Asta e fix ultima problema a societatii... da fix ultima.
E o strategie de marketing si atat.
Daca produsul costa 3.99 bani si tu ai doar 3.95 nu il cumperi.
E la fel ca un produs care costa 12 lei si tu ai doar 11. Nu vad nelamurirea.
Atât timp cât există moneda de un ban ca să primești restul corect, orice preț afișat este ok.
Dacă nu ești mulțumit de preț, nu cumperi. Atât de simplu!
Marketing.Sau pacalilea ochilui
tu vezi scris mare cifra 3 si cu cifre mici 99. Tu crezi acel produs costa 3 lei, cand de fapt dai 4
E peste tot asa!
Sau faci economie de 1 ban de la 4
Comerciantii de mult nu mai primesc monezi de 1 ban
Plătești cu cardul. Azi 1 ban, mâine 5 și iei un covrig în final.
Plătești 4 lei, oricum nu e o risipă 1 ban! Daca ai mai puțin îi spui că atât ai și le dai data viitoare restul, asta dacă ești client fidel.
Face atata galagie pentru 1 ban, eu nici 5 sau 10 bani nu ii tin. Maicamea ii aduna, eu numai de 50 bani detin maruntis. Te iarta la Penny de nu ai si 50 bani chiar, daca nu au nici ei marunt Nu iti da in cap ca nu ai 10 sau 20 banuti.
Unele îți dau pentru 20 de bani, dar sunt 20 de bani nu un ban. Sunt unele femei nebune ce țin cont de 20-30 de bani una mai plinita striga porc după mine prin magazin de fata cu lumea, ma făcea porc că nu am avut sa ii dau rest 20 de bani, și eu le lasam mereu rest 20-30-40 de bani. Depinde de educația fiecărei persoane, dar am sesizat că unele femei ( vanzatoare) sunt foarte obraznice, se comporta urat.
Nu am patit sa ma strige, am patit de am iesit in minus si 50 bani sau chiar mai mult ce e drept. O sa tin cont de acum si o sa las in plus decat sa fie in minus mai bine. De regula iau cate 2-3 lei de 50 bani la mine cand stiu ca fac ceva cumparaturi.
Sunt unele vânzătoare care au tupeu de asta, la noi răutatea e la orice pas, ca la noi la nimeni.
Astea mai plinute sau mai a dracu am impresia
E strategie de marketing, una e sa vezi 100 de lei alta e sa vezi 99, 99 pare mai ieftin deși e același lucru. Plus că nu sta nimeni in loc de ala 1 ban dar la cât vând ei se mai și adună.
La fel cum e o alta strategie de marketing care se mai foloseste câteodată: pui un preț mai mare taiat și prețul mai mic, in realitate nu o sa vanda niciodată la prețul mai mare ideea e sa atragă atenția clientului cu reducere: doar 200 in loc de 300 grăbește-te sa prinzi reducerea etc. Stabilești prețul cu care crezi că ai putea sa vinzi apoi pui unul ceva mai mare taiat doar că sa para că ai făcut reducere.
Salutare! Se numeste pret psihologic. Nu rotunjesc fiecare produs la cea mai apropiată suma intreaga, ci folosesc preturi intermediare pentru a se potrivi concurentei sau cererii se mai zice.
Schimbarile radicale genereaza distrugere, haos si nebunie, vezi nazismul si comunismul, schimbarile graduale, realizate prin reforme, sunt de dorit, atat timp cat nu sunt promovate de o falsa ideologie a "progresului" de tip marxist sau postmodernist, ci de o dorinta a maselor de a se indrepta spre lucruri fundamentale, precum virtutea, care aduce cu sine toate cele necesare stabilitate, siguranta, intelegere etc.