| bogdan324 a întrebat:

Am incercat sa ii incarc bateria unui prieten de la bateria masinii mele si nu a vrut sa incarce, pur si simplu masina lui primea curent doar cat turam eu motorul in rest nimic.
Problema e ca masina lui a stat 1 an fara sa o foloseasca si normal ca in timpul asta s-a dus bateria,insa chiar e posibil sa se strice in timpul asta? Bateria e de la rombat, din ce am inteles is niste baterii cam mediocre.
Cumva nu am facut ceva cum trebuie sau s-a dus bateria de tot?(ma gandesc ca-s atat de dobitoc incat cine stie, ii mai stric si bateria omului).

16 răspunsuri:
| gogu220 a răspuns:

Nu ai stricat nimic, dar dacă ai folosit cabluri din comerţ poţi să stai mult şi bine până porneşti maşina lui. Sunt necesare nişte cabluri mai groase.

| AlexandruSEV a răspuns:

Nu ești tu de vina, probabil, pierdea curent pe undeva, casetofon, contact imperfect etc, cam asta e principala cauza pentru descărcarea bateriei, totuși un an pe tușă nu e asa mult, dacă era totul ok nu trebuia sa se descarce de tot

| bogdan324 explică (pentru gogu220):

Dar asa e posibil ca bateria sa se fi stricat de tot?
Bateria era noua cand a lasat masina ultima oara, a cumparat bateria, a folosit masina vreo 2-3 saptamani si dupa acolo a ramas.
Cat despre cabluri, erau cam subtiri, data viitoare iau niste cabluri mai groase.

| bogdan324 explică (pentru AlexandruSEV):

Cumva conteaza si ordinea in care legi cablurile la borne?
Apropo cablul negru era mai scurt ca cel rosu, de abia am reusit sa il prind la caroseria masinii lui ca si toata caroseria e masa, statea foarte la limita cablul ala.

| AlexandruSEV a răspuns (pentru bogdan324):

Ce masă? laughing se leagă cablul negru la - și rosu la + fără masa pe caroserie, cele doua cabluri se conectează la borne

| bogdan324 explică (pentru AlexandruSEV):

Clar trebuie sa cumpar alte cabluri atunci...
Totusi ca sa ma lamuresc, bateria e posibil sa fie dusa de tot? Sau imi trebuie alte cabluri si aia e?

| AlexandruSEV a răspuns (pentru bogdan324):

O poți pune la redresor o lași o noapte la încărcat și vezi ce iese.

| bogdan324 explică (pentru AlexandruSEV):

S-ar putea sa razi,am incarcat un redresor insa nu stiu cum s-a rupt clestele ala negru de fir si l-am improvizat,adica l-am legat iar de cleste cat mai strans posibil, da ma riscam sa aiba contact imperfect si posibil sa se arda ceva insa oricum ii cumpar eu alta baterie daca tot e sa se intample, macar sa stiu ca intr-un fel am incercat.
Dupa am legat redresorul la baterie, l-am bagat in priza, se aprindea led-ul ala de la redresor insa indicatorul de la redresor nu se misca deci e clar ca nu incarca.

| AlexandruSEV a răspuns (pentru bogdan324):

Da, atunci bateria are element împușcat, dacă nu încarcă

| bogdan324 explică (pentru AlexandruSEV):

Daca se poate, stii cam care-s cele mai ok baterii? Am auzit ca cele de la caranda, varta sunt ok, cica si bosh e ok lumea zice ca nu mai e ce a fost.

| AlexandruSEV a răspuns (pentru bogdan324):

Nu cumpăra Bosch, cărând am eu pe mașină și are 4 ani, sunt super mulțumit, dar dacă poți lua vârstă ia varta

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Intr-un an de stat, e normal sa fie bateria 'secata', mai ales daca a stat cu bornele conectate.
2. Pentru a incarca bateria de la 0, trebuie sa stai mai bine de 10 minute, usor accelerat. Depinde si ce masina ai.
3. Daca vrei sa pui cablul negru (minus) pe "masa", folosesti partile metalice ale motorului, nu elemente vopsite din caroserie; prin vopsea nu trece curentul.
4. Asigura-te ca ai pus cablul rosu pe bornele + ale bateriilor.
Daca faci rost de un redresor, lasi bateria la incarcat 12 ore pe curent minim: in felul asta se regenereaza.

| bogdan324 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am stat vreo 7-8 minute la 2500-2800 de ture, de primit curent nici acum nu sunt lamurit, vedeam ca masina primea curent insa bateria nu dadea nicio forma de viata.
O sa facem rost de alta baterie, dar am intrebat macar sa stiu daca e posibil sa fi facut eu vreo prostie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru bogdan324):

Singura prostie ar fi un scurt circuit sau o inversare de polaritate (minus la plus, si invers).
Deci probabil nu ai facut nici una din ele.
Mai ramane partea cu pusul cablului pentru minus pe caroserie, daca ai pus pe vopsea, nu face contact cam deloc, si nu se incarca bateria aia deloc. Ba chiar, sunt sanse sa se formeze un contact cu rezistenta, care ar putea consuma curent. Dar e un fenomen minim, doar daca se incinge zona contactului imperfect, poti spune ca pierzi mult curent.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru bogdan324):

Pai stai asa, ca bateria nu se incarca in 5 minute de la bateria ta. Trebuia sa porniti masina si sa mergeti macat 30 min cu ea, pe urma sa verificati stare bateriei.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mai simplu ar fi sa o impingeti sa o porniti, si sa mearga cu ea un pic, sa vada daca incarca.