Vazusem pe net ca multa lume curata cu furtunul de apa la presiune de aceea am intrebat de apa. si mie mi s-a parut ciudat ot ca intra la rulmenti la componente.
Noroiul gros de-o palmă, de acord DAR apoi treci la operațiunile de finețe cu periuță, lavetă etc
Ah. da, asa este. Eu insa nici macar noroi nu am. am doar praf din acela gros. amestecat cu ulei probabil. Deci nu cred ca trebuie sa insist foarte mult cu acest curatat. problema e ca am niste zale ruginite de la lant. am inteles ca trebuie sa le dau cu degresant din acela pentru frane.
Da, e o variantă
Mereu am curatat lantul si pinioanele cu diluant+pensula (dar le las sa stea chiar si 30 minute intr-un recipient cu diluant), si la final dupa remontare, le pulverizez cu putin WD40.
Daca il usuci repede si foarte bine nu rugineste, problema e ca nu o sa se curete aproape deloc doar cu apa. Ai nevoie de un solvent puternic care sa dizolve grasimile de la uleiul de lant si mizeria care se acumuleaza.
Se poate tine pe pinioane, nu trebuie sa il dai jos neaparat, dar se curata mai repede daca il scoti. Sunt niste dispozitive care se monteaza pe lant cu ceva compartiment pentru agent de curatare si perii rotative care il curata binisor fara sa-l dea jos.
Eu de obicei il dau jos, il fac ghem, il pun intr-o cutie cu diluant, il agit 2 minute si iese ca nou. Apoi il curat rapid, il usuc si il ung si sunt good to go. Diluantul e ieftin si nu ai nevoie de o cantitate mare. Nu e gandit pentru asta dar eu folosesc metoda asta de mai multi ani si nu mi s-a rupt sau stricat niciun lant pana acum.
Ce inseamna ca il "cureti rapid" dupa ce l-ai dat cu diluant? Adica ca il stergi cu un prosop? Sunt incepator si de aceea intreb.
Exact. O cârpă curată.
Si pinioanele cum le cureti? Dai cutia cu pinioane jos? Sau le cureti cu periuta cu benzina motorina si apoi degresant?
Nu, caseta de pinioane nu se da chiar în fiecare zi jos, mai ales că în teorie trebuie strânsă la cuplu, 40 Nm. Eu de obicei pun o pungă pe discul de frana sa nu sară mizerie pe el și tot cu diluant in ceva recipient mic și o perie specială care intra între pinioane și dau până se curăță. Diluantul e destul de puternic deci nu trebuie sa te chinui mult.
Am inteles. Si apoi pe pinioane mai trebuie sa dau si cu degresant sau doar pe lant trebuie degresant si ulei?
Diluantul e pe post de degresant. E suficient să ungi lanțul, pinioanele se ung cu uleiul de pe lant. E asta când dai cu ulei schimbi vitezele și treci cu lanțul pe toate pinioanele. Nu are rost sa le umpli de ulei si pe ele separat.
Am inteles, pana la urma am curatat si cu alcool tehnic cu periuta si am dat si cu degresant auto pe lant. Dar imediat dupa ce am spray-at cu degresat lantul, am dat cu ulei. Trebuia sa sterg lantul de degresant cu o carpa inainte sa il ung cu ulei? Degresantul avea si ulei in componenta lui, era unul mai special cred, si de aceea am zis ca nu are nimic. oare se strica lantul cumva? E prima oara cand imi curat transmisia la bicicleta, scuze pentru atatea intrebari?
E in regula nu are de ce sa se strice.
Multumesc mult oentru ajutor!
Îl scoți și de la apa ruginește. In schimb poți folosi o soluție specială pentru lanț și îți trebuie o cârpă moale sau o periuță