(continuare)
Iată cum văd eu o abordare (fără pretenţia de a fi o reţetă garantată):
1. Stabileşti contact vizual cu prospectul
2. Zâmbeşti sincer
3. Saluţi
4. Adresezi 2-3 întrebări ale căror răspuns probabil este "DA"
5. Lansezi oferta (de colaborare/vânzare)
6. Finalizezi (soliciţi colaborarea/cumpărarea)
7. Ceri referinţe în caz de refuz (un număr de telefon al unei prietene/cunoştinţe care ar putea fi interesată de oferta ta).
Este important de ştiut că ţinuta, atitudinea şi lookul trebuie adaptate segmentului ţintă, fără diferenţe mari.
Cel mai rău lucru care ţi se poate întâmpla este să primeşti un refuz (un "NU"). Dar stai liniştită că nu se termină lumea şi aceasta este cea mai bună cale de a te perfecţiona (din feed-back).
Spor!
PS: Îţi ţin pumnii şi m-aş bucura să-mi spui cum a decurs prima "lansare la apă"...
Doar în cazul în care vrei să nu fie văzută povestea, ai aici mailul: adycristache@yahoo.com
Vei fi instruită de persoanele care au organizat prospectingul, pentru că întrebările se adresează în funcţie de locaţie, vârstă, etc.
Multumesc, sunt convinsa ca va fi asa, dar intrebarile le vom pune asa cum vom considera noi...cam cum pot atrage un client cu o intrebare care sa il determine sa devina reprezentant sau clientul nostru?
Multumesc, sunt convinsa ca va fi asa, dar totusi as dori sa stiu cum sa adresez intrebari unui viitor client sau reprezentant, intr.un mod in care sa ii determin sa devina reprezentanti si clienti...modul de abordare este pe strada, iar eu am 17 ani. Va Rog Frumos, as vrea sa imi fac o idee in aceasta privinta!
Eşti perseverentă şi îmi place! Cu siguranţă vei avea succes!
Cuvintele reprezintă doar 7% din actul de comunicare (a spus Mehrabian). Altfel spus, contează mai puţin ce întrebi cât mai mult felul în care întrebi (mimică, postură, naturaleţe, ton, etc.). Scopul tău este să creezi o relaţie cu prospectul. Poate ţi se pare ciudat, însă pentru a face o abordare nu ai nevoie neapărat de întrebare - poate fi şi un enunţ. Când stârneşti curiozitatea şi dorinţa de a afla mai mult, se poate crea o relaţie. Şi cred că aici vrei să ajungi...
(va urma)