Daca vrei 2000 euro pe luna, atunci va trebuii sa deschizi o frizerie destul de mare si super populara, cu angajati experimentati unde cel putin 2000 euro pe luna.
Daca tu insuti esti frizer, cate sute de euro castigi pe luna?
Hai sa pornim de acolo!
De cati clienti ai nevoie pe luna ca sa-ti duca un profit de minim 2000 euro pe luna, dupa ce platesti: apa, curent, inchierea spatiului, gunoiul, asigurarile de sanatte, salariile la 3 frizeri si aparatura cumparata in leasing?
Pasul 1. FORMAREA UNEI ENTITATI JURIDICE
formarea unei entitati juridice
Oricare ar fi domeniul in care ti-ai dori sa activezi pe teritoriul Romaniei trebuie sa ai in vedere faptul ca, pentru a putea demara o afacere si a functiona, trebuie sa ai o forma juridica. Acest lucru este absolut necesar, tinand cont de faptul ca vei incasa bani si va trebui sa emiti bon fiscal si factura.
In acest caz putem vorbi fie de Societate cu Raspundere Limitata (SRL), fie de Persoana Fizica Autorizata (PFA).
Ceea ce este foarte important de mentionat inca de la inceput este faptul ca, constituirea unei societati, fie ca vorbim de SRL ori de PFA, presupune un consum mare de timp, fiind un process destul de anevoios, plin de birocratie.
Pentru a scapa insa de toata aceasta alergatura poti apela la o firma specializata case se va ocupa de documentatie. Evident, va presupune niste costuri suplimentare, insa tu iti vei putea canalize energia catre alte elemente importante legate de salonul tau.
Revenind la forma de organizare si daca ne referim strict la costuri, atunci PFA-ul este pe departe castigator: costul de infiintare este mult mai mic, costuri de administrare mai mici, nu necesita angajarea unui contabil si poti utiliza imediat banii pe care ii incasezi.
Dupa ce hotarasti asupra formei legale, pasul urmator este sa alegi un cod din Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala (CAEN) care iti va da dreptul sa practici doar activitatea la care doresti sa fi incadrat.
Astfel, pentru saloanele de infrumusetare si barber shop vei alege codul CAEN 9602 – Coafura si alte activitati de infrumusetare.
Acest cod include:
activitati de spalare a parului, aranjare si tuns, coafat, vopsit, nuantat, ondulat, indreptat si activitati similare, pentru barbati si femei
barbierit si aranjarea barbii
masaj facial, manichiura si pedichiura, machiaj
Dupa ce ai parcurs acesti pasi, trebuie sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si sa soliciti eliberarea unui Certificat Constatator. Costul acestuia este aproximativ 1000 lei in acest moment. Daca apelezi la o firma specializata va trebui sa iei in calcul si onorariul firmei, ceea ce va presupune un cost suplimentar.
Pasul 2. DEFINIREA BRAND-ULUI
definirea brandului
Cand te gandesti la lucrurile care fac salonul tau sa se deosebeasca de alte saloane din zona, ai enumera brandul tau printre ele? Un brand puternic atrage clienti, este memorabil, si inspira clientii in a reveni si a fi loiali.
Fie ca esti un frizer cu experienta, fie ca esti la inceput de drum, barber shop-ul tau va trebui sa aiba un brand puternic care sa aiba prezenta, autenticitate, unicitate.
Daca nu esti o persoana creativa, poti apela oricand la sfatul unui expert, chiar daca presupune un cost in plus, este o investitie care merita facuta.
Pasul 3. ALEGEREA LOCATIEI
locatia salonului
Exista multi factori de luat în considerare atunci cand alegi sa deschizi un salon in o anumita locație:
Vizibilitatea salonul tau. Ai in vedere ca barber shopul tau sa fie usor de gasit. Alege o locatie stradala, cu trafic, astfel incat sa fi usor de observat. Evident, inchirierea unui spatiu cu o pozitionare centrala aduce dupa sine costuri mai mari cu chiria. Aceasta este insa o investitie ce va aduce multe beneficii pentru salonul tau. Daca esti proprietarul unui astfel de spatiu, atunci ai scapat de aceasta grija. Investeste intr-o reclama luminoasa, astfel incat te vei face observat cu mai multa usurinta. Cu cat salonul este mai vizibil, cu atat mai bine.
Asigura-te ca in zona respectiva exista clientela. Prezenta concurentei in zona sau lipsa ei, este un indiciu relevant in legatura cu acest aspect.
Studiaza concurenta din zona. Este de la sine inteles ca, cu cat ai mai multa concurenta, cu atat va fi mai greu sa ai succes. Cercetati concurenta în zona în care doriti sa va deschideti salonul, astfel încat acel numar de saloane să nu fie prea dens în comparatie cu numarul de locuitori de acolo.
Gaseste o locatie aproape de alte afaceri relevante. Afacerile relevante aduc cu ele clienti, ceea ce putem traduce in trafic pietonal. Astfel iti va creste vizibilitatea si odata cu ea si numarul de clienti.
In plus, amplasarea in proximitatea marilor firme, a sediilor de birouri, a multinationalelor, este un aspect ce trebuie luat in calcul. Astfel iti va creste vizibilitatea si odata cu ea si numarul de clienti.
Luati in considerare dimensiunea salonului. Cu siguranta v-ati gandit ce servicii doriti sa oferiti in frizeria dumneavoastra. Ati estimat si numarul de posturi de lucru si numarul de angajati? Inainte de a cauta un spatiu potrivit in care sa deschideti un barber shop va trebui sa stiti care este dimensiunea spatiului de care aveti nevoie tinand cont de cele mentionate mai sus. Ceea ce va trebui sa luati in calcul este ca dimensiunea salonului va influenta proportional costurile cu chiria, intretinerea, utilitatile, salariile etc
Costul amenajarii unui salon. In momentul in care alegeti o locatie in care sa deschideti salonul, trebuie sa luati in calcul anumite cheltuieli ce ar fi necesare inainte de amenajarea lui propriu zisa. Ne referim aici la necesitatea de a zugravi, pune gresie/parchet, tapet etc. Acestea sunt cheltuieli ce trebuie luate in calcul, astfel incat bugetul alocat amenajarii sa poata fi respectat. Despre costul amenajarii propriu zise a salonului vom discuta in cele ce urmeaza.
Pasul 4. ALEGEREA MOBILIERULUI SI A ELEMENTELOR DECORATIVE
alegerea mobilierului
Începerea unei noi afaceri poate fi dificilă, deoarece prima parte a călătoriei are totul de-a face cu finanțele tale. De aceea, trebuie să decizi chiar de la inceput care este suma de bani de care dispui si pe care o poti investi in deschiderea unui barber shop.
Inainte de a face orice pas spre a deschide un barber shop aminteste-ti sa ai in vedere faptul ca ne aflam intr-o perioada foarte dinamica a industriei de beauty, iar numarul saloanelor de infrumusetare si a barber store-urilor sunt intr-o continua crestere. Ceea ce inseamna ca trebuie sa te diferentiezi de concurenta atat prin calitatea serviciilor cat si prin mobilierul ales pentru salonul tau.
De asemenea, vremurile cand barbatii mergeau la frizerie pentru un simplu tuns sunt de mult apuse iar alegerea unui barber shop nu mai este pur intamplatoare. Atat design-ul exterior al salonului cat si cel interior joaca un rol important.
Clientul cauta o locatie care sa ii ofere o experienta relaxanta atat din punct de vedere al serviciilor oferite cat si al confortului. Iar un barber shop mobilat si decorat cu stil va fi mereu castigator.
Inainte de a alege mobilierul pentru barber shop-ul tau va trebui sa te gandesti cat esti dispus sa investesti, de cati bani cash dispui si eventual, in cazul in care nu ai suficienti bani, sa iei in considerare si alte optiuni de finantare. Spre exemplu, pentru a veni in ajutorul tau, de la noi poti cumpara mobilierul pentru barber-store in 12 rate fara dobanda.
Mobilarea unei frizerii nu este deloc ieftina. Alegerea mobilierului si a elementelor de decor presupun niste investitii importante, insa esentiale in a te face remarcat.
Daca te gandesti sa deschizi un barber store de dimensiuni mari si sa faci economie comparand mobilier second hand pentru salon, nu este cea mai buna idee. Este foarte important ca spatiul sa arate impecabil, mobilierul sa fie in trend, astfel incat sa incante vizual.
Pentru a achizitiona mobilierul la un pret bun este recomandat sa il cumperi de la distribuitori directi. De asemenea, poti beneficia si de reduceri de pret la mobilier daca este vorba de o comanda cu o valoare peste un anumit prag.
Opteaza pentru un brand cu traditie, astfel incat vei avea garantia calitatii produselor de mobilier. Fii atent si la perioada de garantie (noi oferim pana la 5 ani), un termen mai lung poate ridica pretul produselor.
De asemenea, se recomanda a achizitiona tot mobilierul de la acelasi brand, pentru a putea crea un concept al salonului, ceea ce inseamna unicitate si diferentiere fata de alte saloane. Cunoscand acest aspect si pentru ca stim cat de mult conteaza, noi iti oferim consultanta gratuita in alegerea mobilierului, si, mai mult decat atat, echipa de design-eri iti va crea un preview 3D gratuit al salonului tau. Mai exact, iti aratam exact cum va arata viitorul tau barber shop cu mobilierul marca Alpeda ales de tine.
Dar de unde cumperi mobilierul pentru salonul tau? Cum sa alegi din multitudinea de oferte pe care le gasesti la o simpla cautare pe internet? Preturile sunt foarte variate, la fel si modelele de posturi de frizerie si scaune de frizerie. Sa nu mai amintim de accesorii.
In primul rand ar trebui sa pleci de la ideea ca mobilierul pe care îl alegi pentru salon ar trebui sa atraga genul de clienti pe care doresti sa ii impresionezi.
Daca te axezi pe clientii de lux, mobilierul ar trebui sa fie pe masura, asta inseamna automat ca si costurile vor fi mai mari. Clientii cu buget mai mare vor prefera de obicei o atmosfera mai eleganta și mai curata. Pe de altă parte, o atmosfera confortabila, rustica s-ar putea potrivi mai bine cu clientul obisnuit.
Ceea ce te va ajuta sa iei decizia de a cumpara un anumit mobilier pentru barber shop este sa ai posibilitatea de a il vedea. Faptul ca un vanzator de mobilier iti ofera ceasta oportunitate, iti ofera incredere in primul rand. Noi, din dorinta de a oferi posibilitatea unui numar cat mai mare de persoane de a se convinge de calitatea mobilierului Alpeda pe care il vindem, am deschis showroom-uri in Bucuresti, Cluj si Iasi, unde expunem cele mai indragite piese de mobilier.
Spre exemplu, daca vorbim despre un scaun de frizerie, sunt multe aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul: calitatea pielii, pompa hidraulica, inclinarea spatarului, stabilitatea, manevrabilitatea pentru frizer si un aspect foarte important, cat va fi de confortabil pentru client. Toate aceste caracteristici si respectiv calitatea, se reflecta direct proportional in pret.
Aloca timp pentru a merge si a vedea aceste piese de mobilier inainte de a lua decizia de cumparare. Este o investitie pe termen lung si de aceasta poate depinde in mare masura succesul tau.
Design-ul general si atmosfera depind în cele din urma de tine, deoarece serviciul este ceea ce contează pentru client în cele din urmă.
Investeste intr-un sistem audio de calitate, astfel incat relaxarea sa pluteasca in atmosfera.
Un alt aspect care iti poate afecta bugetul este legat de alte costuri conexe legate de mobilier. Aici ne referim, spre exemplu, la costul cu instalarea mobilierului. Daca ne referim la montarea unui post de frizerie, sau a unei receptii, ideal ar fi ca firma de la care cumperi sa iti poata oferi inclusiv serviciul de montaj, astfel incat vei fi linistit ca totul va arata impecabil si, in plus, scapi de stresul (nu mai amintim de timp pierdut) de a cauta tu o firma specializata in montaj.
Nu uita, prima impresie este foarte importanta iar receptia este primul contact al clientului cu salonul tau. Alege o receptie cu stil, care sa impresioneze clientul.
Spatiul de asteptare este de asemenea un element cheie care trebuie sa fie cat mai relaxant. O canapea de asteptare nu doar confortabila, ci si cu un design special, este o piesa de mobilier cu prezenta obligatorie care va face diferenta.
Stiu, vei spune ca sunt foarte multe elemente de luat in considerare. Ai dreptate. De aceea iti punem la dispozitie un expert care sa te indrume in legatura cu mobilierul pentru barber shop-ul tau, cu decoratiunile, inclusiv cu masini de tuns, masini de contur, foarfeci, briciuri, uscatoare de par, perii, piepteni, etc., atfel incat sa ai tot ceea ce ai nevoie si iti doresti pentru salonul tau.
Stim ca multe persoane se intreaba cat de importante sunt dotarile si decoratiunile unui barber shop pentru a avea succes? Acestea au un foarte mare impact asupra deciziei de a reveni a clientului. Traim intr-o perioada plina de stres si agitatie in care barbatii cauta intr-un barber store un loc in care sa se poata relaxa pe deplin. Iar un salon elegant, in care i se ofere toate serviciile de care are nevoie este locul ideal in care va reveni cu siguranta. Fi pregatit sa oferi serviciile de frizerie exact asa cum clientul si le doreste si fi intotdeauna atent la nevoile sale.
Pasul 5. MARKETING ONLINE SI CLASIC
marketing online si clasic
Deschiderea unui salon nu ii garanteaza succesul. Intro piata atat de dinamica, este mai important ca oricand ca afacerea ta sa se diferentieze fata de concurenta si sa iasa in evidenta.
Indiferent daca sunteti proprietar de frizerie sau aveti un salon de înfrumusetare, a te face cunoscut este primordial. Dar cum comunici cu potentialii tai clienti? Cum te faci cunoscut? Obtinerea de noi clienti este ceva ce isi doreste oricine activeaza in industria frumusetii.
Promoveaza-te on line. Daca iei in considerare sa iti faci un site pentru a te promova, va trebui sa iti spunem de la inceput ca un site presupune costuri lunare care nu sunt de neglijat, mentenanta si actualizarea acestuia presupun investitii constante, asta in cazul in care vei apela la o firma specializata.
Postarile pe site-urile de socializare te pot ajuta, de asemenea in a te face cunoscut, cu multe beneficii pe termen lung, si fara costuri. Ofera continut de calitate si vei avea doar de castigat. Poti opta si pentru reclame platite, vor ajuta la cunoasterea in piata a brand-ului tau.
Marketingul digital devine o tehnica de marketing esentiala pentru oricare dintre industrii sau afaceri, fie ca este la scara mare, medie sau mica.
Canalele clasice de marketing nu sunt la fel de flexibile ca cele digitale. Desigur, ideal ar fi sa folosim cat mai multe canale de promovare la care avem acces.
Marketingul digital este locul în care saloanele si stilistii trebuie, de asemenea, sa investeasca pentru a obține clienti noi. Fără marketing online, concurenta pe piata este dificila, iar modul de promovare si de comunicare cu clientii poate face diferenta. Comercializeaza-ti produsul sau serviciile prin utilizarea internetului sau a marketingului cu aspect vizual. Intotdeauna vizualul atrage.
Promovarea unui salon atat in online cat si in ofline implica costuri constante. Intotdeauna este nevoie de inovatie, de inspiratie si de consecventa. Daca consideri ca activitatea de promovare iti consuma prea mult din timp, iar tu vrei ca eforturile tale sa se canalizeze in alte directii, apeleaza cu incredere la o firma care se ocupa cu acest lucru. Cu siguranta o va face foarte bine contra unui cost.
Promovarea constanta si corecta a salonului iti ofera un potential de crestere ridicat. Fa-te cunoscut prin serviciile de calitate pe care le oferi si cu siguranta vei atrage clienti noi. Potentialul de crestere depinde doar de tine, prin vizibilitatea ta, oricare ar fi modul de promovare pe care il preferi.
Eu am aproximativ 10 clienti zilnic ( 60 lei tunsoarea ) - 600 lei zilnic
muncesc acasa si nu platesc nimic
Eu personal fac in jur de 2000-3000€ lunar singur
Cum sa nu platesti nimic?
Inseamna ca o faci ilegal, deci ai toate sansele sa te trezesti cu ANAFUL pe cap care iti trage o amenda de nu te vezi si te pune sa platesti retriactiv tot ce nu ai platit pana acum.
Ma rog, este problema ta, cum iti asterni asa dormi.
Nu era mai simplu sa ii dai link ul direct?
https://echipamentesaloane.ro/cat-costa-sa-deschizi-un-barber-shop/
e mai usor de citit si nu dai impresia ca ai muncit tu la raspuns
Păi și dacă faci deja 3000€ lunar singur și fără să plătești taxe, atunci de ce ai vrea să-ți deschizi o afacere care să-ți produca 2000€ lunar?
Ideea deschiderii unei afaceri este să faci mai mulți bani decât pe cont propriu, nu mai puțini.
Ptc am deja niste bani stransi si daca nu o sa i investesc o sa i cheltui aiurea
Ai 300 de prieteni?
Ai spus ca tunci cate 10 barbati pe zi ori 30 de zile, sunt deja 300.
Chiar nu vad de ce sa-ti faci singur firma ca sa strangi 2000 de euro lunr, daca deja ii afci fiind angajatul altuia, desi nu pot sa cred ca tu castigi atata cand nici cei mai buni stilisti care tund, nu ajung la 2000 euro pe luna.
Din cat stiu eu da, odata pe luna...
Sunt si care se tund saptamanal?
Eu inca nu am auzit de asa ceva.
Eu, ca femeie imi tund doar varfurile parului odata la 2-3 luni.
Sotul se tunde lunar ca si fii-miu... si cam asa se tund toti barbatii pe aici.
"Cum nu platesti nimic"? CE SA ZIC! FARA MANDAT, nu intra nici un anaf pe domeniul privat scumpa.Si daca face ilegal ce? Sa platesti la stat sa le umflii lor buzunarul?! Tu nu vezi ca platesti o gramada, iti ia 70% din salariu si toti banii aia se duc unde? OO DA pe vacante exotice guvernantilor, ajutoare sociale, puscarii samd.Muncesti sa le faci curu mare la altii.Tu crezi cs toate saloanele lucreaza legal? Am o prietena care a pus 10 ani acasa unghii, are experienta, clientela, esti di trainer si a incercat sa deschida salon legal 100%.Sa nu mai zic ca a poerdut toti banii, iar cand preturile la servicii s au dublat,(ca sa poata sa sustins o afacere), intr-o luna s-a falimentat, a mai si investit 10.000€ in renovari si ce a mai platit.o fi usor? Mereu raspunzi cu niste arfe la intrebari si esti asa sclifosita de zici ca ai facut scoala de printese.comportament de ****=persoana de cacat.PAPA
Salut am o întrebare
Eu am curs de frizer PFA și cursu de igienă
Și dacă închiriez un loc oare mai am nevoie de ceva?
Un loc oarecare sa un loc la o frizarie
andreiscripcaru întreabă: