Singurele diferente erau prin faptul că Rapidul nu oprea decât în garile unor orașe mai mari in vreme ce Acceleratul mai oprea si in garile unor orașele mai mici. Spre exemplu un Rapid de la București la Brașov nu oprea decât în gari precum Ploiești, Sinaia, etc. in vreme ce Acceleratul oprea si in Predeal, Azuga, etc.Vitezele erau similare deoarece circulau pe aceeasi cale ferata cu aceleași restricții si limite.Confortul era net superior(cel putin pe hartie)in cazul trenurilor Rapid care aveau vagoane de dormit, vagoane restaurant, etc.Acceleratul nu avea asa ceva.
Despre statii mai multe la accelerat am inteles din explicatiile dumneavoastra, iar la pret/bilet ma gandeam eu ca era mai mic la accelerat, ma gandesc ca totusi si viteza era un factor, am vazut pe Youtube, pe o ruta nu mai stiu care, ca un rapid era tractat de locomotiva electrica iar acceleratul cu locomotiva diesel electrica, desi era linie electrificata, asa ca (ma gandesc eu) cu un lde cu o viteza max. de 100...120 Km/h nu putea circula ca o electrica cu pana la 160 Km/h viteza maxima. Oricum va multumesc mult, mi-au fost de un real folos informatiile, informatii de care aveam nevoie pentru mine, personal caci nu am gasit mai nimic pe google. O zi buna!
As mai avea o completare.Din intamplare o ruda de a mea lucreaza la CFR si mi-a povestit cum se transforma in tren Rapid pe timp de vara un accelerat Brasov-Constata.Singura diferenta era pretul si doua vagoane in plus(si alea pline ochi)in rest aceleasi conditii, timpi, etc.Eu am avut o astfel de experienta cand am calatorit cu un tren rapid la clasa a2a care nu avea prize in compartiment iar la accelerat la clasa a1-a erau.Concluzie:in Romania diferentele sunt relative.
Imi cer scuze pentru formularea gresita de la inceputul textului! Voiam sa intreb "As dori daca cineva cunoaste si se poate..."
Andreea_Brandus_1995 întreabă: