Buna,
Cea mai bine cotata este paralela45. Dupa parerea mea este o agentie de incredere. Ar mai fi si christiantour pe locul 2.
Acum depinde si ce anume cauti.
Pa.
Eu am calatorit in excursii cu Fabiola Turism. Mi se par seriosi, acum nu stiu ce parere ai tu. Mai intreaba lumea ce parere au despre Fabiola.
Uite cateva pareri despre agentii de turism pe : http://calatoresc.ro/agentii-de-turism/
Va spun care nu!
In octombrie am facut circuit Israel, Egypt, si facand abstractie de frumusetea si importanta locurilor vizitate, aproape intregul grup a fost profund nemultumit de proasta organizare; s-a taiat o zi din program fara a ni se returna banii aferenti pe motivul ca se respecta programul si obiectivele, dar a fost aproape imposibil sa te tii de program pentru. ca timpul a fost extrem de comprimat. Cu toata criza de timp, doamna Carola, ghida romana, a introdus optionale in program (necuprinse in programul agentiei), acolo unde avea dansa de rezolvat probleme personale, manipuland grupul ca trebuiesc vizitate acele locuri si incasand bani pentru aceasta. Lipsa de seriozitate, supercomercializarea circuitului, crearea unor situatii in care a fost alterata insasi siguranta grupului. Optionalele facute de Alida in Egipt au fost vandute grupului cu 90 USD/pers. iar local erau la 30 USD, aceleasi excursii.La optionalul Cairo, a fost folosita o agentie egipteana neautorizata, cu toata suma tripla incasata de Alida de la membri grupului, punand in pericol siguranta turistilor care au fost intorsi la punctul de control. Recomand circuitul dar cu trierea si testarea foarte atenta a agentiei! NU, Alida Holiday.
Am calatorit in mai multe randuri in Pelerinaje cu Agentia Alida Holiday in Israel Egiptul Mare 2011 unde impreuna cu D.na Ghid Carola am avut parte de un program de vis Ghidaj excelent pe intelesul tuturor, Preot de grup iar pustiul Egiptului este o adevarata provocare. Anul acesta are asemenea program dar eu am calatorit nu de mult intr.un program economic 6 zile Israel de asemenea programul ghidajul asitenta Religioasa de nota 10 calitatea pret servici ireprosabile recomand cu caldura sa calatoriti cu agentia Alida Holiday cat timp veti regreta!
Pot, doar, sa avertizez ce agentie turistica sa nu fie aleasa.
Am calatorit in Israel cu agentia ALIDA HOLIDAY si am avut mari nemultumiri fata de seviciile pe care mi le-a oferit. Timpul nu m-a ajutat, inca, sa uit gustul amar al unei vacante ratate, nici dezgustul su dispretul fata de caracterele intalnite in acest sejur.
Am ales agentia Alida Holiday pentru ca, pur si simplu, organiza excursia in perioada care imi convenea mie cel mai mult, desi oferta sa, fata de alte agentii turistice, era departe de a fi multumitoare. Am comparat-o, de exemplu, cu oferta altor agentii turistice, luate la intamplare de pe Internet:http://www.infoturism.ro/.
Taxele percepute de aceste firme sunt mai mici si mai putine, obiectivele vizitate mai multe si mai interesante, si este specificata si agentia turistica operatoare din partea careia participa ghidul insotitor, altul decat ghidul propriu-zis. Agentia Alida este, de cele mai multe ori, doar prestator, ascunzandu-se, sub imaginea tour operatorului, adica a firmei cu care se incheie efectiv contractul. In felul acesta, este dificil sa verifici, inainte de incheierea contractului, reputatia prestatorului efectiv.
As dori sa stiu, de exemplu, si daca, dintre toti aceia care au calatorit cu Alida Holiday in Israel, a constatat cineva ca intrarea la biserici era cu plata, caci pe factura scria ca 45 de euro erau pentru intrarea la obiectivele turistice. Eu nu am vazut nicio intrare cu plata. Sau, a primit cineva vreo chitanta, voucher etc. pentru banii platiti pentru excursiile optionale? A avut cineva parte si de ghid local, cum scria in contract, adica altul decat Carola Nzounza, care nu a putut intra cu grupul intr-o biserica pentru ca era nevoie de ghid local si ea nu era?
Nu am gasit in oferta majoritatii firmelor turistice care realizeaza circuite in Israel TAXE HOTELIERE de 30 de euro (eu nu am constatat nicio taxa hoteliera si nici pe site-urile celor doua hoteluri - la care am stat nu exista aceasta mentiune), nici 45 euro pentru intrare obiective turistice, iar bacsisul pentru sofer si ghid este, IN GENERAL, de NUMAI 25 de euro NU 45 euro. Oricum, este vorba despre ghidul LOCAL caruia trebuie sa i se dea o parte din bacsisul prevazut in suma totala achitata. In circuitul la care am participat eu a existat doar o INSOTITOARE DE GRUP – Carola Nzounza, care nu inseamna acelasi lucru cu GHIDUL PROFESIONIST, si ea a incasat si acest bacsis desi, asa cum am spus, nu am avut ghid local, cum prevedea contractul.
De fapt, asa cum este mentionat si pe site-ul agentiei Alida Holiday, bacsisurile, taxele de intrare la obiectivele turistice, taxele hoteliere nici nu sunt incluse in pretul de baza al excursiei, anuntat ca fiind scazut in mod intentionat, pentru a atrage turistii. In final insa, cand trebuie a trebuit sa achit pretul excursiei, am constatat ca toate aceste taxe suplimentare, care ar trebui sa fie incasate doar daca este cazul, au fost incluse in mod obligatoriu in pretul final.
Daca am adauga acestor sume «neincluse in pretul excursiei» si surplusul de bani – fata de alte agentii - ceruti pentru excursiile optionale, precum si comisioanele personale incasate de ghida de la societatile comerciale unde ii duce pe turisti ca sa-si cumpere "suvenirurile", vom intelege amploarea reala a veniturilor (ma intreb daca sunt integral impozitate) pe care agentia turistica Alida Holiday le face pe seama fiecarui turist.
Am mai constatat proasta organizare, facuta dupa capriciile ghidei CAROLA NZOUNZA, obiectivele – supriza erau introduse in program doar pentru comisionul incasat de ghida de la comerciantii respectivi, intarzierile, exitarile si proasta informare a "ghidei", aroganta, atat din partea ghidei cat si a preotului, preturile mai mari decat ale altor agentii incasate pentru excursiile optionale, si, in general, dispretul evident atat fata de turistii platitori dar chiar si fata de preot si personalul autohton. Carola Nzounza, care poate sa insele pe unii cu zambetele ei fatarnice, nu detine licenta de GHID LOCAL, desi incaseaza si banii pentru acest serviciu, isi da aere tutelare, ii urmareste si ii repede pe turistii care ii pun intrebari sau formuleaza pretentii justificate, tese intrigi impotriva lor cu alti turisti si cu preotul, un om lipsit de caracter si manevrat de ghida care-l lua peste picior si intervenea de multe ori in activitatea acestuia de asistenta religioasa a turistilor. In plus, preotul, sucevean se pare, avea o dictie si un accent atat de proaste incat, fara sa vrei, erai nevoit sa-i adresezi intrebari, la care primeai cate un raspuns scurt, emis pe un ton nemultumit – din cauza deranjului suplimentar, probabil – si chiar agresiv. Prin biserici, preotul obisnuia sa profereze amenintari, asa incat predicile lui se transformau in adevarate blesteme.
Din cauza lui, in ceea ce ma priveste, experienta religioasa avuta in acest circuit, desi nu m-a indepartat de sufletul crestin, mi-a sporit neincrederea fata de oamenii bisericii.
Am invatat, deci, sa fiu mai atenta atunci cand contractez serviciile turistice, si recomand acest lucru tuturor acelora care intentioneaza sa-si organizeze vacantele printr-o agentie turistica, mai ales prin agentia Alida Holiday.
Voi citi, de acum inainte, cu mare atentie contractul care da drepturi agentiei dar si OBLIGATII. Nu am gasit, de exemplu, in contract ca agentia are dreptul sa schimbe programul. Orice schimbare, de zile, program etc. trebuie anuntata turistului cu 10 zile inainte de plecare. Schimbarea programului este posibila doar in cazuri de FORTA MAJORA, care sunt mentionate in contract. Daca exista greseli de organizare sau de programare, agentia este OBLIGATA sa le rezolve si sa ofere alternative turistului. Atentie, asadar la surprize, bonus-uri etc. Aici este vorba despre comert si bani. «Avantajele» oferite de agentia turistica ascund fie niste greseli fie niste profituri pentru aceasta. Totul este sa judecam daca acestea ne convin si noua, beneficiarilor. In ceea ce priveste sumele suplimentare cerute de agentie in cazul grupurilor mai mici, NU exista in contract aceasta conditie. Nu pot fi incasate sume suplimentare decat in anumite cazuri, printre care NU se numara si acesta. Voi intreba, cu siguranta, agentia cu care voi incheia contractul, si pe care o voi verifica temeinic inainte de a-i plati serviciile, daca tot ea este si prestatorul efectiv al serviciilor turistice. Daca prestatorul este altul, voi cere numele agentiei respective si o voi verifica si pe aceasta. Voi cere numele ghidului care trebuie sa ma insoteasca si voi solicita sa vad licenta sa de ghid local. Daca in contract se mentioneaza si prezenta unui preot, voi cere si numele acestuia si parohia de care apartine. Voi verifica si reputatia acestuia, ca sa evit neplacutele situatii prin care am trecut cu preotul din excursia in care am fost eu cu agentia Alida Holiday. In fond, ne punem viata si soarta in mana acestor persoane – ghida si preotul, intr-o tara straina ale carei legislatie, obiceiuri sau conflicte nu le cunoastem bine. Ma voi informa, deci, si asupra legilslatiilor tarilor in care voi calatori.
Am mai constatat in contractul pe care l-am incheiat cu tour operatorul o clauza conform careia agentia retine toata suma platita de turist in cazul in care acestuia i se refuza intrarea in Israel. Eu nu mi-am facut probleme, caci eram sigura ca politia de frontiera nu avea motive sa mi-o refuze. Dar, acum ma gandesc ce as fi facut daca intregului grup i s-ar fi refuzat viza si as fi fost si eu trimisa inapoi in tara impreuna cu el, asa cum s-a intamplat in cazul celor 10 suceveni din articolul aparut in Monitorul de Suceava, care calatoreau – ce coincidenta (?) – tot prin agentia Alida Holiday (http://www.monitorulsv.ro/......n-cosmar). As fi fost, desgur, foarte nemultumita si as fi protestat, dar fara rost, dupa semnarea contractului. NU este normal sa NU i se mai restituie turistului nici macar o parte din suma platita in cazul in care nu a beneficiat de serviciile turistice. Majoritatea prestatorilor locali, hoteluri, firme de transport etc. din Israel, de exemplu, ori nu percep taxe de anulare ori taxele de penalizare sunt foarte mici, tocmai ca sa nu descurajeze turistii. Se pare ca agentiile romanesti de turism nu au dobandit inca acest spirit comercial si nici respectul cuvenit turistului.
Si inca ceva, de acum inainte voi face o reclamatie, bine argumentata, intarita prin dovezi sau martori, pe care o voi trimite direct Oficiului pentru Protectia Consumatorului, fara sa avertizez agentia (caci este in zadar – concluzie obtinuta din practica). Am mai procedat la fel in alta ocazie, in legatura cu alt producator, si chiar a functionat.
Consider ca aceasta semnalare a neregulilor este o DATORIE CIVICA, avand menirea sa indrepte si sa CORECTEZE serviciile oferite catre cetatenii platitori.
Cu alte cuvinte, PROASTA EXPERIENTA avuta cu agentia ALIDA HOLIDAY m-a ajutat, pe mine cel putin, sa deschid mai bine ochii pe viitor.
anonim_4396 întreabă:
LondonezuCristi întreabă: