| Razvan03Andrei a întrebat:

Salut comunitate TPU!
La scoala, doamna ne-a recomandat o carte de citit("Adolescentul miop")...
Am luat-o, dar primele pagini mi s-au parut putin mai "seci"happybig grin
Doresc totusi sa vad "ce este prin ea".
Imi puteti da un REZUMAT la aceasta carte(dar sa nu fie pe capitole).
Cine imi da cel mai bun rezumat primeste funda!

2 răspunsuri:
| AndutzaAndu09 a răspuns:

"REZUMATUL ROMANULUI ADOLESCENTULUI MIOP
VOLUMUL I
PARTEA I
1. Trebuie sa scriu un roman
Elevul de 15 ani, dorea foarte mult sa scrie un roman, a zis ca nu îi trebuie imaginatie doar trebuie sa povesteasca viata lui de adolescent cu crize si fericirea acestei vârste. Dar ca orice opera are nevoie de un titlu s-a gândit sa-l numeascabig grinragoste de copil sau Flori de primavara sau La saptesprezece ani într-un final i-a ramas titlul„Romanul adolescentului miop”. Dar nu stie cine sa fie eroul romanului. El avea un avantaj citea foarte mult dar totusi nu se descurca la matematica.

2. Gloria lui Robert
Avea un prieten, Robert, pe care s-a gândit sa îl faca protagonistul romanului dar el(Mircea Eliade) îl crease ca fiind un personaj ridicol, Rober i-a zis daca vrea sa îl puna ca protagonist atunci sa îi gaseasca al rol deoarece el nu vrea sa fie un personaj ridicol, acesta a fost un motiv de conflict între cei doi prieteni. El împreuna cu prieteni lui mergeau în parcul Carol unde se întâlneau toate perechile de liceeni.Prietenul lui avea un defect care îi deranja si pe ceilalti dintre prieteni lui, era laudaros, în ceea ce priveste fetele.

3. Jurnalul de clasa
El când a decis sa scrie un roman stia ca trebuie sa i-a câteva notite asupra vietii lui de adolescent si acasa dar si la scoala. Ora de istorie în aceasta ora era ascultata o colega de a lui care nu stia nimic, dar cineva tot se gasea sa sufle, dar sufla prost ca sa nu se plictiseasca. Ora de muzica fiind ultima din acest an, maestrul a venit cu un teanc de note muzicale si cu o noua romanta, Crinul. Ora de chimie, Aguletti a plâns pentru ca mai luase un„insuficient” iar Fanica a luat „bine”. Ora de matematica era un chin pentru el si pentru alti din situatia lui.Problemele care se lucrau în clasa nu aveau un grad mare de dificultate dar pentru dar el nu le gasea rezolvarea.

4. Între don Juani
Într-o seara vine Robert si Dinu la el acasa sa se plimbe prin Cismigiu si sa mai cunoasca niste fete, se duc în parc dar cum Robert este întotdeauna laudaros povestea peripetiile lui cu fetele si noile experiente în materie de fete.

5. Un prieten
Prietenul lui, Marcu, aveau în comun dragostea pentru lectura, dar dragostea lui Marcu era mai intensa decât dragostea lui pentru ca el nu citea si în timpul orei asa cum facea Marcu, prietenul lui si când era pe punctul sa îl asculte cineva care îl întelegea îi facea semn, acesta nu se pricepea la chimie dar asta nu îl împiedeca sa citeasca.

6. Luni 8-9, Germana.
Desi citea foarte mult el nu era un elev stralucitor, si ca toti elevi nu se descurca la anumite materi cum ar fi:franceza, româna si mai ales germana dovada acestui lucru este ca a ramas corigent în clasa I. El nu se descurca la germana ora care o avea cu un profesor care îi facea astfel „dobitoci”,„tâmpiti” la care el termina întotdeauna cu „insuficient”deoarece nu stia sa pronunte corect cuvintele.

7. Corigenta
El a ramas asa cum a mai ramas si în alti ani corigent la matematica stia ca da examen asa ca si-a facut un program destul de riguros pe care ar dori sa îl aplice dar întotdeauna exista ceva care sa-l deranjeze. El nu putea sa învete matematica în trei zile asa ca si-a propus sa învete la toamna pentru ca are mai mult timp sa învete matematica si regurile sale.

8. Premiantii
Era ziua de decernare a premilor pentru cei mai buni elevi dar ziua în care corigenti îsi vedeau numele pe lista, uni copii aveau premi cu coronita adica dovada faptului ca exista elevi foarte buni în aceea scoala dar si în clasa lui.De la clasa 9 erau patru corigenti printre care se afla si el dar si prietenul lui Dinu, care erau în aceeasi situatie adica corigenta, undeva în mintea lui stia ca trebuie sa învete la matematica.

9. Vacanta
Bineînteles vacanta este asteptata de totii copiii dar era mai fericita si mai distractiva daca nu ramânea corigent la matematica la matematica. El mergea cu prieteni lui în Cismigiu, dar gândul îi fugea la matematica care i-a scricat vacanta, cum este vara foarte cald el statea în casa si citea dar cu toate astea nu mai scrisese nimic la „Romanul adolescentului miop”.

10. Jurnal de vara
Au trecut zile în sir si el nu mai deschise caietul de matematica, pâna la 9 septembrie când îsi planifica câte zile mai sunt pâna pe 15 septembrie.Venise ziua examenului de corigenta, pe data de 18 septembrie Vanciu îi promovase pe toti elevii.
PARTEA II

1. Mansarda
Mansarda pentru el era totul, acolo statea, acolo îsi amintea de cele mai placute momente dar si momentele lui dificile, mansarda era pentru el o buna prietena care stia toate secretele lui, acolo în mansarda crescuse si acum fiind adolescent când se uita pe geam îl apuca melancolia si se întrista.

2. Muza-Societate Cultural Dramatica
În clasa a-III-a erau obligatii într-un fel sa mearga la aeasta societate„Muza”. Aceasta societate producea si piese de teatru la care si el participa la piesa pentru prima oara.
Ca la orice piesa trebuie sa fie alcatuit decorul care era o bataie de cap pentru..." Imi pare rau dar am gasit sa ti-o dau doar pe capitole...sad

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Orice carte este mai intereseanta dupa pagina 25-5-(depinde de fiecare cate pagini are). Eu zic sa o citesti, Si.vei afla mai mult...