Hearts este un joc de cărți bazat pe levate în care scopul este să scăpați de cărți, evitând, în același timp, acumularea de puncte. Levatele sunt grupurile de cărți lăsate de jucători în fiecare rundă. Punctele se acumulează oricând se ia o levată care conține cupe sau dama de pică. Hearts se joacă în patru jucători și în momentul în care un jucător are mai mult de 100 de puncte, jucătorul cu scorul cel mai mic câștigă.
pls funda
Războientru joc se foloseste un pachet obisnuit de 52 de carti. Asii au cea mai mare valoare. Suita cartii nu conteaza.
Fiecare jucator primeste acelasi numar de carti. Cartile stau intr-o stiva, cu fata in jos. La o infruntare, fiecare jucator aseaza prima carte din stiva sa cu fata in sus pe mijlocul mesei. Cel care are cartea mai mare castiga infruntare, ia ambele carti si le aseaza cu fata in jos la capatul stivei.
Daca doi jucatori pun la bataie o carte la fel de valoroasa se ajunge la razboi pentru toti jucatorii. In cadrul razboiului fiecare pune peste cartile de pe masa cate o carte cu fata in jos si inca una cu fata in sus. Cel cu cea mai puternica a doua carte cu fata in sus castiga. In caz de egalitate se repeta procedeul de mai sus. In cazul in care in razboi unul dintre jucatori ramane fara carti acesta pierde jocul.
Castigatorul razboiului ia toate cartile de pe masa si la aseaza cu fata in jos la sfarsitul stivei lor de carti.
Primul jucator care castiga toate cele 52 de carti este invingator.
Macao:
AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu . Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
Septica:Reguli Septica
Jocul si Obiectivele
Septica este un joc care se joaca in 2-4 jucatori cu 32 de carti: 7, 8, 9, 10, J, Q, K si A.
Cartile de 10 si A sunt puncte, iar cartile de 7 sunt taieri. De asemenea mai este taiere orice carte identica cu prima carte pusa pe masa. Exceptie face jocul in 3 unde se scot doua carti de 8, iar ceilalti doi de 8 ramasi in joc devin taieri.
Obiectivul acestui joc este de a acumula cat mai multe puncte la final.
Important: La jocul online acest joc este un joc individual, nu se poate juca perechi.
Reguli Joc
Impartirea cartilor se face automat la jocul online.
Jucatorii primesc initial 4 carti si trebuie sa dea jos cate o carte. Daca primul care pune carte jos nu este "taiat" atunci el ia cartile de jos. Se poate taia cu 7 (sau 8 daca se joaca in 3) sau cu o carte identica cu prima carte pusa jos.
Primul jucator poate lasa cartile celui care a taiat ultimul sau poate taia in continuare daca doreste si daca are cu ce taia. Daca continua, si ceilalti jucatori sunt obligati sa dea carte jos, indiferent daca taie la randul lor sau nu. Un jucator poate taia doar daca il avantajeaza (spre exemplu daca sunt puncte pe masa), daca nu, poate da jos orice carte doreste.
Dupa ridicarea cartilor de pe masa se primesc carti noi pentru ca fiecare jucator sa aiba, din nou, 4 carti in mana. Daca nu mai sunt carti suficiente se imparte numarul de carti ramase la numarul de jucatori.
Puncte: 10 si A sunt puncte (in total sunt, deci, 8 puncte). Castigator este cel care are cele mai multe puncte la finalul jocului.
Nota: Daca unui jucator ii expira timpul, calculatorul nu va juca in locul lui, ci pe masa i se va da aleator o carte din mana incepand de la stanga la dreapta.
Punctaj si Rating-ul la final de joc
La finalul unui joc castigatorul/castigatorii va/vor avea un punctaj calculat dupa urmatoarea formula:
(Nr.p.) x (Nr.j.)
(Nr.p.) = Numarul de puncte castigate in joc
(Nr.j.) = Numarul de jucatori
Cel/cei care pierd vor avea punctaj calculat dupa urmatoarea formula:
[-8 + (Nr.p.)] x (Nr.j.)
(-8) = Numarul de puncte din joc cu valoare negativa
In cazurile in care sunt 2 sau chiar 3 jucatori care pierd, atunci (-8) se va imparti la 2, respectiv 3.
Mai pe intelesul tuturor, cel care castiga va avea numarul de puncte din joc, iar cel care pierde va avea -8 + numarul de puncte facut in joc. Valorile astfel obtinute se vor inmulti cu 2, 3 sau 4 in functie de numarul de jucatori de la masa. Sunt si 3 exceptii pe care le vom enumera mai jos.
Exemple:
Locul 1 are 5p, locul 2 are 2p, locul 3 are1p, locul 4 are 0p.
SCOR FINAL: locul 1: 5x4=20, locul 2: 2x4=8, locul 3: 1x4=4, locul 4: (-8+0)x4=-32
Locul 1 are 4p, locul 2 are 2p, locul 3 are1p, locul 4 are 1p.
SCOR FINAL: locul 1: 4x4=16, locul 2: 2x4=8, locul 3: (-8/2+1)x4=-12, locul 4: (-8/2+1)x4=-12
Locul 1 are 5p, locul 2 are 2p, locul 3 are 1p
SCOR FINAL: locul 1: 5x3=15, locul 2: 2x3=6, locul 3: (-8+1)x3=-21
Locul 1 are 6p, locul 2 are 1p, locul 3 are 1p
SCOR FINAL: locul 1: 6x3=18, locul 2: (-8/2+1)x3=-9, locul 3: (-8/2+1)x3=-9
Exceptii:
Avem 3 exceptii unde se fac rotunjiri cu 1p pentru a avea un scor corect:
In cazul 5, 1, 1, 1: cel cu 5p ia la final 24, iar restul cate -8
In cazul 8, 0, 0, 0: cel cu 8p ia la final 36, iar restul cate -12
In cazul 3, 2, 2, 1: cel cu 3p ia la final 12, urmatorii doi iau cate 8, iar ultimul -28
Detalii de calcul in cazul 5, 1, 1, 1:
Locul 1 are 5p, locul 2 are 1p, locul 3 are 1p, locul 4 are 1p.
SCOR FINAL: locul 1: (5+1)x4=24, locul 2: [(-8+1)/3+1]x4=-8, locul 3: [(-8+1)/3+1]x4=-8, locul 4: [(-8+1)/3+1]x4=-8
Regenerare puncte
Se poti regenera jucatorii care au 200 p sau mai putin. Ei vor primi 400p
Ai auzit de Cruce? se joaca in zona ardealului(sau cel putin prin alte parti din tara mi s-a zis ca asa ceva nu exista la ei).
Cred ca mai bine ai cauta pe net despre acest joc. Nu cred ca o sa intelegi ceva din ce-ti scriu eu aici. Si e chiar fain.
Vara placuta!
Toci:Se joaca in doi cu doua perechi de carti.Fiecare are in fata lui cate o pereche de carti amestecate si cu fata in jos.Se intoarce cate o carte, fiecare jucator la randul lui si se pune langa gramada intoarsa in jos, de data asta cu fata in sus.La mijloc se face "casa" care incepe cu AS, 2, 3, 4... Daca unuia din jucatori ii iese 7 si nu l-a pus la casa unde este 6, i se spune "TOCI"si atunci este obligat sa lase cartea in gramada lui de carti cu fata in sus. Daca unul din jucatori are in gramada cu fata in sus de ex 8 si celalalt intoarce cartea cu nr 9, atunci poate pune 9 peste 8 in gramada adversarului, si continua sa joace inca o carte, pana in momentul in care neavand unde sa puna este obligat sa puna in gramada lui de carti.Tot la fel, daca are 9 care merge dupa 8-ul adversarului si nu o pune acestuia i se spune "TOCI"si atunci cartea ramane in gramada jucatorului.Scopul jocului-sa termini toate cartile "plasandu-le" ori la casa ori in gramada adversarului. Dupa K(popa)se incepe iar cu AS.Nu conteaza culoarea, doar ordinea crescatoare. Daca aceeasi carte merge pusa la casa si in gramada adversarului, jucatorul este obligat sa puna la casa. Daca jucatorul pune o carte in gramada proprie si acea carte merge pusa adversarului sau la casa, iar adverasul nu spune "TOCI"atunci jucatorul poate lua cartea din propria gramada si o poate pune adversarului sau la casa.Fiecare jucator la randul lui poate juca cartea cu fata in sus din propria gramada.De ex.in gramada cu fata in sus am un 9 care nu merge nicaieri, din gramada cu fata in jos trag un 8 lare merge peste 7-le adversarului, pun 8-ul apoi 9(care il am cu fata in sus)si continui sa joc...La fel si la casa.
BaseplateV1 întreabă:
Andrei 123 întreabă: