Salut,
Personal cred ca ai nevoie de un marketing mai puternic. Sa te faci cunoscut un pic mai tare in zona, astfel incat sa ajungi cu spalatoria mai activa.
Cumpararea de echipamente performante, intr-un oras in care nu prea conteaza acest lucru, si aducerea la norme europene, s-ar putea sa nu fie cea mai buna solutie in prezent.
Motivul este ca afacerea este in partea descendenta a maturitatii sale. Ceea ce inseamna ca ar putea sa reporneasca, daca ii dai agitatie sau ar putea sa moara. Cumpararea de echipamente in acest moment nu se impune, deoarece vei avea costuri foarte mari la amortizare si teoretic costuri mai mici cu forta de munca.
Per total costul marginal este negativ. Practic vei plati mai mult pentru a spala sa zicem o masina in viitor decat in prezent.
Personal te-as sfatui sa maturi si sa faci cat de cat curat in spalatorie, iar in zona de asteptare clienti (daca aceasta exista) sa introduci facilitati precum internet, o cafea lunga gratuita, diverse metode de fidelizare:
- gen la 5 spalari a sasea o ai gratuita.
- sau atunci cand vezi ca nu ai clienti deloc ceva de genul, prin alegere la intamplare vei oferi un spalat gratis, oferi un pahar de suc, apa, etc.
Asta poti sa o faci pentru "masa de clienti" de pe strada. Poti sa incepi sa cauti si sa faci o oferta la firme (gen, daca omul vine de la firma X atunci are reducere y procente, etc). Practic o abordare catre business.
Sau daca masina este mai smechera, atunci poti sa o stergi cu o carpa din piele de caprioara. E adevarat, costa, dar asta se cheama serviciu de lux.
E iarasi adevarat ca locatia poate nu arata stralucitor, dar pastreaza o salopeta alba pentru situatia in care oferi si servicii de lux.
Eu, ma gandesc, daca as avea o masina mai scumpa, nu m-ar atrage sa vad cum vine spalatorul, sa deschida larg usile, sa dea drumul la muzica din masina, sa caute canalul cu manele si sa o spele. M-ar deranja si as fi dispus sa platesc in plus pentru asta.
Plus servicii rapide (daca poti) gen verificat nivel ulei, mai stiu eu ce chestii, mici ajustari de care soferii care au nevoie nu cunosc sau nu vor sa le faca (gandeste-te la femei).
Practic, tu ai avea nevoie de o noua imagine, care sa readuca spalatoria pe profit, si nu de investitii care sa iti intunece si mai mult viitorul pe aceasta directie.
Dar repet, e parerea mea personala.
Ar trebui sa angajezi un consultant specializat in proiecte pentru finantari care sa-ti faca o evaluare corecta a ceea ce exista deja si ceea ce ai nevoie pentru revigorarea afacerii.
http://cepu.ro/public/ro/index.php
Cauta o firma de consultanta din zona ta, te poti interesa si la primarie, de obicei primariile au personal care se ocupa de asa ceva sau macar au cunostinta despre persoanele care se pricep, in functie de specificul activitatii...
Exista o lista a surselor de ajutor si consiliere la care poti apela pentru lamuriri cu privire la modalitaliile de obtinere a finantarii. In aceasta lista vei gasi si EEN-Romania. EEN sprijina companiile in dezvoltarea avantajului lor competitiv si in a spori inovarea. La ei poti contacta un consilier specialist in afaceri.
Hai ca "esti simpatic"! Omul intreaba, ca sa i se dea niste sfaturi,idei,asa cum intreaba altii,cum am intrebat si eu, despre anumite probleme de sanatate, despre gradinarit, constructii, legislatie, electronica, muzica, despre masini si ce ii mai intereseaza.Asta inseamna, ca nu trebuie sa le mai raspundem? Unii suntem manageri, altii nu, dar raspundem la ce ne pricepem si cat ne pricepem,... fara a cere bani! Tu esti mai cu mot!
Ca sa obtii fonduri de la uniune ai nevoie de un plan de afaceri bine pusa la punct. Sunt firme care fac asemenea proiecte. Mai mult nu stiu sa te ajut.
Nu sunt mai cu mot! sunt realist! aici e vorba de revigorarea unei firme prabusite, nu de gingii, plantarea florilor, cum se pune rigipsul, ce articol incrimineaza darea si luarea de mita, ce rol au condensatorii sau ce masina sa-mi iau la 4000 de euro. e o diferenta mare, imensa.
Bai usor. Nu e bine asa. Firma nu e in faliment, eu o duc chiar bine am contracte cu firme mari. Da vreau mai mult am plan de afaceri, oferte de fidelizare, oameni ce asteapta sa imi scoata reclamele pe radio, pliante etc, doar sa le dau acordul... etc. In oras la mine sunt foarte multe spalatorii, dar cele mai multe cu lume de genu: dau maneaua la maxim si spal masina. Vreau sa am preturi la fel ca si concurenta, dar si ceva in plus, sa arate totul profesional. E un oras mic intr-adevar dar cu foarte multa lume bogata . Eu vreau sa am oferte de fidelizare ( nimeni nu are aici asa ceva) (ex. la un schimb de cauciucuri azotul gratuit, ex. la un interior exterior un odorizant auto gratuit ). chestii simple ca sa pot atrage toata clientela de prin oras la mine. Adica sa arati profesional totul curat cu toate dotarile, inclusive servicii de ridicat masina de acasa si returnarea ei dupa spalat, la aceleasi preturi ca jegurile care activeaza de 5 luni si arata ca la tigani nu am nici o sansa?!
Salut
Sa-mi dau si eu cu parerea, ca tot e gratis.
Avand vechime pe piata este esential sa schimbi din cand in cand imaginea.
Nu e foarte scump sa faci totul sa arate impecabil si face o diferenta majora.
Fiind oras mic, informatia cirucla repede, daca schimbi ceva imediat se aude.
La vulcanizare nu poti oferi mare smecherie, dar la spalatorie te poti juca cu un -10%. Poti lansa oferte de abonament, 10 spalari la pret de 9.
Sau pur si simplu la plecare le dai un tichet de -10% la urmatoarea spalare, valabil pana al sfarsitul lunii urmatoare. De exemplu spal masina azi, pana la sfarsitul lunii mai daca revin platesc mai putin cu 10%. E un cost, dar e mai mic decat costul unui client nou (publicitate).
Un alt segment de fidelizare poate fi cu firmele de taxi, sa-si spele toti la tine la pret ferential. Similar la dealerii auto, distribuitori, orice firma are o flota de masini.
Cu odorizantul nu m-as avanta, gusturile difera, va fi ceva ieftin si nu va fi pe gustul tuturor. Dar le poti da verificarea moca a presiunii cauciucurilor si a nivelului de ulei, costuri zero pentru tine.
Daca vrei next level, vinde carduri VIP. Costa 10 lei si ai timp de 1 an reducere 10% la spalatorie, plus 10% reducere la schimabre de cauciuri, plus. Avand cardul in portofel, cand vrei sa speli masian iti aduci aminte de el si te duci acolo.
Parere de noapte, ora doua, s-ar putea sa ma fi intins mai mult decat e cazul si s-ar putea sa nu fie toate fiabile.
Anyway, bafta
Multumesc pentru informatie. Cu cardul vip suna chiar bine. Incet incet voi demara eu si poate reusesc sa resuscitez aceasta firma sa fie numarul 1 intre toate Mersi foarte mult
Sunt consultant in investitii financiare si dezvoltarea de portofolii prin active financiare.
Creez mereu portofolii care aduc profituri substantiale
Nu iti cer sa ma crezi pe cuvant
Da-mi un mesaj, discutam mai multe, si decizi daca propunerea pe care ti-o fac este una ok si profitabila pentru tine
Stima!