Din felul cum ai scris aici se vede că stai prost și cu româna.
Matematica se învață numai începînd cu începutul.
Ori, se pare că tu nu știi începuturile matematicii.
Nu o vei putea învăța niciodată dacă pornești de la jumătatea ei.
„A fi tobă de carte " înseamnă „ a ști aproape totul".
Cînd nu știi aproape nimic, mai aproape de adevăr ar fi „bubă", sau „tufă de Veneția".
Cere ajutorul cuiva care stie mai bine matematica si intreaba-l ce nu intelegi. Sper sa te ajute si acest articol.
Cum aş putea fi un elev mai bun?
IMAGINEAZĂ-ŢI că eşti prins în desişurile unei jungle întunecoase. Lumina soarelui abia pătrunde prin frunzişul des. Înconjurat de atâta vegetaţie, abia dacă mai poţi face o mişcare. Ca să scapi, trebuie să-ţi croieşti drum cu o macetă.
Unii aseamănă anii de şcoală cu scena descrisă mai sus. În definitiv, stai toată ziua închis într-o sală de curs, iar seara ţi-o petreci făcându-ţi temele. Te regăseşti în această situaţie? Menţionează mai jos care este cea mai grea materie pentru tine.
․․․․․
De câte ori nu ţi-au spus părinţii sau profesorii să depui mai multe eforturi la această materie! Iar asta nu ca să-ţi facă viaţa amară. Ei nu vor altceva decât ca tu să-ţi dai toată silinţa. Aşadar, ce poţi face dacă, din cauza insistenţelor lor, îţi vine mai degrabă să laşi totul baltă decât să te pui cu burta pe carte ca să te ridici la nivelul aşteptărilor lor? Cu uneltele adecvate, îţi poţi croi drum prin „junglă"! Dar despre ce unelte este vorba?
● 1. O atitudine pozitivă faţă de învăţat. Dacă ai un punct de vedere negativ asupra învăţatului, n-ai să te simţi niciodată impulsionat să obţii rezultate bune la şcoală. Încearcă totuşi să priveşti situaţia în ansamblu. Apostolul Pavel a scris: „Cine ară trebuie să are cu o speranţă şi cine treieră trebuie să facă aceasta cu speranţa că-şi va lua partea" (1 Corinteni 9:10).
Poate acum nu ţi-e uşor să înţelegi cât este de important ‘să ari’, cu alte cuvinte să munceşti din greu la anumite materii. În fond, nu toate materiile din programă par, cel puţin pentru moment, importante. Cu toate acestea, dobândind o instruire mai variată, vei înţelege mai bine mersul lumii. Vei putea ‘deveni orice pentru oameni de orice fel’ şi vei putea discuta cu persoane din diverse medii sociale sau culturale (1 Corinteni 9:22). Şi, nu în ultimul rând, îţi vei dezvolta capacitatea de gândire, ceea ce-ţi va fi de real ajutor mai târziu.
● 2. Un punct de vedere pozitiv cu privire la propriile capacităţi. Şcoala îţi poate scoate la iveală talentele. Pavel i-a scris lui Timotei: „Să aţâţi ca pe un foc darul lui Dumnezeu care este în tine" (2 Timotei 1:6). După cât se pare, Timotei primise unele privilegii deosebite în congregaţia creştină. Totuşi, talentele, sau „darul", cu care-l înzestrase Dumnezeu nu trebuiau să rămână în stare latentă şi nici să se irosească. Ele trebuiau cultivate. Un lucru e sigur: performanţele şcolare nu depind de Dumnezeu. Mai mult, talentele tale sunt unice, iar şcoala te poate ajuta să descoperi şi să cultivi talente pe care nu ştiai că le ai.
Nu-ţi semna singur condamnarea la eşec, spunându-ţi că nu eşti în stare să faci îmbunătăţiri. Când îţi trec prin minte gânduri negative cu privire la propriile capacităţi, străduieşte-te să le înlocuieşti cu gânduri pozitive. De pildă, când unii, pare-se pe nedrept, au criticat modul lui Pavel de a se exprima, acesta a răspuns: „Chiar dacă sunt nepriceput în vorbire, cu siguranţă că nu sunt aşa în cunoştinţă" (2 Corinteni 10:10; 11:6). Pavel era conştient de punctele lui slabe, dar şi de punctele lui forte.
Dar tu? Ştii care-ţi sunt punctele forte? Dacă nu, vorbeşte cu un adult de încredere, care te cunoaşte bine. Te-ar putea ajuta să-ţi cunoşti punctele forte şi să te foloseşti cât mai bine de ele.
● 3. Bune obiceiuri de studiu. Nu poţi avea succes la şcoală dacă nu înveţi. Nu uita un lucru: Mai devreme sau mai târziu tot la învăţat ai să ajungi. Dar, poate, chiar şi numai cuvântul „a învăţa" îţi sună neplăcut. Totuşi, studiul este util. De fapt, cu puţin efort, chiar o să ajungă să-ţi placă!
Dar, ca să cultivi obiceiuri bune de studiu, trebuie să-ţi organizezi bine timpul. Ţine minte: Câtă vreme eşti la şcoală, studiul trebuie să fie o prioritate. E adevărat, Biblia spune că este „un timp pentru a râde" şi „un timp pentru a juca" (Eclesiastul 3:1, 4; 11:9). Şi, asemenea majorităţii tinerilor, probabil ai vrea să ai şi tu ceva timp pentru destindere. Dar Eclesiastul 11:4 avertizează: „Cine se uită după vânt nu va semăna şi cine se uită la nori nu va secera". Ce învăţăminte poţi desprinde de aici? Fă-ţi temele mai întâi şi destinde-te după aceea. Sigur vei găsi timp pentru amândouă!
Prea multe teme?
Ce poţi face dacă pur şi simplu eşti sufocat de teme? Iată ce a spus Sandrine, o tânără de 17 ani: „Ca să-mi fac temele, îmi trebuie două, trei ore pe seară, plus weekendurile". În unele ţări, elevilor le trebuie mult mai mult. Cum poţi face faţă acestei avalanşe de teme? Încearcă sugestiile de la pagina 119.
Croieşte-ţi drum
Referindu-se la lucrurile care îl puteau ajuta pe Timotei să facă progrese spirituale, Pavel i-a scris: „Meditează la aceste lucruri, lasă-te absorbit de ele, pentru ca progresul tău să fie clar pentru toţi" (1 Timotei 4:15). Depunând eforturi sârguincioase, şi progresul tău la învăţătură va fi evident.
Gândeşte-te la ilustrarea prezentată la începutul capitolului. Când te afli în desişurile unei jungle, ai nevoie de unealta potrivită (maceta) pentru a-ţi croi drum. La fel stau lucrurile şi cu şcoala. Ca să nu ajungi să te simţi sufocat de exigenţele părinţilor şi ale profesorilor, foloseşte cele trei „unelte" prezentate în acest capitol şi vei avea succes. Vei fi fericit că le-ai folosit când îţi vei vedea rezultatele la învăţătură!
PENTRU INFORMAŢII SUPLIMENTARE, VEZI VOLUMUL I, CAPITOLUL 18
ÎN CAPITOLUL URMĂTOR
De parcă n-ai avea destule probleme la şcoală, acum eşti şi hărţuit. Ce poţi face?
[Notă de subsol]
Pentru mai multe informaţii, vezi partea a opta a acestei cărţi.
VERSETE-CHEIE
„Cine se uită după vânt nu va semăna şi cine se uită la nori nu va secera." (Eclesiastul 11:4)
SFAT
Când înveţi, mai întâi trece în revistă materialul ca să-ţi faci o idee despre el. Apoi, formulează întrebări pornind de la fiecare subtitlu. După aceea, citeşte materialul şi caută răspunsul la întrebări. La final, vezi dacă îţi aminteşti ce ai citit.
ŞTIAI CĂ . . . ?
Dacă copiezi, ceilalţi şi-ar putea pierde încrederea în tine, iar progresul tău şcolar ar putea fi frânat. Mai rău decât atât, relaţiile tale cu Dumnezeu vor avea de suferit (Proverbele 11:1).
PLAN DE ACŢIUNE
Aş vrea să văd în carnet nota ․․․․․ la această materie ․․․․․
Am să mă străduiesc să fac îmbunătăţiri la această materie astfel: ․․․․․
Aş vrea să-l întreb pe unul din părinţi sau pe amândoi: ․․․․․
CE PĂRERE AI?
● De ce trebuie să fii sârguincios la şcoală?
● Când este cel mai nimerit moment din zi pentru a învăţa şi a-ţi face temele?
● Care e cel mai potrivit loc din casă unde-ţi poţi face temele şi unde poţi învăţa?
● Ce poţi face ca hobby-urile şi destinderea să nu-ţi afecteze notele?
[Text generic pe pagina 117]
Remarc un lucru la cei de-o seamă cu mine: obiceiurile de studiu pe care le-au avut în şcoală se reflectă în viaţa lor spirituală. Cine n-a învăţat din plăcere la şcoală nu se simte atras nici de studiul personal al Bibliei.‘‘ — Sylvie
[Chenarul/Fotografia de la pagina 119]
Găseşte-ţi un loc adecvat de studiu. Îţi trebuie un loc în care să nu fii distras. E bine să ai o masă la care să studiezi. Nu lăsa deschis televizorul.
Stabileşte-ţi priorităţi. Întrucât instruirea este importantă, ia hotărârea de a nu deschide televizorul până nu-ţi termini temele.
Nu amâna. Programează-ţi bine temele şi nu te abate de la programul făcut.
Întocmeşte-ţi un plan. Decide cu ce temă să începi şi de care să te ocupi după aceea. Aşterne în scris acest plan şi alocă timp fiecărui lucru pe care ţi l-ai propus. După ce ai terminat o temă, bifează în dreptul ei.
Fă pauze. Când simţi că nu te mai poţi concentra, fă o scurtă pauză. Dar întoarce-te cât mai repede la teme.
Ai încredere în propriile capacităţi. Nu uita că diferenţa dintre un elev bun şi unul slab are de-a face mai degrabă cu sârguinţa decât cu inteligenţa. Poţi avea succes la şcoală! Depunând eforturi asidue, vei avea rezultate excelente!
[Legenda ilustraţiei de la pagina 116]
A trece cu bine prin şcoală e ca şi cum ţi-ai croi drum prin junglă — în ambele cazuri ai nevoie de unelte potrivite
Eu nu stau prost de loc cu romana. daca am cateva greseli gramaticale asta nu inseamna ca nu stiu..doar ca mam grabit atuncea si eram furioasa...
Domnișoară, ceea ce-mi argumentezi matale e un fel de „a vinde grădinarului castraveți" ( dacă știi să traduci această expresie).
Nu e vorba de grabă, e vorba de neștiință.
Hai, pa!