iar când am zis mai sus ca am urcat bicicleta la tren ma referam la tren privat si nu CFR. Din București spre Brașov, cu CFR spre exemplu ( pentru acele trenuri care au și vagon pentru biciclete), taxa pentru bicicleta costa 15 lei pe lângă prețul biletului pentru tine. În oricare tren cfr cu vagon pentru bicicleta prețul este același.
Cu regio Călători ( tren privat) o bicicleta costa 5 lei ce este pana în 70 km sau 10 lei ce depășește 100 km. Eu urc bicicleta doar la aceste trenuri fiind mai blânzi cu bicicliștii ( ca preț ma refer). La CFR nici cu vagon pentru biciclete nu prea își justifică prețul. Eventual sa nu ai alta varianta. Rău cand nu are vagon pentru biciclete și ți-o taxează și mai mult, de multe ori mai scump decât biletul pentru tine. În plus de asta ca și biletul la pasager cfr este cu mult mai scump față de Regio Călători. Condiții și întârzieri sa nu mai zic. De asta evit cfr.
Asa ca, decât sa iti urci bicicleta la tren cfr și sa ți-o suprataxeze de doua ori, mai bine cineva sa te ducă cu mașina pana la gara de nord din București și de aici sa iei trenul.
Eu îți recomand Regio Călători, sunt variante multe spre Brașov de dimineața de la ora 8 pana seara la ora 20 circula la câteva ore
https://regiocalatori.ro/mersul-trenurilor/#/cautare/
Poți cumpăra bilet și online. Dar bicicleta va trebui sa plătești separat în tren ( asta daca cumperi online pentru tine). Dacă cumperi de la casa de bilete, ii zici aici ca ai bicicleta si îți dă de aici bilet pentru bicicleta. Apropo, casa de bilete regio Călători în gara de nord o găsești pe culoarul pararel peroanelor liniilor mici ( 4 sau 5 parca). Sunt mai multe culoare, gara e imensă, zici ca este la mall. La plecare trebuie sa fii atent la tabelul de afișare pentru ca afișează acolo ora la care vine și pleacă. Trenul de la regio Călători circulă ca metroul : vine și după ce sta o ora și ceva, apoi pleacă înapoi. Mai ales la anumite ore. Înainte sa urci în tren cauta pe vagon inscripția bicicletă. Doar acolo urci.
Din spre Râmnicu Vâlcea spre București spre exemplu mai exista și o aplicație de ride sharing numita în magazin play "BlaBlaCar". Este ca un uber, doar ca între localități in funcție si totul depinde câți șoferi disponibili sunt, pleacă numai la anumite ore din anumite locații, te lasă doar în anumite locații din București. Dar dacă te înțelegi cu șoferul, cred ca duce și pana la gară.
Asta ca idee. Poate ai alte variante. De la Râmnicu Vâlcea pana în gara de nord la București sunt 180 km, ca idee. Pe asfalt. Eu as plăti și 200 ron sa ma ducă cineva cu mașina decât sa urc cu bicicleta la doua trenuri cfr. Dacă faci un calcul, tot pe acolo ajungi și mergând cu trenul.
Mersi mult pentru informatii! Sincer nu m-am gandit ca e asa complicat? Dar poate o sa fac cumva la vara sa vin si pe acolo, ca ma gandesc ca sunt niste trasee superbe pentru biciclete pe acolo pe langa munti.
Sunt destule zone frumoase, doar antrenament sa ai întrucât unele sunt zone mai solicitante, altele mai puțin solicitante. Bine, se poate merge și pe lângă bicicletă acolo unde simți ca nu poți urca. Urcatul pe asfalt nu se cumpară cu cel pe macadam. Pe macadam este mai greu. Si eu mai practic asta ( sau, ma rog. Practicam înainte când plecam la drum lung), mai ales când știam ca urcarea este lungă si trebuie sa îmi păstrez antrenantul pentru drumul de întoarcere ( cel drept). Dacă îți consumi toată energia în urcare, posibil sa nu mai ai forță în pedalat la drum drept. Într-o zi cu dispoziție bună am mers și 160 km si foarte puțin m-am dat jos din șa, am avut și urcări moderate, dar am făcut față. Dar nu de fiecare data este așa. Depinde foarte mult de starea de moment, odihnă, drumul pe care alegi sa mergi, antrenament, dificultatea drumului, bătaia vântului din față, sa fii si hidratat corespunzător (mai ales dacă e cald). Dacă e frig în primul rand sa fii echipat de iarna. Dar uite ca ieri chiar si echipat de iarna, dar am profitat ca a ieșit soarele și s-a uscat asfaltul și mers alți vreo 65 km pe asfalt. A fost bine când am avut munții în spate, la întoarcere mi-a bătut un vânt rece din față și în combinația cu transpirația a făcut sa îmi fie frig, mai târziu cu frisoane. Ajuns acasă, chiar si sub duș fierbinte aveam frisoane. Doar un fervex m-a ajutat. Si mergând pe bicicletă poți răci, asta dacă ai un sistemul imunitar prea slăbit. Nu ma consider cu sistemul imunitar prea slăbit, dar uite ca anul trecut ( toamnă târzie) am răcit de doua ori după ce am plecat prea prost echipat. Mi-a fost frig la cap, am răcit acolo. Apoi am mers fără eșarfă la gura, am răcit în gât. Ieri nu știu ce am avut, poate și ca inainte de tura eu am dormit doar 3 ore ( după o noapte nedormita). Însă când ma trezesc și vad soare afara, ma apuca dorul de ducă. Chiar dacă merg prin aceeași locuri, dar măcar ma bucur de bicicleta. Din 65 km au fost cam un chin ultimii 15 km : bătea vântul rece.
Îmi schimb sunt zone frumoase aici iar pana sa nu învăț mersul pe bicicleta eu habar nu aveam ca existau locurile. Ti-am lăsat mesaj în privat cu adresa de email, dacă nu ai primit nimic, lasa tu mesaj privat și răspund eu.
Iar drumul de la Râmnicu Vâlcea la Brașov eu ti-am zis după cum arata infofer.ro. Acela este mersul trenurilor mai exact, iar daca la trenul cutare nu are inscripția "bicicleta", atunci acel tren nu are vagon pentru bicicleta. Si, după cum am spus, in aceste trenuri
CFR taxează bicicleta ca bagaj voluminos. Iar zona nu este operată de altceva decât de CFR. Dacă era și alta companie privata, arata pe infofer asta.
Sau poți alege sa mergi pana la Sibiu cu mașina ( distanta fiind mult mai mică, eu pe GPS am calculat 105 km Râmnicu Vâlcea - Sibiu)., iar de la Sibiu este un tren de la cfr care pleacă la ora 16:35 ( IR 1624). Acesta are și vagon pentru biciclete și taxa în acest tren este de doar 15 lei ( sau 15 lei era înainte). Poate s-a scumpit, nu știu sigur. Si nu știu cum se procedează : plătești în tren bicicleta, plătești separat la controlor. Eu în 2019 am venit cu bicicleta de la Predeal la Brașov ( atunci am avut accident și am rupt frânele, aveam alta bicicleta). Am urcat la cfr pentru ca nu știam de Regio Călători pe atunci iar la casiere mi-a zis ca trebuie sa plătesc separat în tren. Bine, controlul deși m-a văzut, dar nu a cerut nici un ban pentru bicicleta. Dar era cu rang regio și nu inter regio. Era distanta mica ( 4, 5 lei ma costa biletul si alți 15 lei trebuia sa coste bicicleta). Noroc ca nu am plătit nimic.
Sa nu mai zic ca CFR a pus acest vagon pentru bicicleta zona Sibiu - Brașov după ce s-a plâns pe Facebook un brașovean de al meu ca a trebuit sa urce bicicleta la același tren, dar atunci neavând vagon pentru bicicleta, i-a fost taxata bicicleta ca bagaj voluminos motiv pentru care bicicleta a costat mai mult decat biletul lui în sine
https://www.digi24.ro/......na-1484633
Nu este același tren în articol. IR74 arata pe bilet, pleacă de la Brașov la Arad via Sibiu, apoi revine în Brașov ca IR75. Nu a avut niciodată vagon pentru biciclete la fel cum nici un tren ruta Brașov - Sibiu sau viceversa nu a avut vagoane pentru biciclete. S-a pus după ce a făcut gargară băiatul din articol.
Adevărul ca acel IR 74 este printre cele mai luxoase trenuri pe această ruta. Are vagoane MAV, condiții super faine și chiar ma gândesc sa îl iau într-o zi Brașov - Arad apoi sa revin înapoi tot cu acest tren. Dar nu numai ca biletul dus-întors ar costa 300 lei, dar ar fi vreo 16 ore drumul.
Si scuze greșelile. Abia acum sesizez asta si nu pot edita pentru ca na : cont nou, statut de junior.
Apropo, ca iar m-am uitat pe internet! Cea mai apropiata gara de tine, de unde poți lua tren pentru Brașov, este gara din Tălmaciu - 83 km. Cu condiția sa fie prin Bujoreni, Gura Vaii, Călimănești, Râul Vadului - Tălmaciu (Sibiu). In acest caz trenul pleacă la ora 17:00 din gara Tălmaciu.
Ah. la gara aia trebuie neaparat sa ma duca taicamiu cu masina daca ar fi? Sincer si eu cand apare si cea mai mica raza de soare mi se face "pofta" de o plimbare cu bicicleta. De racit eu n-am racit pana acum in urma vreunei plimbari pe bicicleta dar eu nu am parcurs distantele parcurse de tine? Mi se pare aiurea cu trenurile si cu vagoanele de biciclete. Sunt atatia biciclisti care merg cu trenul, ar fi trebuit sa faca si ei niste conditii pentru cei care vor sa calatoreasca cu bicicleta. nu sa fie asa de dificil. in fine.
La aceasta suma nu prea iti cumperi MTB de calitate nici second-hand doar daca ai noroc, insa gasesti pana la 2000 de lei nou-nout Cross, Omega, Phoenix care sa zicem ca sunt mai ok la acest buget
Daca ai timp imi poti sugera cateva exemple de biciclete noi pana in 1500 lei sau pe partea de second hand la ce biciclete sa ma uit ca sa cumpar? Adica MTB am vazut noi noute si la 1000 lei de aceea intreb.