Pe vremuri erau personale, accelerate, rapide, etc.
acum au schimbat rahatul cu... TAMPENII MUUULT MAI CRIPTICE
dar, rahatul e acelasi, personale cu mers de accelerat samd
diferentele sunt 2:
1. pretul, cu cate e mai "rapid" cu atat e mai scump
2. sunt unele ieftine dar care merg repede... partea cu mersul repede nu se refera la viteza (toate au aceeasi viteza) ci la in cate statii se opresc (cele mai lente opresc in toate statiile, iar personal cu mers de accelerat inseamna ca nu opreste, de gen Bucuresti - Ploiesti si nu opreste deloc pe, parcurs) si cat de departe merg (exista tren Bucuresti Viena... direct)
IR - inter regio
IRN - inter regio night
RE - Regio express
IC - Inter city
Gasesti toata informatia aici:
https://www.libertatea.ro/......rii-677240
Regio (R)– circulă de obicei pe rute scurte si opresc în toate stațiile, cu rare excepții. Există totuși și trenuri Regio care circulă pe distanțe medii și chiar mari.
Trenurile Regio au cea mai mică viteză medie, vagoane vechi, dar si preturi mai reduse decât celelalte tipuri de tren.
Locurile nu sunt rezervabile la acest tren.
InterRegio (IR)– circula pe distanțe lungi și medii și opresc în stațiile mari și mijlocii de pe parcurs. Prețul este mai mare decat la trenurile Regio, confortul e mai ridicat si viteza mai mare.
Prețul biletelor este mai ridicat, deoarece se plătește și un supliment de viteza, pe lângă prețul legitimației de călătorie. Trenurile InterRegio necesită rezervare de locuri.
InterRegioNight (IRN) - tren InterRegio care circula noaptea si are si vagoane de dormit sau cuseta.
InterCity (IC)–opreste in mai putine statii decat InterRegio, deci ajunge mai repede.
Regio-Expres (R-E)– tip de tren intrat în oferta CFR Călători de anul trecut – E un InterRegio la pret de Regio, adica mai ieftin.
Chxelena întreabă: