Poti functiona si ca persoana fizica, faci contract de prestari servicii cu firmele cu care lucrezi. Important este sa ai documente oficiale pentru marfurile pe care le transporti ca l aun control sa nu se spuna ca le-ai furat. Poti functiona si ca srl, si ca pfa, si ca ii. E bine sa stii insa ca si ca ii, si pa pfa raspunzi cu toate bunurile personale, in caz ca faci accident si strici marfa transportata ti se poate cere sa platesti marfa repectiva si daca nu ai cu ce ti se executa ce ai - casa, masina, tot. Din punctul asta de vedere ar fi indicat sa fii un srl, unde raspunderea este in limita capitalului social - adica 200 ron. As zice ca la inceput nu ar trebui sa fii platitor de tva, platitor de tva devii automat cand depasesti suma de 65.000 euro (220.000 lei) cifra de afaceri indiferent de forma de organizare (srl, pfa etc).
La punctele vamale se solicita factura marfii, care poate sa fie factura de magazin la cumparare, un document din care sa rezulte ca e un transport umanitar, sau aviz si foaie de transport a unei firme.
Buna seara deci in concluzie sa inteleg ca ar fi mult mai bine sa merg sa intemeiez o firma dar intrebarea mea este ce fel de firma sa fie s.r.l, p.f.a, i.i etc sa fie platitoare de tva sincer nu stiu sunt incepator in domeniu acesta tocmai de aia incerc sa ma documentez cat de mult pot va multumesc anticipat
La asta nu ma pricep, stiu doar ce doc.iti solicita la vama.Mai lasa intrebarea pe site.
Salut multumesc pentru raspunsul dvs ideea e in felul urmator pentru inceput nu o sa lucrez cu firme ci cu persoane fizice de la care nu cred ca o sa primesc acte pentru marfa (o sa fie ceva de gen transport de pachete de la romanasii plecati la munca afara) si din cauza asta incerc sa fiu pe cat se poate in regula. am nevoie de cat mai multe sfaturi va multumesc mult
Atunci cel mai bine ar fi sa incerci sa-ti faci un srl pe profil prestari servicii de curierat. Dupa cum ti-am spus, cu pfa si ii e mai delicata treaba, dat fiind profilul activitatii. Atunci cand iti infiintezi firma poti sa optezi pentru a fi microintreprindere, asta inseamna ca platesti 3% impozit pe venit, adica pe incasari si trebuie sa ai minim un angajat - te angajezi pe tine ca sofer, sau pe cineva din familie ca dispecer, sau secretara etc http://www.dreptonline.ro/utile/microintreprindere.php. Asa poti elibera factura oamenilor care-ti predau pachetele pentru transport, sa ai borderou cu lucrurile trasnportate, foaie de parcurs si tot ce se cere legal. In strainatate sunt foarte stricti, nu poti umbla fara niciun rost cu ditamai masina pe drumuri ca risti si puscaria. Daca ai vreo ruda sau prieten prin Europa iti sugerez sa-i trimiti un colet cu Atlassib si vezi cum procedeaza la preluarea pachetului, ce documente se emit etc, intrebi si tu cum sunt procedurile (fara sa le spui ca vrei sa-ti faci firma), doar ca sa stii cum ii ajunge pachetul, o sa afli lucruri foarte utile;)
Poti te rog sa-mi spui si mie cum ai rezolvat problema? Ma intereaseaza, ca urmeaza firma sa faca si transport pachete Spani Romania si nu stiu inca de ce documente am nevoie. Multumesc