În linii mari, merchandisingul face legătura dintre varietatea de produse care sunt oferite într-un magazin şi modul în care sunt aranjate aceste produse astfel încât să-l stimuleze pe consumator să dea banii pe ele. Faptul că unele mărci sunt plasate în zona ochilor nu este întâmplătoare, fiind un truc de merchandising.
Erchandiser-ul are un rol foarte important in activitatea comerciala, iar persoana care ocupa o astfel de functie este cea care trebuie sa decida ce categorie de produse vor fi expuse in rafturile magazinelor si cum vor fi aceste produse aranjate pe rafturi. In general, merchandiser-ul este angajat de o firma producatoare, care doreste sa se asigure ca produsele sale vor beneficia de cea mai buna pozitionare in rafturile magazinelor de desfacere. Merchandiser-ul trebuie sa colaboreze foarte bine cu sefii de raioane ale supermarketurilor sau cu directorii unitatilor comerciale, pentru a decide cum trebuie aranjate marfurile in asa fel incat sa atraga cat mai bine atentia clientilor.
Fişa p(r)ostului:
Descrierea poziţiei, rolul Merchandiserului
.- Merchandiserul este reprezentantul firmei la nivel de magazin.- Merchandiserul va trebui să verifice zilnic in magazinul său (magazinele de care este responsabil) parametrii de baza ai activităţii detaliate mai jos.
Sortimentaţia de produse
– Merchandiserul va verifica în magazin situaţia fiecărui articol, dacă există produse din sortimentatăţia permanentă care nu se mai pot comanda, sau daca de la ultima vizita au fost listate produse noi. Orice problemă de sortimentaţie va ficomunicată imediat superiorului
Raft
– Merchandiserul are obligaţia zilnică de a verifica spaţiul de raft al fiecărui articol şi să facă toate demersurile necesare pentru mărirea permanentă a acestui spaţiu. Orice modificare a raftului va trebui anunţată imediat superiorului direct. De asemenea Merchandisorul are obligaţia să se asigure că toate produsele sunt la raft şi foarte important ca au etichetă de preţ pentru fiecare dintre ele
Plasări secundare
– Merchandiserul are obligaţia zilnică să verifice situaţia plasărilor secundare agreeate prin contract, să se asigure că au marfă suficientă şi sunt mercantizate conform recomandărilor
Rapoarte
– fiecare merchandiser va completa în raportul lunar toate detaliile cerute şi va avea obligativitatea să le trimită la sediul
Fişa p(r)ostului
Descrierea poziţiei, rolul Merchandiserului
.- Merchandiserul este reprezentantul firmei la nivel de magazin.- Merchandiserul va trebui să verifice zilnic in magazinul său (magazinele de care este responsabil) parametrii de baza ai activităţii detaliate mai jos.
Sortimentaţia de produse
– Merchandiserul va verifica în magazin situaţia fiecărui articol, dacă există produse din sortimentatăţia permanentă care nu se mai pot comanda, sau daca de la ultima vizita au fost listate produse noi. Orice problemă de sortimentaţie va ficomunicată imediat superiorului
Raft
– Merchandiserul are obligaţia zilnică de a verifica spaţiul de raft al fiecărui articol şi să facă toate demersurile necesare pentru mărirea permanentă a acestui spaţiu. Orice modificare a raftului va trebui anunţată imediat superiorului direct. De asemenea Merchandisorul are obligaţia să se asigure că toate produsele sunt la raft şi foarte important ca au etichetă de preţ pentru fiecare dintre ele
Plasări secundare
– Merchandiserul are obligaţia zilnică să verifice situaţia plasărilor secundare agreeate prin contract, să se asigure că au marfă suficientă şi sunt mercantizate conform recomandărilor
Rapoarte
– fiecare merchandiser va completa în raportul lunar toate detaliile cerute şi va avea obligativitatea să le trimită la sediul
Malsna întreabă: