Ideal e sa cobori in frana de motor, deci nu ai avea de ce sa tii ambreiajul apasat
Nu sunt sofer dar cred ca a cobora o panta cu ambreiajul apasat este tot una cu a cobora pe liber. E cam si cum pinionul nu ar fi cuplat, nu?
Da,in ambele cazuri motorul este decuplat de cutie, doar ca pe liber, tot ramane o parte din cutie cuplata de motor...Si sa stai cu ambreiajul calcat mult timp, este o prostie...
Merci.Am spus, nu sunt sofer dar din vazute am spus asta.Chestia e ca daca e in treapta intai de exemplu si cobori panta cu ampreiajul apasat si la vale prinde viteza treptei a 3-a de exemplu, cand dai drmul ambreiajului, nu se intampla nimic? Nu ai ocazia sa sari pe arbriz, odata cea foost cuplat in treapta intai la viteza de treapta 3-a? Intreb. Stiu ca e o prostie sa cobori cu abreiajul apasat.
O sa se tureze motorul in functie de viteza, de ex daca accelerezi in prima treapta pana la 6000 ture si ai 50Km/h, mergand cu 50 Km/h si bagand treapta 1, o sa se tureze motorul tot la 6000 ture, evident ca masina o sa incetineasca...
La scoala de soferi nu ai voie, dar in rest daca vrei o poti apasa.dar nu vad de ce sa apesi in panta.
Nu iti spune nimeni ca "nu ai voie". Dar din ce stiu eu nu este bine pentru ca asta ar insemna sa folosesti doar frana de serviciu. Din ce mi s-a spus mie, este bine atat cat se poate, in panta sa folosesti si frana de motor.
George18011993 întreabă: