Întrebare recomandată | andreeaeml1200 a întrebat:

Buna ziua! In dimineata aceasta am primit un mesaj de la cardul meu bancar sa confirm nu stiu ce tranzactie, dar eu nu am platit absolut nimic pe internet si nici n-am dat datele cardului nimanui (tin sa mentionez ca mi-au fost scosi 200 de lei) si acum imi lipseste aceasta suma de bani din contul bancar. Textul mesajului era ceva de genu " Raspunde cu DA DR pentru confirmare si NU DR pentru infirmare", am raspuns cu NU ca sa nu mi se confirme tranzactia iar apoi mi s-a blocat cardul, dar banii tot nu au ajuns inapoi in cont. Pot sa-mi mai recuperez banii daca ma duc la banca si deblochez cardul? VA ROG AJUTATI-MA!

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Acest mesaj apare doar în cazul achizițiilor online și în unele situații intervine 3D Secure pentru autorizarea plății. Asta pentru a fi siguri ca deținătorul cardului intenționează sa acceseze fondurile de pe card sau alta persoană. Tu cum ai refuzat tranzacția, cardul s-a blocat ( din motive de siguranță, cred). Doar banca te va ajuta sa deblochezi. Eu totuși îți recomand alt card ( ma refer alt număr de card, alt cont, etc). Persoana care cunoaște detaliile cardului poate efectua și în viitor tranzacții online și nu de fiecare data intervine 3D Secure ca sa confirmi tu plata. Dacă ți-au fost reținuți banii atunci te uiți în aplicația de banking ( in istoric plăti), iar dacă apare "tranzacție nedecontată", atunci suma a fost reținută de bancă. Ea poate fi deblocată tot de către ei.

În mod normal la acea suma reținută, pe lângă tranzacție nedecontată, apare si o data limită ( valabil pana la data de ). După acea data, in mod normal, banii se vor întoarce automat la tine în cont dacă comerciantul nu va cere aceasta sumă.
Suma a fost reținută de către bancă, nu de către comerciant. Si nu au fost furați, ci doar blocați.

Dacă în istoric plăți apare "tranzacție procesata cu succes", atunci da! Vorbim despre o situație în care banii au ajuns deja la comerciant.

Nu lucrez în domeniu, dar după 2 ani de plăți online, la magazine fizice numai cu cardul plătesc, sa știi ca m-am confruntat și eu cu situații. Spre exemplu am pățit sa îmi rețină de 2x suma când am încercat sa plătesc ceva la un POS care a dat eroare.

4 răspunsuri:
| 7downkick a răspuns:

Sună la bancă ei îți vor spune exact ce s-a întâmplat

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Maine dimineata mergi la banca tu cu buletinul si cu cardul si vezi ce s-a intamplat, nimeni nu te poate ajuta decat banca si politia faci plîngere daca cei de la banca constata ca cineva ti a sustras banii din cont fara ca tu sa dai accept, intreaba ti parintii inainte de a merge la banca poate ei au cumparat ceva cu cardul tau si au folosit acei bani fara sa te intrebe, sau fratii tai daca ai frati sau surori.

| andreeaeml1200 explică (pentru anonim_4396):

Am cardul la brd si am si aplicatia brd pe telefon. Acea tranzactie de 200 de lei inca se afla in categoria de "blocked amount"

| VladGrigore8654 a răspuns:

Trebuie sa suni la banca si sa ii anunti ca e o tranzactie neautorizata. Ei vor verifica situatia si iti vor returna banii. Nu mai raspunde la mesaje necunoscute. Daca nu raspunzi, tranzactia nu se efectueaza si nici hotii nu pun mana pe datele tale.