Nu ai stricat nimic, dar dacă ai folosit cabluri din comerţ poţi să stai mult şi bine până porneşti maşina lui. Sunt necesare nişte cabluri mai groase.
Nu ești tu de vina, probabil, pierdea curent pe undeva, casetofon, contact imperfect etc, cam asta e principala cauza pentru descărcarea bateriei, totuși un an pe tușă nu e asa mult, dacă era totul ok nu trebuia sa se descarce de tot
Cumva conteaza si ordinea in care legi cablurile la borne?
Apropo cablul negru era mai scurt ca cel rosu, de abia am reusit sa il prind la caroseria masinii lui ca si toata caroseria e masa, statea foarte la limita cablul ala.
Ce masă? se leagă cablul negru la - și rosu la + fără masa pe caroserie, cele doua cabluri se conectează la borne
Clar trebuie sa cumpar alte cabluri atunci...
Totusi ca sa ma lamuresc, bateria e posibil sa fie dusa de tot? Sau imi trebuie alte cabluri si aia e?
O poți pune la redresor o lași o noapte la încărcat și vezi ce iese.
S-ar putea sa razi,am incarcat un redresor insa nu stiu cum s-a rupt clestele ala negru de fir si l-am improvizat,adica l-am legat iar de cleste cat mai strans posibil, da ma riscam sa aiba contact imperfect si posibil sa se arda ceva insa oricum ii cumpar eu alta baterie daca tot e sa se intample, macar sa stiu ca intr-un fel am incercat.
Dupa am legat redresorul la baterie, l-am bagat in priza, se aprindea led-ul ala de la redresor insa indicatorul de la redresor nu se misca deci e clar ca nu incarca.
Da, atunci bateria are element împușcat, dacă nu încarcă
Daca se poate, stii cam care-s cele mai ok baterii? Am auzit ca cele de la caranda, varta sunt ok, cica si bosh e ok lumea zice ca nu mai e ce a fost.
Nu cumpăra Bosch, cărând am eu pe mașină și are 4 ani, sunt super mulțumit, dar dacă poți lua vârstă ia varta
1. Intr-un an de stat, e normal sa fie bateria 'secata', mai ales daca a stat cu bornele conectate.
2. Pentru a incarca bateria de la 0, trebuie sa stai mai bine de 10 minute, usor accelerat. Depinde si ce masina ai.
3. Daca vrei sa pui cablul negru (minus) pe "masa", folosesti partile metalice ale motorului, nu elemente vopsite din caroserie; prin vopsea nu trece curentul.
4. Asigura-te ca ai pus cablul rosu pe bornele + ale bateriilor.
Daca faci rost de un redresor, lasi bateria la incarcat 12 ore pe curent minim: in felul asta se regenereaza.
Am stat vreo 7-8 minute la 2500-2800 de ture, de primit curent nici acum nu sunt lamurit, vedeam ca masina primea curent insa bateria nu dadea nicio forma de viata.
O sa facem rost de alta baterie, dar am intrebat macar sa stiu daca e posibil sa fi facut eu vreo prostie.
Singura prostie ar fi un scurt circuit sau o inversare de polaritate (minus la plus, si invers).
Deci probabil nu ai facut nici una din ele.
Mai ramane partea cu pusul cablului pentru minus pe caroserie, daca ai pus pe vopsea, nu face contact cam deloc, si nu se incarca bateria aia deloc. Ba chiar, sunt sanse sa se formeze un contact cu rezistenta, care ar putea consuma curent. Dar e un fenomen minim, doar daca se incinge zona contactului imperfect, poti spune ca pierzi mult curent.
Pai stai asa, ca bateria nu se incarca in 5 minute de la bateria ta. Trebuia sa porniti masina si sa mergeti macat 30 min cu ea, pe urma sa verificati stare bateriei.