| Vikkern0990 a întrebat:

Am auzit că la importul unui autoturism din afara UE trebuie sa plătești 19% TVA și 10% taxe vamale (in total 29%) din valoarea mașinii. Întrebările mele sunt:

1) După ce standarde stabilesc ei valorea mașinii respective? Daca sunt escroci și vor umfla intenționat suma pentru a-mi aplica taxe mai mari?

2) Cum stabilesc ei valoarea unei mașini dacă aceasta este accidentată? Multe mașini din Europa sunt cumpărate de la licitații cu vehicule accidentate din SUA (de pe site-uri gen COPART) și reparate aici.

Bănuiesc că nu ar fi corect sa evaluezi o mașină cu daunã la valoarea ei de pe piața în stare de funcționare. Dar cum se procedează, mai exact?

3) Se pot plăti taxele in altă țară UE, dacă există o țară cu taxe și TVA mai mic?

Mulțumesc.

10 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Ai auzit e doar aproximativ adevarat. Daca TVA-ul e fix, taxele vamale sunt diferite, in functie de tara de origine. Le poti gasi in Tariful Vamal de Import al Romaniei, pe siteul taric.ro.
Raslunsurile tale sunt:
1. Valoarea masinii, ca si in cazul oricaror altor marfuri se declara de catre cel care face importul si se dovedeste cu un document de achiziție (de obicei factura). In functie de conditiile comerciale, valoarea in vama poate include si alte costuri, cum ar fi cele de depozitare, manipulare, incarcare-descarcare, transport samd.
Nimeni nu va umfla intentionat suma, importatorul fiind cel care o declara si tot el depune documentele care o atestă. Ori importatorul are interesul de a plati cat mai putin, deci este tentat sa o subevalueze (=evaziune fiscala = infracțiune).
2. O masina avariata se evaluează ca orice alta marfa care intra in tara, pe baza pretului de achizitie si a celorlaltor costuri care se includ, dupa caz. Valoarea in vama a unei masini avariate nu are nici o legătură cu valoarea de piata a unei masini noi.
3. Da. Odata ce o marfa (inclusiv o masina) a fost importata intr-o tara UE si s-au încheiat formalitățile vamale, marfa respectiva primeste statutul de "marfa indigenizata" si poate circula liber in orice alta tara din UE.

| mgtow a răspuns (pentru regis):

Face contract de vanzare cumparare cu pret gen 10.000$ si nu se prinde ca a facut smecherie. Asa a venit masina la pret dar el a platit dublu. Tine faza asta?

| mgtow a răspuns:

Nu se poate 29% taxa vamala cu tva e prea mult. Trebe sa verifici bine

| regis a răspuns (pentru mgtow):

De fapt poate fi chiar mai mult, deoarece TVA se aplica la valoarea in vama+taxele vamale.
Taxa vamala difera destul de mult, chiar am intrat pe tariful vamal de import sa vad. Odata sunt multe incadrari tarifare, adica autovehiculele sunt impartite pe categorii, dupa numarul de locuri, utilizare, capacitate cilindrica, noi sau rulate. Apoi pentru fiecare incadrare tarifara taxele difera in functie de tara de provenienta, incepand de la tari cu preferinta tarifara (taxa vamala 0), tari cu 3, 7%, 6, 5%, 7%, pana la 10%.

| mgtow a răspuns (pentru regis):

Atunci o masina care costa 20.000£ platesc doar 10% 2000£ sau 29? 29% e prea de tot - sau il pun pe ala de la reprezentanta sa-mi faca factura ca m.a costat 8000£ sa ies in castig?

| regis a răspuns (pentru mgtow):

Daca masina e 20.000, taxa 10% si mai ai si transport 1000, sa zicem, valoareavin vama e 21.000, mai 2100 taxa vamala, deci 23.100 baza tva, tva inca 4389, te va costa practic 27489 euro.

| JimmyJohnes a răspuns (pentru mgtow):

Ba se poate.

| relian a răspuns:

Daca cumperi de la licitatii,atunci ai factura,le arati,daca masina este in stare buna exista un catalog care arata cam cat valoareaza o masina folosita care circula la km aia.
Asa ai putea sa pui ca ai primit-o cadou nu? Deci nu ai plati nimic,asa ca nu merge chiar asa.
Copart este mic,mai este altul mult mai mare IAA,asta daca nu stiai, dar la astia cand cumperi ti se da resit, asa ca nu ai tu cum sa spuinca ai platit mai putin.
Dar cel mai bine pentru masinile astea din accidente ar fi sa-i intrebi pe unia care au adus, sau eventual pe cei pe la care trebuie sa treci la vama sau nu stiu exact cine sau cui platesti, ori cine te controleaza in RO.
Dar Copart si IAA au acum niste preturi, ca mai bine cauti una mergand si iesi mai in avantaj.Sint si alte auto action mult mai mici si la care poate cumpara oricine, de la copart si IAA cumpara numa aia care au shopuri sau dealeri si f putine masini, alea distruse f mult lasa sa ia oricine.
Uite nu stiam cat trebuie sa platesti, adica aia 29% ce spui tu, nici nu am fost curios sa aduc acolo vreo masina.Dar e bine de stiut, deci prox 30% din valoarea masinii.
In cazul asta stii cum ar fi mai bine? Cumperi masina de aici din state, o repari tot aici, dar ai valoarea masinii cumparate, asica valoarea masinii accidentate, a, sta daca ei ar lua in calcul chitanta ce o ai cand cumperi masina.
Daca se iau dupa alte norme aia trebuie aflat si vazut dupa ce anume.

| Vikkern0990 explică:

Am văzut că în Lituania există companii care se ocupă de absolut toată treabă, iar taxele le plătesc ei pe teritoriul Lituaniei.

Desigur, percep un comision pentru servicii, dar pare avantajos.

O fi țeapă? Asta e site-ul: https://www.usaauto.lt/lt

| mgtow a răspuns (pentru Vikkern0990):

Nu te baza pe ei...