Masinile pe diesel trebuie rulate. Incep sa apara defecte din cauza ca nu sunt satisfacute cerintele masinii saaau din cauza ca masina este prea batrana si nu a fost dusa in service de prea mult timp. In general nu ar cam trebui sa bagi mana in buzunar pentru piese la masini pe diesel in general daca le intretii cum trebuie.
Salut. Eu am avut un golf 4 pe diesel. Da, este adevarat, la masinile diesel exista riscul sa ti se defecteze cand iti e lumea tie mai draga. Piesele sunt foarte scumpe la ele, de accea iti recomand benzinara. In prezent am un ford focus din 2002, benzinar si merge foarte bine. Iti sugerez sa-ti schimbi masina, altfel vei baga bani in ea pe care nu o sa ii mai scoti.
Depinde de ce model esti interesat.
In general fiecare model are unele probleme mai comune.
In rest da, asa e, se mai strica pe la masina, o turbina, un injector, mai pica un ax cu came, cel mai frecvent un egr, o clapeta, 2-3 senzori, e normal, si te poti astepta la asemenea operatii cand cumperi o masina sh.
Acum de costuri, iar nu pot sa-ti zic, difera de la model la model.
Dar in general, nu e atat de speriat pe cat crezi.
Eu am schimbat cateva dieseluri in ultimii doi ani, si in tot acest timp, sa zic ca 1/10 am investit ceva bani in ea, in rest, nu am avut probleme cu motorul, desigur, conteaza mult sa stii cum sa o verifici, daca nu ai habar, o cumperi deja stricata.
Am un Opel Vectra 1.7 TD - a inceput sa curga pompa de motorina tot mai tare, am dus-o la un atelier specializat in injectii mecanice, m-a costat undeva pe la 200 de lei reparatia. Altceva nu s-a intamplat la motor, turbina e foarte ok, injectoarele nu s-au stricat, dar vreau sa le duc la rectificat din proprie initiativa, ca vreau mai multa putere.
Am si un Ford Focus TDDI, turbina e ok, pompa e ok, dar m-a deranjat EGR-ul, si imediat dupa, cred ca au cam decedat injectoarele. Inca nu stiu sigur ce are.
Cam după câți km încep să se strice injectoarele şi restul?
Eu cu maşina o să fac naveta. Cam 100km/zi ( 70% în afara oraşului )
2300km / lună.
Normal, defectiunile la motor apar dupa 200. 000km.
Depinde mult de tehnologia motorului. Masinile mele au ambele injectie mecanica, cu pompa de injectie rotativa; astea sunt mai rezistente la motorina proasta, dar dupa un timp, cedeaza pompele. La Ford, de exemplu, TDDI are pompa mecanica dar si computerizata, iar daca se strica, reparatia ajunge undeva la 1500 de lei. La Ford TDCI, pompa e simplificata si costa vreo 300 de lei la mana a 2-a (sunt mai rezistente), insa injectoarele sunt mai scumpe, te costa undeva la 1500 de lei reparatia lor.
La Opel TD, nu are nici un senzor, nimic. Se poate strica pompa, iar de la uzura, poate sa cedeze turbina incet-incet. Dar chiar si cu defect, motorul ala merge de te plictisesti. Nu se opreste, decat daca sare distributia. Te duci oriunde cu ea defecta, si vii inapoi acasa. Mai mergi 2-3 luni asa, si cand ai chef, o repari. Nu exista sa se opreasca motorul, decat daca se termina motorina.