Castigul se face in functie de numarul de curse, dar si de distanta acestora, deoarece se plateste in lei/km.
Teoretic, este obligatoriu sa porneasca " contorul ", desi nu asa se cheama, insa nu toata lumea il pornea, deoarece se aplica o taxa care crestea in functie de banii primiti, asa ca taximetristii nu mai porneau tot timpul aparatele, astfel ca nu plateau toata suma care ar fi fost adevarata.
programul este evident dupa bunul plac.
Tata spre exemplu face taximetrie ca un al 2-lea job, deci el iese la strada doar cand nu lucreaza dincolo si daca mu are alta treaba
Tata e taximetrist, daca ai anumite intrebari, te rog adreseazamile mie...
Benzina da, si-o platesc singuri.
Daca vrei sa stii ce alte plati mai fac, ei bine, tata plateste : dispeceratul, emblemele de pe masina, si inca o chestie care ii permite sa functioneze ( nu stiu exact despre ce e vorba ).
alte intrebari?
Multumesc. As mai avea cateva intrebari, daca ai mai avea timp :
Castigul este fix, sau in functie de cate curse face? Cum anume?
Este obligatoriu sau nu sa porneasca intotdeauna contorul/ceasul care masoara distanta si costul?
Programul de lucru si-l fixeaza el sau firma pentru care lucreaza?
In principiu, trebuie sa plateasca statia si "planul"zilnic, cum ar veni, chiria pe masina in cazul in care nu e a lui + benzina. Din cate stiu eu, doar controlorii de trafic au un salariu fix, iar ceilalti raman cu ce castiga pe zi, asta dupa ce bineinteles au banii de plan pusi separat. Daca nu are acel "ceas" cum ii spui tu, odata ce l-a prins un controlor de trafic, il pune sa plateasca o amenda de 100 de lei din cate stiu, dar sunt destui care de exemplu cu strainii isi fac singuri pretul, fara a-l folosi. Programul de lucru si-l face fiecare cum vrea, dar de cele mai multe ori multi prefera sa aiba si un schimb la 12 ore pentru a plati doar jumatate de plan.
anonim_4396 întreabă: