Daca ai pagina de Facebook: ma poti contacta acolo si voi incerca sa te ajut, prin dialog pe messenger, cum sa intelegi "tehnica franarii".
Dacă vrei să reduci de la 50 la 20, frânezi sa scazi turația motorului, apoi apeși ambreiaj și bagi treapta inferioara, apoi ai luat piciorul de pe ambreiaj lin, ambreiajul se folosește doar la schimbare trepte și înainte de a opri pentru a baga in neutru. In rest folosești doar frana, nu împreună cu ambreiajul. Caută tehnica de decelerare.
Nu o spun ca un lucru rau, dar se vede ca nu te-au interesat masinile de cand erai pusti , nu-i nimic, nu toti ne-am nascut invatati.
Pentru franare/reducerea vitezei unde : te opresti, incetinesti semnificativ sau se cere schimbarea treptei de viteza, vei folosit ambreiajul si frana.
Pentru o franare usoara, in localitate sa zicem de la 50 la 40, tu ar trebui sa fi in treapata a 3 a de viteza, apesi usor frana, fara a calca ambreiajul. Cum functioneaza acest lucru? Masina iti va frana, cat vrei tu, dar FII ATENT la turatiile motorului, cand ai ajuns deja sub 1300-1200 de ture, incepe sa calci ambreiajul, valabil si la primul punct unde opresti, poti calca doar frana pana sa fie necesar ambreiajul. Nu incerca sa calci frana la ralanti. Aceasta metoda este folosita de majoritatea soferilor, pentru ca salvezi viata ambreiajul, a placii de presiune, in fine detalii. Hai sa o luam altfel, tu esti cu 100 pe un drum national o singura banda, te apropii de un nene care merge cu 80 probabil, daca tu observi din timp ca trebuie sa reduci si nu ai ce face, poti lasa usor acceleratie (se va face frana de motor de la sine), si la nevoie sa ciupesti un pic frana, nu e nevoie sa calci ambreiajul, sa'l lasi iar usor cu un pic de forfecare.
Iar pentru pante, nu lasa masina niciodata pe liber, daca o dai in treapta inferiorara, fa'o repede, si cu piciorul pe frana pregatit de a o incetina, si las'o sa curga singura, in viteza, fara a o accelera.
Frana fara ambreiajul este o deprindere buna, care se invata greu. Sper ca te-am ajutat, mai mult nu poti sa-ti ofer, trebuie cineva la fata locului sa te invete.
E o prostie faza cu frana de motor la schimbator manual. Eu o las in N si franez linistit si imi tin franele destul. Am manual cu 6 viteze
Ce ore de romana ba? Ce am facut? Esti retardat? Du-te la scoala, vezi ca ai teme de facu )
Ambreiajul se folosete doar cand vrei sa schimbi vitezele! Asa o sa schimbi un an de trei ori.
Daca incetinesti de la o viteza mare, nu calci ambreajul.
Dar verifici turometrul, sa nu scada sub 1000rpm. Atunci cand scade, treci intr-o treapta inferioara.
De exemplu, daca incetinesti de la 80km/h intr-a 4-a, pana la 30km/h, trebuie sa treci in treapta 3 sub 40km/h. Depinde si de masina, la a mea, 40km/h cu a 3-a de exemplu, e prea putin, dar la un Logan 1.4 sta mai turata.
Normal se apasa frana si apoi ambreiajul, daca este nevoie. Dar majoritatea instructorilor prefera sa te invete invers, pentru ca este mai simplu asa pentru un incepator. Sfatul meu este sa asculti de instructor.