Istoria este folositoare la a vedea ce greșeli s-au făcut de-a lungul veacurilor,dar cu spune și zicala "istoria se repetă",tot se repeta deoarece oamenii tot nu învață din trecut și apoi se mai plâng că de ce le merge mai rău,pai de aia
Tine doar de viziune btw
Altora le place,altora nu,e ca literatura,fie o iubești,fie nu, însă de folositoare sunt ambele, atât literatura cât și istoria.
Mie personal mi-a plăcut istoria, pentru că mi-a conferit niste informații, fie ele și politizate sau poate modificate din diferite motive, care mi-au arătat care a fost treaba cu strămoșii noștri.
Istoria se repetă, doar personajele principale diferă.
Cunoașterea istoriei ajută la cunoașterea viitorului.
Chiar nu ai citit/auzit vreodata: "Un popor care nu-si cunoaste trecutul e condamnat sa-l repete" (Nicolae Iorga)?
Eu sunt studentă la istorie, ceea ce înseamnă că mă preocupă studierea istoriei, de asemenea eu o consider importantă din mai multe aspecte evidente, dar am vrut să citesc părerea oamenilor de aici, nu de aia exista TPU? A fost doar o curiozitate de a mea, pentru a vedea atitudinea oamenilor din România cu privire la istorie.
Nu Iorga a spus asta, ci un spaniol, George Santayana.
Iorga avea și el un citat foarte frumos pe tema asta: "O nație care nu-și cunoaște trecutul e ca un copil care nu-și cunoaște părinții".
Dacă te interesează atitudinea omul de rând, aceasta este de indiferență ori chiar de dispreț, cum este la toate lucrurile intelectuale. "Ce dracu' imi trebuie mie sa stiu ce-o facut unu amu tri sute de ani? Sămînțele și beria acelasi gust are".
Sigur ca-i folositoare, ca trebuie sa stii cine ti-au fost stramosii, cum ai aparut pe lumea asta, prin ce a trecut tara ta samd.