În Ungaria sigur nu îți trebuie. De țările din fosta Yugoslavie, nu știu sigur, dar nu cred.
E totuși recomandabil să ai un contract de comodat (se poate face direct între părți, nu e nevoie de legalizare) pentru eventualitatea nedorită a unui eveniment rutier, ca să poți încheia actele privind răspunderea civilă.
ps La intrarea în Serbia, dacă ai pe mașină urme vizibile ale unui accident / avarii anterioare intrării în țara aceea, roagă un polițist de la PCTF să-ți dea un document în care să le menționeze. Altfel e posibil să nu mai poți ieși cu mașina de la ei. Mai precis, nu te lasă să ieși cu o mașină cu tabla „șifonată", stopuri sparte etc. FĂRĂ să ai un document din care să reiasă că nu ai făcut vreun accident și nu l-ai raportat.
Ai nevoie de procura. Nu este foarte clara legea dar daca dai de un politist de frontiera mai catolic decat Papa, s-ar putea sa faci cale intoarsa. Mai bine sa o ai.
Am trimis mail catre politia de frontiera care a zis ca: "In conformitate cu reglementarile mentionate, la trecerea frontierei de stat a
României, conducàtorul unui autovehicul trebuie sà prezinte la control, pe lânga
documentul de cãlätorie, permisul de conducere valabil i certificatul de inmatriculare
a! autovehiculului. Totodatã, vã informãm faptul cã nu este necesar sã prezentai un
document din care sä reiasä raporturile juridice dintre conducãtorul autovehiculului i
proprietarul mijlocului de transport (procurã, contract de comodat, contract de
Inchiriere, Imputernicire, etc.).
In ceea ce privete continutul normelor legale nationale aplicabile In alte state, vä
recomandäm sã vä adresati reprezentanelor diplomatice ale statelor respective cu
privire la modul in care este reglementatä justificarea dreptului de a conduce un
autovehicul care nu este inmatriculat pe numele conducãtorului auto."
Pe mine ma intereseaza ce se intampla in afara tarii.
Atat timp cat iesi din UE ai nevoie de procura pentru ca nu stii peste cine dai
Eu am fost asta vara in Iulie pe un traseu asemanator cu al tau. Am parasit Romania pe la portile de fier, am traversat Serbia si Muntenegru (tari care nu sunt membre UE) si nu am avut probleme. Masina nu era pe numele meu, era proprietatea unei societati comerciale. Nu vad de ce la persoanele fizice ar fi altel.
Merci de raspuns!
De ce? Exista vreo lege sau ceva de genu' care sa ma oblige sa am acea procura? Politia de frontiera cere doar asigurare valabila si talonul masinii.
LondonezuCristi întreabă: