As mai vrea sa stiu si daca se foloseste apa la culorile in ulei si la ce foloseste sicativul. DAU FUNDA LA PRIMUL ( doar daca raspunsul este folositor ). Va rooooog :*=
=culori in ulei Reeves,==bănuiesc că sunt f scumpe și că puteai să cumperi unele mai ieftine.
sicativ si Diluant ( white spirit ).==
SICATÍV, -Ă, sicativi, -e, adj. (Despre uleiuri) Care se usucă repede. ** (Substantivat, n.) Substanță care se adaugă uleiurilor pentru a le face să se usuce repede.
dacă folosești sicativ se usucă ceva nai repede ==este de evitat așa ceva!
nu trebuie să îl folosești
Diluantul diluează dar nu este bun singur că diluează și liantul culorilor este uleiul de in și scade proporția de ulei din culoare trebuie folosit în asociere sau mai exact numai în asociere cu ulei de in.
Se pot folosi și pensule din păr de veveriță dau păr sintetic, în general se folosesc mai mult pensule din păr de porc.
As mai vrea sa știu și dacă se folosește apa la culorile în ulei =
=da apă și săpun ca să te speli pe mâini dacă te murdărești pe mâini cu vopsele de ulei.
Nu se bagă apă în culorile de ulei!
În temperele == sunt multe culori care se numesc tempera dar au compoziții diferite == grase care au în compoziție și ulei eventual poți să pui și puțină apă, dar nici în alea nu este bine să bagi apă că strici compoziția.
Sunt anumite tempere în care se bagă apă.
la ce foloseste sicativul.==la nimic, este o porcărie care nu trebuie folosită în pictura cu culori de ulei!
Cei care nu au habar de meserie folosesc sicativ.
Culorile de ulei trebuie să se usuce normal și nu forțat.
Termenul a se usca este de fapt fundamental incorect.
De fapt uleiul de in reacționează cu oxigenul și face o peliculă iar „ de uscat", cu totul se usucă în câteva luni -un an de zile.
După asta, după un an tabloul pictat, se dă cu verni, care este un fel de lac protector.
Pictorii de gang == care vând „ tablouri foarte proaste", la țărani în piață == amestecă culorile de ulei proaste, cu sicativ și cu diluant și fac ca un fel de acuarelă folosind culorile de ulei, ca să se usuce repede și să îi coste puțin.
Cine te-a învățat să cumperi astea nu știa nici el, că trebuia să îți zică să cumperi cuțite de pictură.
http://mustash.ro/pensule/66-set-cutite-de-pictura-5.html
http://www.mustash.ro/171-cutite-pentru-pictura.html
Aici sunt 12 modele de cuțite de pictură http://www.mustash.ro/171-cutite-pentru-pictura.html
http://www.galeriart.ro/eshop/prodView.asp?idproduct=348
http://www.artistique.ro/......_5380.html
Astea ultimele sunt cu totul nejustificat de scumpe.
Dacă ești din București ne vedem în vară și îți explic Eu, mai multe, privind pictura cu culori de ulei, acum încă mai fă desen, ca să desenezi mai corect!
Pe la anticariate sunt cărți care te introduc în pictura în ulei, dar din păcate majoritatea sunt scrise în engleză.
Cumperi o carte din alea și citești din ea și de la vară, când vei avea mai mult timp că vei fi în vacanță, mai vorbim noi, despre pictura cu culori de ulei.
Eu am pictat 14 ani cu culori de ulei și încă mai știu câte ceva.
Cuțitele de pictură le cumperi cu mine sau le cumperi singur, după ce te mai învăț eu câte ceva despre asemenea obiecte. Că din setul de 12 nu ai nevoie de toate. Și trebuie să vedem ce firme vând cuțite bune și ieftine.
Trebuie să fie făcute din oțel bun și să fie elastice.
Pe pensule rămâne culoare multă și dacă pictezi cu pastă, și nu ceva ca acuarela cu diluant și ulei de in ( nu cu mizeria aia de sicativ), este preferabil să folosești cuțitul de pictură și nu pensula.
Măi Băiatule, eu sunt născut în 1954.
Am dat și eu la pictură în 1973.
Nu știam ce vor ăia ca să te admită, nu eram învățat să desenez și să pictez cu alții în aceiași încăpere, eram bolnav și aveam și ochelarii sparți și nu am intrat la pictură în anul respectiv.
Îți voi povestii mai multe când ne vom cunoaște personal.
În septembrie 1973 am întrat fără meditatori, cu media 10 la Facultatea de Fizică.
Pictura se făcea numai la zi!
Dacă făceai o facultate la zi, nu avei voie să faci a 2 a facultate tot la zi.
Am aflat despre asta, în anul 2 de facultate, de la un băiat din anul cinci.
El mi-a spus că dacă termin Fizica la zi, nu voi mai putea face nici o dată Facultatea de Arte Secția Pictură, care se face tot la zi.
Omul mi-a zis, că el știe că nu ai voie să faci 2 facultăți la zi.
I-am zis că inventează el legi, ca să mă supere pe mine.
Nu că așa i s-a spus și lui în ultimul an de liceu, și a fost avertizat asupra acestui aspect, și că dacă l-au mințit pe el, minte și el, dar că să ma interesez eu, care este treaba.
În anul trei, am vrut să abandonez Fizica și să dau din nou la Pictură.
Nu m-au lăsat să fac asta, dar am repetat anul 3.
Am terminat facultatea de Fizică 4 ani și m-am dat Statul și apoi făcut și anul 5 de specializare, în Fizica Polimerilor.
Am terminat anul 5 în 1979.
Ulterior am lucrat numai în industrie.
Acum sunt la pensie.
Nu am mai ajuns la mare din 1987 anul în care a murit tatăl meu. Tata era scriitor și stăteam la casa scriitorilor, din Neptun Olimp, ori cu el, ori eu singur, ori eram cu mama.
Poate, dacă familia ta nu închiriază în timpul verii, poate stau la voi niște zile la vară.
Dacă rezolv niște treburi până la vară, poate te chem eu la mine, pentru circa o săptămână, prin august, să zic ( 01.08-23.08 ).
Treaba este următoarea dacă nu desenezi deosebit de corect, nu are rost șă începi să pictezi cu culori de ulei.
Culorile de ulei sunt foarte scumpe. Se pictează pe carton, placaj, semicarton, faiazită, și când ești pictor meseriaș și pe pânză, dar toate astea sunt preparate cu o preparație specială.
Dacă desenul este prost, tabloul va fi prost și ai aruncat banii de pomană.
Dacă vrei să desenezi ca un profesionist trebuie să cunoști desen, anatomie, anatomie artistică +perspectivă, +reguli de compoziție plastică.
Caută pe la biblioteci și pe la anticariate cărți care te învață să desenezi+cărți de anatomie, de unde trebui să citești capitolele cu oasele și cu mușchi, sunt și atlase anatomice, +cărți de anatomie artistică a oamenilor și a animalelor+o carte despre perspectivă.
Ar trebui să faci niște copii după desene de Rafael, Michelangelo, șamd sau după alții care desenau foarte corect că nu strică.
Este o carte care se cheamă tratat de sculptură scrisă de Constantin Baraschi iar în volumul 1 avea un capitol de spre desen și unul despre anatomie artistică,
http://www.okazii.ro/......a124032394
http://www.anticariat-unu.ro/......-ii-p10464
e Anatomia Artistică în 3 volume de Gheorghe Ghițescu și poate le găsești pe la vreo bibliotecă sau pe la un anticariat.
http://www.polirom.ro/......sia--4164/
http://www.price.ro/......416707.htm
http://www.bookiseala.ro/......68212.html
http://www.buybooks.ro/......i-con.html
http://www.okazii.ro/......tescu.html
http://www.bestseller.md/......resia.html
http://www.piata-cartii.ro/tag/anatomie%20artistica%20Gheorghe%20Ghitescu
http://www.price.ro/......416054.htm
http://www.primalibrarie.ro/......care~14850
http://infocarte.ro/anatomie-artistica-carte-recenzii-7065
http://libraria.com.ro/......17868.html
http://www.price.ro/......416054.htm
http://www.bookiseala.ro/......40888.html
http://www.okazii.ro/......a124605371
http://www.bookiseala.ro/tag/gheorghe-ghitescu
http://www.librariasophia.ro/......-6025.html
Se mai găsesc diverse și pe internet, cărți în format electronic, despre așa ceva. Un băiat mi-a găsit o carte de anatomie artistică de 400 de MB și niște cărți care te învățau să desenezi iar eu am găsit o carte despre anatomia artistică a animalelor.
Cred că aia am găsit-o cu Alta Vista și nu cu Google.
Ca să fii un bun plastician, trebuie să ai și talent adică să fii un bun colorist, în afară de faptul că trebuie să desenezi foarte corect.
Ca să fii un plastician acceptabil, trebuie să desenezi foarte corect, iar asta este ceva care se învață
Vezi și
http://www.lucas-impex.ro/......60013.html
http://www.lucas-impex.ro/......60012.html
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=x-omtUikY_I
http://www.youtube.com/watch?v=F-lrwCzpE0w
http://www.youtube.com/......ttp?/watch
http://www.youtube.com/watch?v=3qmAbXZmfnA
http://www.youtube.com/watch?v=rkDuvgh2e6A
http://www.youtube.com/watch?v=4wZisIiEJtk
http://www.youtube.com/watch?v=53M2LWzXmrQ
http://www.youtube.com/watch?v=K4fHVm4ZKkY
http://www.youtube.com/watch?v=OrBvpX14Rfk
http://www.youtube.com/watch?v=gPB_L6kS2rc
http://www.youtube.com/watch?v=Z2IHPSBKd2I
http://www.youtube.com/watch?v=gmPrXKvxmj0
http://www.youtube.com/watch?v=u1RMZX989yk
http://www.youtube.com/watch?v=1618qH7KojU
http://www.youtube.com/watch?v=Zb7PwLNoE4U
http://www.youtube.com/watch?v=Zbz6citiDT4
http://www.youtube.com/watch?v=sPvHp9ca7xw
http://www.youtube.com/watch?v=Oq6RAV15bWQ
http://www.youtube.com/watch?v=ZyNatyPM890
http://www.youtube.com/watch?v=7z2J_ot9J00
http://www.youtube.com/watch?v=7SFLSz_3ICw
http://www.youtube.com/watch?v=5m6PdOGIzUM
Tu trebuie să ți le cauți, Nu îmi plac astea unde nu face la început generalul și trece de la început la amănunte.
Tutorialul ăsta de la o firma din Tulcea este destul de bine făcut.
http://www.lucas-impex.ro/......--357.html
Mai sunt și alte filmulețe pe Youtube care te învață să desenezi și să colorezi, dar trebuie să le cauți.
Un copil zicea că vrea să dea la liceul de artă Tonitza și lui i-am scris :
„ Bănuiesc că nu vrei să te faci fabricant de statui, (sculptor ), că din așa ceva se moare de foame.
Eu am pictat cu culori de ulei cam 14 ani.
Și eu locuiesc în București, și eventual, am să îți dau pe un stick niște cărți utile ție, în format electronic, (pdf și djvu ), despre anatomie artistică, anatomie și desen, în limba engleză, ( că așa sunt ele. ==așa le am eu )
Eventual, dacă nu voi avea ce face, îți voi copia niște răspunsuri scrise anterior altor copii, privind desen și pictură.
Îmi poți arăta ce desenezi și eventual ce pictezi, dacă vrei să îmi dau și eu cu părerea privitor la cea ce lucrezi tu.
Chestia cu liceul Tonitza, nu știu în ce măsură este bună, și eu am rezerve.
Dacă vrei să fii plastician, cu adevărat, Tu trebuie să știi să desenezi deosebit de corect, să cunoști anatomie umană și animalieră=partea cu mușchii și oasele==, anatomie artistică umană și animalieră,, perspectivă, ceva teorie plastică, și apoi, încă multe altele gen chimia culorilor, lucrul cu calculatorul, tehnică plastică, ceva geometrie și ceva geometrie descriptivă, tehnici de pictură murală, ceva optică șamd că sunt încă multe altele.
Plastica de viitor, când vei avea tu 35-40 de ani, va fi una cu totul alta, decât ce se înțelege acum, prin plastică.
Pictură murală, va exista sigur, și atunci.
Nu ar strica să fii pregătit și pentru atunci, iar liceul Tonitza, în care la clasele a 11 a și a 12 a, am înțeles că nici nu se mai face matematică, este un fel de nu ar mai fi.
Pentru plastică murală trebuie să cunoști lucruri de chimie, care se fac la facultățile de chimie.
Ca să faci sgraffito == o tehnică plastică cu cimenturi colorate, dacă nu știi niște treburi de chimia silicaților, și chimia culorilor, ești în afară de problemă. / sau străin de cauză.
Sgraffito este la biserica italiană și la o clădire de pe Dorobanți.
Ca să nu te uiți ca vițelul la „ poarta nouă ", într-o carte de chimia silicaților,
trebuie să cunoști bine, cel puțin matematica și fizica de liceu real.
Dacă vorbim de culori cu liant polimer, cum ar fi culorile acrilice, atunci trebuie să ai cunoștințe de chimie macro // chimia compușilor macromoleculari // + cunoștințe se chimia culorilor. șamd.
Făcând liceul Tonitza, ai mai multe ore de desenat, și eventual de pictat, dar îți furi singur căciula, pe partea cu tehnică și tehnologie plastică.
O fată mi-a scris că la liceul Tonitza se face matematică numai până în clasa a 10 a.
Dacă ăștia își bat joc de matematică, cu siguranță că își bat joc și de fizică și de chimie și de informatică.
De matematică, fizică, chimie, informatică vei avea nevoie ca plastician în secolul 21.
Nu mai este pictura de ev mediu, și pe undeva, ar trebui să fii adaptat, pentru plastica sec 21.
Unul dintre cei mai buni pictori ai lumii era Michelangelo și el a lucrat frescă tradițională ( în tehnica affresco ).
http://ro.wikipedia.org/wiki/Fresc%C4%83
http://ro.wikipedia.org/wiki/Michelangelo_Buonarroti
http://ro.wikipedia.org/wiki/Capela_Sixtin%C4%83
http://upload.wikimedia.org/......l-Ange.jpg
Fresca lui Michelangelo „ Judecata de Apoi", de pe un Perete (al altarului ) din Capela Sixtină, este ceva foarte frumos.
Se pare că albastrul de Voroneț era în realitate praf de „Lapis Lazuli".
http://ro.wikipedia.org/wiki/Lapis_lazuli
http://en.wikipedia.org/wiki/Lapis_lazuli
http://www.lumeabijuteriilor.ro/......i-1-2.html
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Lapis_Lazuli_Ore
http://kristale.ro/....../index.php
Ar fi multe de scris, dar acum, mă opresc aici."
Când voi veți fi oameni mari, peste 15-30 de ani, vor fi și picturi cu lumini!
În acest context trebuie să știi și matematică și fizică și calculatoare!
Am dat acest răspuns unei alte persoane, care zicea că nu este bună la matematică, dar răspunsul îți poate fi util și ție, deci îl copiez și pentru tine.
Prima etapă este înțelegerea terminologiei din lecție!
Deci trebuie să cauți în dicționarele de pe internet ce înseamnă foarte exact cuvintele și expresiile utilizate în lecție.
Fiecare lecție nouă, este ca o limbă străină, drept pentru care trebuie să cunoști foarte bine sensul cuvintelor folosite ==adică ce înseamnă exact == cuvintele și expresiile folosite, în acea lecție.
Deci citești lecția și îți scoți cuvintele și expresiile pe care nu ești sigur și le cauți înțelesul adevărat în dicționare.
După asta, după ce te-ai lămurit exact, recitești lecția și gândești legat de conținutul celor afirmate, în textul lecției, „ de ce este așa, de ce nu este altfel, șamd. ".
După ce ai gândit privitor la textul respectiv recitești lecția și îți reprezinți în minte, dar preferabil în scris pe hârtie, un fel de schemă a lecției, pe blocuri de idei.
După asta recitești din nou lecția, mai gândești legat de textul de lecție și astfel ai trecut de prima etapă cea a înțelegerii conținutului lecției.
După asta te gândești la eventuale aplicații ale textului de lecție.
Fiecare disciplină școlară trebuie abordată specific.
La matematică, fizică, chimie te uiți după probleme rezolvate care ar avea legătură cu teoria din lecția respectivă.
După ce te uiți pe niște probleme rezolvate legate de teoria din lecție, te gândești să îți scrii tema, dacă ai ceva de scris legat de acea lecție.
Rezolvare de exerciții și probleme, răspunsuri la întrebări etc.
După ce ai scris ce aveai de scris, recitești lecția, ținând cont de blocurile de idei, din lecție.
Fiecare materie are metodologia sa specifică de abordare.
Sunt disciplinele tip zid de cărămidă unde ne-învățarea la o lecție sau la mai multe, face imposibilă învățarea ulterioară, deci ca un zid de cărămidă, unde lipsa unor cărămizi de la bază face ca totul să se prăbușească.
Astea sunt: matematica, fizica, chimia, informatica etc.
La istorie se poate să nu fi învățat despre Nabucodonosor sau despre Hamurapi și să vorbești despre Napoleon, că nu au legătură una cu alta.
http://www.scribd.com/doc/4776263/Tehnica-invatarii-
, este foarte bun, dar puțin prea teoretic.
La formarea noțiunilor, trebuie să conștientizezi genul proxim și diferențele specifice.
Gen proxim este mulțimea imediat mai mare și diferențele specifice sunt cea ce face să separi elementele mulțimii date, de restul elementelor mulțimii mai mari, deci cea ce caracterizează numai elementele mulțimii despre care se face vorbire // elementele mulțimii de interes.
Concret mulțimea pătratelor are ca mulțime imediat mai mare fie mulțimea dreptunghiurilor, fie mulțimea romburilor. Deci acela este genul proxim.
Deci pătratele sunt dreptunghiurile cu 2 laturi alăturate (care sunt și perpendiculare ), egale== congruente. Restul dreptunghiurilor care nu au două laturi alăturate = nu sunt pătrate.
Pătratul are 4 laturi egale dar dreptunghiul are laturile opuse paralele și =., iar dreptunghiul cu 2 laturi alăturate =este obligatoriu pătrat. Nu sunt pătrate dreptunghiurile care nu au laturile alăturate egale. Acestea sunt diferențele specifice.
Pătratul este rombul care are un unghi de 90 de grade,/un unghi drept.
Având un singur unghi de 90 de grade și fiind romb le are pe toate = și de 90 de grade.
Mulțimea Triunghiurilor echilaterale are ca gen proxim mulțimea triunghiurilor isoscele.
Triunghiul isoscel care are un unghi de 60 de grade este și echilateral. Nu sunt echilaterale triunghiurile isoscele, care nu a cel puțin un unghi de 60 de grade. Iar asta face diferența specifică. Totdeauna când întâlnești noțiuni noi, trebuie să te gândești, care este genul proxim și care sunt diferențele specifice, dacă vrei să înveți serios.
Tu pentru cine înveți?
Pentru tine și pentru viața ta sau ...pentru cine?
Numai proștii iau note mici... la matematică!
S-ar putea să nu înțelegi, anumite lucruri la matematică tocmai pentru că ai acumulat foarte multe goluri și se prăbușește „ zidul ", că sunt prea multe „ cărămizi", care lipsesc.
Ar fi multe de scris, dar în practică, meditațiile totuși...în România, încă, se dau pe bani.
Încă și așa, ți-am scris mult prea multe fără bani!
Treaba cu genul proxim și diferențele nu se învăța în toate facultățile de la Universitate.
Nouă ni s-a explicat numai în anul 4, la cursul de metodica predării disciplinei.
Cu alte exemple normal.
Dacă în exemplul prezentat anterior, cu mulțimea pătratelor dacă nu ai știi că există nici mulțimea dreptunghiurilor și nici mulțimea romburilor, și nici proprietățile acestor figuri geometrice, ai putea să zici că genul proxim pentru mulțimea pătratelor este mulțimea paralelogramelor iar atunci ar apare foarte multe, sau oricum mult mai multe diferențe specifice, decât în cazul prezentat anterior.
În aceste condiții ai putea spune că pătratul este paralelogramul cu 2 laturi alăturate perpendiculare și egale ca mărime, iar în terminologia nouă congruente.
Când formulezi o definiție nu trebuie folosite cuvinte în plus care nu sunt necesare.
http://ro.wikipedia.org/wiki/P%C4%83trat
Pătratul reprezintă poligonul regulat cu patru laturi și, în același timp, un caz particular de romb și dreptunghi.
definiție greșit formulată că alege ca gen proxim poligonul și nici măcar nu zice că este unul convex!
Îți spune că este un caz particular de dreptunghi, respectiv de romb, dar nu indică diferențele specifice,
dar... nu am scris eu această definiție.
Proprietăți
laturile opuse sunt paralele;
toate laturile sunt egale;
toate unghiurile sunt drepte;
laturile alăturate sunt perpendiculare;
aria este egală cu pătratul laturii;
aria este egala cu produsul diagonalelor împărțit la 2
perimetrul este egal cu latura înmulțită cu 4;
diagonalele sunt congruente și perpendiculare;
diagonalele sunt și bisectoarele unghiurilor;
mijloacele laturilor formează un alt pătrat;
are 4 axe de simetrie.
Paralelogramul este patrulaterul plan convex, care are laturile opuse paralele și egale (congruente), 2 câte 2.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Paralelogram
Paralelogramul este patrulaterul convex cu laturile opuse paralele si congruente.
Proprietăți
Laturile opuse sunt paralele și congruente;
Două unghiuri alăturate sunt suplementare (suma lor este egală cu 180 grade);
Diagonalele sale se taie în segmente congruente (se „înjumătățesc");
Într-un paralelogram unghiurile opuse sunt congruente (egale), iar unghiurile alăturate sunt suplementare.
Aria A a unui paralelogram este A=b•h, unde b este baza paralelogramului și h este înălțimea sa cu piciorul perpendicularei pe b.
Aria unui paralelogram este egală cu dublul ariei triunghiului format de două laturi alăturate și diagonala opusă acestora;
Aria unui paralelogram este egală cu produsul dintre lungimile a două laturi alăturate și sinusul unuia dintre unghiurile paralelogramului.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Patrulater
Patrulaterul reprezintă poligonul cu patru laturi. Patrulaterele pot fi simple sau complexe, iar cele simple, concave sau convexe.
Patrulatere convexe
Patrulaterele convexe reprezintă cele mai cunoscute patrulatere. Următoarea listă cuprinde câteva dintre acestea:
trapezul: două laturi opuse sunt paralele;
trapezul isoscel: două laturi sunt paralele și celelalte două sunt congruente; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente;
paralelogramul: laturile opuse sunt paralele și congruente două câte două;
rombul: paralelogramul cu toate laturile egale; prezintă proprietatea că diagonalele sunt perpendiculare;
dreptunghiul: paralelogramul cu toate unghiurile drepte; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente;
pătratul: rombul cu toate unghiurile drepte sau dreptunghiul cu toate laturile egale; prezintă proprietatea că diagonalele sunt congruente și perpendiculare;
patrulaterul inscriptibil: patrulaterul ale cărui vârfuri aparțin unui cerc; pătratul, dreptunghiul și trapezul isoscel sunt patrulater inscriptibile;
patrulaterul circumscriptibil: patrulaterul în care poate fi înscris un cerc; Teorema lui Pithot se referă la acest tip de patrulatere. "Într-un patrulater circumscriptibil suma lungimilor laturilor opuse este egală"
Aria patrulaterelor particulare
Patrulaterele particulare sunt: paralelogramul, dreptunghiul, pătratul și rombul.
Aria paralelogramului
A=b×h; unde b- baza; h- înălțimea.
Aria dreptunghiului
A=l×L; unde l- lățimea; L- lungimea.
Aria pătratului
A=l×l=l2; unde l- latura
Aria rombului
A=(d1×d2)/2
http://ro.wikipedia.org/wiki/Romb
Rombul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate laturile egale.
Proprietăți
Deoarece rombul este un paralelogram particular, toate proprietățile paralelogramului sunt valabile și pentru romb.
laturile opuse sunt paralele și egale;
unghiurile opuse sunt congruente (egale), iar unghiurile alăturate sunt suplementare;
două unghiuri alăturate sunt suplementare (suma lor este egală cu 180 grade);
diagonalele se taie în segmente congruente (se „înjumătățesc");
aria este egală cu dublul ariei triunghiului format de două laturi alăturate și diagonala opusă acestora;
În plus:
toate laturile sunt egale (congruente);
diagonalele sunt (reciproc) perpendiculare;
diagonalele sunt și bisectoarele unghiurilor;
perimetrul este de patru ori latura.
aria este egală cu jumătate din produsul diagonalelor;
aria este egală cu produsul dintre pătratul unei laturi și sinusul unuia dintre unghiurile rombului;
aria este de patru ori mai mare decât aria triunghiului dreptunghic format de o latură și cele două semidiagonale.
Pătratul reprezintă un caz particular al rombului, în care toate unghiurile sunt egale (congruente). Un romb cu un unghi de 90 de grade este pătrat.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dreptunghi
Dreptunghiul reprezintă un caz particular de paralelogram, având toate unghiurile drepte.
Proprietăți
laturile opuse sunt paralele și congruente;
latura mai mare se numește lungime, iar cea mai mică, lățime;
aria este egală cu produsul dintre lungime și lățime;
aria este egală cu dublul ariei formate de lungime, lățime și diagonală;
aria este de patru ori mai mare decât aria triunghiului format de o latură și cele două diagonale;
diagonalele sunt congruente;
pătratul reprezintă un caz particular de dreptunghi, în care lungimea și lățimea sunt egale;
unghiurile sunt congruente și au măsura de 90 de grade;
Aria dreptunghiului este :L • l(lățimea înmulțită cu lungimea) Perimetrul dreptunghiului este : (L+l)*2
http://ro.wikipedia.org/wiki/Trapez
Trapezul reprezintă un caz particular de patrulater convex, având două laturi opuse paralele și celelalte neparalele. Laturile paralele ale unui trapez se numesc baze. Distanța dintre cele două baze se numește înălțimea trapezului. Trapezul care are laturile neparalele congruente se numește trapez isoscel. Trapezul oarecare - are cele doua laturi neparalele inegale, si niciuna din ele nu formeaza unghi drept cu bazele Trapezul dreptunghic - una din laturile neparalele este perpendiculara pe baze. Formula generala de calcul a ariei trapezului este: semiprodusul intre inaltime si suma celor doua baze.
Trapez isoscel
Trapezul isoscel e un caz particular de trapez, care are laturile neparalele congruente;
diagonalele sunt congruente;
în cazul în care diagonalele sunt perpendiculare, înălțimea este egală cu linia mijlocie, iar aria este egală cu pătratul înălțimii;
laturile neparalele sunt egale fiecare cu radical din suma pătratului înălțimii și pătratului semidiferenței laturilor paralele;
aria este produsul dintre linia mijlocie și înățime;
unghiurile opuse sunt suplementare.
Proprietăți ale trapezului isoscel
Într-un trapez isoscel unghiurile alăturate unei baze sunt congruente.
Într-un trapez isoscel ambele diagonalele sunt congruente.
Teoreme reciproce
Dacă într-un trapez unghiurile alăturate unei baze sunt congruente atunci trapezul e isoscel.
Dacă într-un trapez diagonalele sunt congruente atunci trapezul e isoscel.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Triunghi
Fiind date trei puncte distincte necoliniare, figura geometrică dată de reuniunea segmentelor închise determinate de ele se numește triunghi și este una dintre formele poligonale fundamentale ale geometriei.
La triunghi nu îți copiez că este prea mult de copiat. Citești tu de pe site.
Ăsta este un dicționar one - line.
Unele definiții sunt bune, dar altele sunt mai nefericit formulate, că nici ăștia nu știau de treaba, cu genul proxim și diferențele specifice.
Definiția bine formulată, este primul pas spre adevăr!
Dacă nu cunoști semnificația și sensul cuvintelor folosite în lecții, umbli ca un căpitan de navă nebun, care nu are sistemele de navigație funcționale și care umblă cu nava noaptea pe ocean, dar nu are idee, pe unde ar trebui să meargă nava lui.
Dacă nu știi foarte exact ce înseamnă, de fapt, fiecare cuvânt din lecția de matematică, textul lecției este ca și un text în limba chineză, pentru tine, din care, de fapt, nu înțelegi nimic.
Prima etapă esențială, în cadrul procesului foarte complex de învățare, este etapa de înțelegere al textului lecției.
A doua mare etapă este studiul de probleme și exerciți rezolvate legate de textul lecției respectiva.
După treaba asta, trebuie recitit materialul, deja cu alți ochi, că ai priceput ca ce este util textul acelei lecții.
Dacă ai timp faci și un conspect / minimal un rezumat / legat de textul din acea lecție.
După asta, când stăpânești cât de cât problematica lecției, te apuci și faci tema care ți-a fost dată să o faci acasă conexă, acelei lecții.
Eu nu dau meditații, în general, dar am fumat aproape un pachet de țigări, gândindu-mă ce să îți scriu ție, ca să îți fie de folos.
Nici nu am idee în ce clasă ești tu, și nici nu mai știu ce capitole de matematică, se mai fac, în fiecare clasă de școală acum, că eu am terminat liceul, de mulți ani.
Poate încă tu nici nu faci geometrie la școală, și poate nici nu ai cum să înțelegi exemplele date, că ești într-o clasă prea mică, în care încă nici nu studiați geometria plană.
Deci cuvintele care nu știi sigur ce înseamnă, să le cauți pe Internet și asta este valabil la orișicare disciplină de învățământ.
Tot pe internet găsești și informații în plus față de manualele de școală.
Asta cu învățatul la modul foarte serios, și căutat cuvintele pe care nu știi foarte exact, ce înseamnă pe net, este ceva foarte util.
Tu fiind în clasa a 8 a, ai făcut geometrie și nu ai cum să nu înțelegi exemplele date.
Ca să înțelegi cum este treaba cu genul proxim și diferențele specifice o să încerc să îți dau un exemplu din biologie.
Sunt animale și plante.
Între animale unele se numesc vertebrate și astea au schelet interior și o coloană vertebrală.
Vertebrate sunt peștii, broaștele, șerpii, șopârlele +crocodilii, păsării, și mamifere.
Mamiferele nasc pui vii și îi hrănesc cu lapte.
Mamiferele sunt de mai multe feluri după modul de hrănire: carnivore, =care mănâncă carne, ierbivore= care consumă plante, omivore =care papă diverse, insectivore =care papă insecte șamd.
Leul este „rudă" cu pisica, tigrul, ghepardul, leopardul, puma, jaguarul, etc.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Leu
Leul este un mamifer din familia Felidae.
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Panthera
Specie: Panthera leo
Tigrul
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tigru
Tigrul (Panthera tigris) este o specie de mamifere răpitoare din familia felidelor, fiind una dintre cele patru specii ale genului Panthera, reprezentant al subfamiliei felinelor mari.
Tigrul este cea mai mare felină și unul dintre cei mai mari răpitori tereștri.
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Gen: Panthera
Specie: Panthera tigris
http://ro.wikipedia.org/wiki/Jaguar
Jaguarul (Panthera onca) este un mamifer specific continentului american, din familia felidelor. Împreună cu leul, tigrul, leopardul, care sunt specifice zonelor euro-asiatice, este una din marile feline, aparținând, ca și celelalte trei, genului Panthera. Arealul actual al jaguarului se întinde din Mexic, se continuă prin America Centrală și ajunge până la sud de Paraguay și nordul Argentinei.
Clasificare științifică
Regn: Animalia
Încrengătură: Chordata
Clasă: Mammalia
Ordin: Carnivora
Familie: Felidae
Subfamilie: Pantherinae
Gen: Panthera
Specie: P. onca
Nume binomial
Panthera onca
Leul, tigrul și jaguarul sunt din neamul pisicilor adică al felidelor și anume genul Panthera adică animale asemănătoare cu pisica dar mari.
Putem zice că mulțimea tigrilor, mulțimea leilor și mulțimea jaguarilor sunt incluse în mulțimea pisicilor mari de tot, care mulțime este inclusă în mulțimea animalelor care seamănă cu pisica. Mulțimea animalelor care seamănă cu pisica este inclusa în mulțimea mamiferelor carnivore. Mulțimea mamiferelor carnivore este inclusă în mulțimea mamiferelor. O mulțime mai mare decât mulțimea mamiferelor este mulțimea vertebratelor.
Genul proxim este mulțimea imediat mai mare. Diferențele specifice sunt prin ce diferă de alt element al mulțimii mai mari.
Dacă mă întorc la tigru.
Punem întrebarea prin ce se deosebește tigrul (panthera tigris) de un altul care este tot o pantheră / de o altă pisică mare. Și ne apucăm să înșirăm diferențe specifice.
Chestia cu genul proxim și cu diferențele specifice, ne folosește, să formulăm definiții mai clare și mai corecte.
Acum ești în vacanță!
Mai revezi materia la matematică în conformitate cu felul în care am explicat eu acestui copil să învețe.
Acest mod de lucru, este bun și la alte materii.
Dacă vrei să fi pictor adevărat pentru sec. 21, trebuie să știi fizică, chimie, matematică, calculatoare, desen, tehnica și teoria picturii, anatomie, anatomie artistică, perspectivă + etc+ engleză, +o altă limbă străină să zic spaniola, sau franceza sau rusa.
Deci tu nu trebuie să neglijezi multe materii, care se fac la școală.
Am Media 10( semestriala, nu doar la o materie ) pe semestrul trecut si semestrul acesta am numai 10 ( la toate materiile )... Deci nu neglijez nimic. Eu desenez de ceva timp cu tempera si cu acrilice dar m-am gandit ca ar trebui sa trec la urmatorul pas adica sa incep sa pictez cu ulei sunt foarte bune raspunsurile tale si iti multumesc mult :*
LisaJulie întreabă: