Poti contabiliza facturile pe firma doar daca firma figureaza la cumparator.
Cum sa se returneze suma facturata?
Doar daca firma este inregistrata ca platitor de TVA se face diferenta dintre TVA incasat si TVA platit si doar daca TVA platit este mai mare poti obtine restituirea diferentei. Numai bine!
Si atunci de ce m.au trimis de la registrul comertului cu facturile care atesta plata pentru inregistrarea firmei spunandu.mi sa merg sa le scad? cu fac asta cu scazutul?
Este vorba de de contabilizat pe cheltuieli si vor fi scazute din venituri.
Venitul net al firmei este egal cu total venituri minus total cheltuieli si cheltuielile cu infiintarea firmei sunt deductibile din venituri (se pot trece pe cheltuielile firmei si scadea din venituri), asta ti-au spus cei de la RC.
Cei de la registru au spus ad literam "sa mergi sa le scazi"!:ATAT! Deci va dati seama ca nu am inteles nimic. mai am doua nelamuriri si le trec aici sa nu mai deschid alte intrebari. prima ar fi. cateva din aparate sunt facturate pe numele meu (asociat in firma), e vorba de aparatura salonului de i frumusetare, se pot scadea chiar daca nu apare firma? si doi. cum e cu legea concurente. cat de aproape trebuie sa fiu cu preturile serviciilor de alte saloane locale, caci eu vreau sa aplic tarife mult mai joase. multumesc de mii de ori
Daca le-ai cumparat tu, ca persoana fizica, le poti vinde firmei si doar asa poti fi trecute pe cheltuielile acesteia. De asemenea le poti inchiria firmei si vei incasa chiria de la firma. Si chiria se poate trece pe cheltuieli. Alege solutia mai convenabila.
Pretul il fixezi singura, nu se aplica legea concurentei la firme mici si fara nici un impact pe piata, aceasta se aplica firmelor mari care detin o cota semnificativa din piata, de cateva zeci de procente.
Si daca le vand eu firmei mele, factura cine o elibereaza? eu nu am cum ca persoana fizica
Nu este nevoie de factura, le vinzi in baza unui contract incheiat intre tine si firma si aceasta le inregistreaza in contabilitate in baza contractului. De asemenea, asa cum am spus, le poti inchiria firmei ori sa le aduci ca aport la capitalul social al firmei, facand o marire de capital. Totusi, cel mai bine este vanzarea ori inchirierea.
Va multumesc mult. contractul trebuie sa fie contract de vanzare cumpararw standard sau criu eu persoa fizica vand firmei x bunurile cu denumire in valoare de
Nu este nevoie de un contract standard, gasesti destule modele pe internet, importante sunt cateva elemente, respectiv:
-data incheierii;
-partile contractului - tu ca vanzator si firma drept cumparator, ambele cu datele de identificare;
-obiectul contractului - bunurile ce se vand;
-pretul si cum va fi platit;
-semnaturile vanzatorului si cumparatorului.
AlexFrandos întreabă: