Daca cumperi de la licitatii,atunci ai factura,le arati,daca masina este in stare buna exista un catalog care arata cam cat valoareaza o masina folosita care circula la km aia.
Asa ai putea sa pui ca ai primit-o cadou nu? Deci nu ai plati nimic,asa ca nu merge chiar asa.
Copart este mic,mai este altul mult mai mare IAA,asta daca nu stiai, dar la astia cand cumperi ti se da resit, asa ca nu ai tu cum sa spuinca ai platit mai putin.
Dar cel mai bine pentru masinile astea din accidente ar fi sa-i intrebi pe unia care au adus, sau eventual pe cei pe la care trebuie sa treci la vama sau nu stiu exact cine sau cui platesti, ori cine te controleaza in RO.
Dar Copart si IAA au acum niste preturi, ca mai bine cauti una mergand si iesi mai in avantaj.Sint si alte auto action mult mai mici si la care poate cumpara oricine, de la copart si IAA cumpara numa aia care au shopuri sau dealeri si f putine masini, alea distruse f mult lasa sa ia oricine.
Uite nu stiam cat trebuie sa platesti, adica aia 29% ce spui tu, nici nu am fost curios sa aduc acolo vreo masina.Dar e bine de stiut, deci prox 30% din valoarea masinii.
In cazul asta stii cum ar fi mai bine? Cumperi masina de aici din state, o repari tot aici, dar ai valoarea masinii cumparate, asica valoarea masinii accidentate, a, sta daca ei ar lua in calcul chitanta ce o ai cand cumperi masina.
Daca se iau dupa alte norme aia trebuie aflat si vazut dupa ce anume.
Ai auzit e doar aproximativ adevarat. Daca TVA-ul e fix, taxele vamale sunt diferite, in functie de tara de origine. Le poti gasi in Tariful Vamal de Import al Romaniei, pe siteul taric.ro.
Raslunsurile tale sunt:
1. Valoarea masinii, ca si in cazul oricaror altor marfuri se declara de catre cel care face importul si se dovedeste cu un document de achiziție (de obicei factura). In functie de conditiile comerciale, valoarea in vama poate include si alte costuri, cum ar fi cele de depozitare, manipulare, incarcare-descarcare, transport samd.
Nimeni nu va umfla intentionat suma, importatorul fiind cel care o declara si tot el depune documentele care o atestă. Ori importatorul are interesul de a plati cat mai putin, deci este tentat sa o subevalueze (=evaziune fiscala = infracțiune).
2. O masina avariata se evaluează ca orice alta marfa care intra in tara, pe baza pretului de achizitie si a celorlaltor costuri care se includ, dupa caz. Valoarea in vama a unei masini avariate nu are nici o legătură cu valoarea de piata a unei masini noi.
3. Da. Odata ce o marfa (inclusiv o masina) a fost importata intr-o tara UE si s-au încheiat formalitățile vamale, marfa respectiva primeste statutul de "marfa indigenizata" si poate circula liber in orice alta tara din UE.
De fapt poate fi chiar mai mult, deoarece TVA se aplica la valoarea in vama+taxele vamale.
Taxa vamala difera destul de mult, chiar am intrat pe tariful vamal de import sa vad. Odata sunt multe incadrari tarifare, adica autovehiculele sunt impartite pe categorii, dupa numarul de locuri, utilizare, capacitate cilindrica, noi sau rulate. Apoi pentru fiecare incadrare tarifara taxele difera in functie de tara de provenienta, incepand de la tari cu preferinta tarifara (taxa vamala 0), tari cu 3, 7%, 6, 5%, 7%, pana la 10%.
Am văzut că în Lituania există companii care se ocupă de absolut toată treabă, iar taxele le plătesc ei pe teritoriul Lituaniei.
Desigur, percep un comision pentru servicii, dar pare avantajos.
O fi țeapă? Asta e site-ul: https://www.usaauto.lt/lt
anonim_4396 întreabă:
StefanStefan3000 întreabă: