Http://www.newsiasi.ro/......rafie.html
Vezi acolo ca scrie:
AICI: Baremul de corectare Matematica, Istorie, Geografie
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar
Probă scrisă la Istorie SSubiecte 2009
1
Examenul de bacalaureat 2009
Proba D
Proba scrisă la Istorie
Subiecte 2009
BAREM DE CORECTARE ŞI DE NOTARE
Subiecte 2009
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă
fracţiuni de punct.
• Se punctează oricare alte formulări/ modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea punctajului total acordat
pentru lucrare la 10.
SUBIECTUL I 30 de puncte
1. 2 puncte pentru precizarea secolului la care se referă sursa B.
2. 2 puncte pentru precizarea, din sursa A, a oricărei informaţii referitoare la corpul de oaste aliat
lui Ştefan cel Mare.
3. 3 puncte pentru numirea statului la care se referă atât sursa A cât şi sursa B.
4. 3 puncte pentru precizarea aliaţilor lui Mehmet la care se referă atât sursa A cât şi sursa B.
5. 1 punct pentru scrierea, pe foaia de examen, a literei B, corespunzătoare sursei care susţine
punctul de vedere conform căruia rezultatul conflictului româno-otoman era favorabil
otomanilor.
4 puncte pentru selectarea, din sursa B, a oricăror două informaţii aflate în relaţie cauzăefect.
6. 1 punct pentru scrierea, pe foaia de examen, a literei A, corespunzătoare sursei care combate
punctul de vedere conform căruia rezultatul conflictului româno-otoman era favorabil
otomanilor.
câte 2 puncte pentru selectarea, din sursa A, a oricăror două informaţii care combat punctul
de vedere conform căruia rezultatul conflictului româno-otoman era favorabil otomanilor.
(2px2=4p)
7. câte 1 punct pentru menţionarea oricăror două acţiuni diplomatice întreprinse de români în
Evul Mediu şi/ sau la începuturile modernităţii. (1px2=2p)
câte 2 puncte pentru prezentarea fiecărei acţiuni diplomatice menţionate. (2px2=4p)
8. 1 punct pentru coerenţa argumentării afirmaţiei conform căreia autonomiile locale au contribuit
la întemeierea statelor medievale în spaţiul românesc;
1 punct pentru pertinenţa argumentării afirmaţiei date;
1 punct pentru selectarea oricărui fapt istoric relevant care susţine afirmaţia dată;
1 punct pentru utilizarea conectorilor care exprimă cauzalitatea (deoarece, pentru că etc.),
respectiv, concluzia (aşadar, ca urmare etc.).
SUBIECTUL II 30 de puncte
1. 2 puncte pentru precizarea secolului la care se referă sursele A şi B.
2. 2 puncte pentru precizarea, din sursa A, a oricărei teme abordate de impresionişti.
3. Câte 3 puncte pentru menţionarea, din sursa A, respectiv, din sursa B, a oricărei informaţii
referitoare la un eveniment artistic desfăşurat la Paris. (3px2=6p)
4. 2 puncte pentru menţionarea, din sursa B, a oricărui punct de vedere referitor la impresionişti
şi la creaţiile lor.
3 puncte pentru susţinerea punctului de vedere menţionat cu oricare explicaţie din sursa B.
5. 2 puncte pentru menţionarea, din sursa C, a oricărui punct de vedere referitor la impresionişti
şi la creaţiile lor.
3 puncte pentru susţinerea punctului de vedere menţionat cu oricare explicaţie din sursa C.
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar
Probă scrisă la Istorie SSubiecte 2009
2
6. Câte 1 punct pentru precizarea oricăror două practici politice totalitare, aplicate în Europa, în
secolul al XX-lea. (1px2=2p)
Câte 2 puncte pentru prezentarea fiecărei practici politice precizate. (2px2=4p)
7. 1 punct pentru menţionarea oricărui alt curent cultural din Europa, în perioada 1801-2000, în
afara celui la care se referă textele.
2 puncte pentru prezentarea curentului cultural menţionat.
1 punct pentru precizarea oricărui stat în care s-a manifestat curentul cultural menţionat.
SUBIECTUL III 30 de puncte
Informaţia istorică 24 de puncte distribuite astfel:
• 2 puncte pentru precizarea oricărei cauze a instaurării regimului comunist în România;
• Câte 3 puncte pentru menţionarea fiecăreia dintre cele două etape ale regimului comunist în
România; (3px2=6p)
• Câte 3 puncte pentru menţionarea oricărui fapt istoric desfăşurat în fiecare din cele două
etape; (3px2=6p)
• 2 puncte pentru precizarea oricărui fapt istoric desfăşurat de România, în relaţiile
internaţionale, în cadrul Războiului rece;
• 3 puncte pentru prezentarea coerentă a faptului istoric precizat, prin evidenţierea relaţiei
istorice de cauzalitate şi utilizarea unui exemplu/ a unei caracteristici;
1 punct pentru utilizarea doar a unui exemplu/ a unei caracteristici referitoare la faptul
istoric precizat;
• 1 punct pentru formularea oricărui punct de vedere referitor la situaţia României în timpul
regimului comunist;
• 1 punct pentru coerenţa argumentării punctului de vedere formulat;
• 1 punct pentru pertinenţa argumentării punctului de vedere formulat;
• 1 punct pentru selectarea oricărui fapt istoric relevant care susţine punctul de vedere formulat;
• 1 punct pentru utilizarea conectorilor care exprimă cauzalitatea (deoarece, pentru că etc.),
respectiv, concluzia (aşadar, ca urmare etc.).
Ordonarea şi exprimarea ideilor menţionate 6 puncte distribuite astfel:
• 2 puncte pentru utilizarea limbajului istoric adecvat;
1 punct pentru utilizarea parţială a limbajului istoric adecvat;
0 puncte pentru lipsa limbajului istoric;
• 1 punct pentru structurarea textului (introducere - cuprins - concluzii);
0 puncte pentru text nestructurat;
• 2 puncte pentru respectarea succesiunii cronologice/ logice a faptelor istorice;
1 punct pentru respectarea parţială a succesiunii cronologice/ logice a faptelor istorice;
0 puncte pentru nerespectarea succesiunii cronologice/ logice a faptelor istorice;
• 1 punct pentru respectarea limitei de spaţiu;
0 puncte pentru nerespectarea limitei de spaţiu.
Total test 90 de puncte.
@Lola256: Trimite-mi te rog intr-un mesaj privat id-ul tau, pentru ca eu tot incerc sa-mi confirm adresa de e-mail si nu reusesc...
Merci pentru raspuns, dar am dat deja bac-ul... prin 2010 ))