Dieselul are putere la turatie mica, plecatul de pe loc este punctul forte, la viteza mare accelereaza mai greu, la benzina e invers.
Toata chestia tine de ardere. Normal ca benzinarul are o plecare mai buna cel putin are un avantaj la plecarile de pe loc fata de diesel. Fiindca benzina are o ardere mult mai buna ca diesel-ul. Dar avand in vedere ca turbosuflanta intra in functiune dupa anumite turatii 2000 ~ 2500 iar cum turbina lucreaza automat arderea devine mai mare daca are oxigen mai mult. In concluzie benzina bubuie iar motorina arde.
Benzinarul se ambaleaza mai rapid. La Diesel, cuplu maxim este la turatii mult mai mici decat la benzinar (aproape la jumate).
Daca pleci de pe loc cu masina turata bine, benzinarul se va ''infige'' mai repede intrucat are putere mai mare.
Raportul de transmisie influienteza si consumul cuplul maxim este dat tot de transmisie chiar daca masinile au mase egale.o solenta care are motor de renault consuma mai putin ca un logan din cauza cutiei.ma refer la motoarele 14 benzina
Circula vorba ca cuplul ajuta la tractarea unei greutati, iar caii putere - descriu rapiditatea tractarii....pai, daca punem un turbodiesel si un benzinar turbo-aspirat, cum am precizat mai sus, de ce totusi turbodieselul o sa tracteze mai usor, doar are o putere mai slaba...(SA PRESUPUNEM CA BENZINARUL INCEPE SA TRACTEZE GREUTATEA LA ROTATIILE UNDE CUPLU SAU E MAXIM)
Nope, nu consta in transmisie. Dieselul are un cuplu foarte mare, la turatii mici. De ex sunt benzinare de 192cp care nu au cuplu la un 1. 9TDI.
De ex. la 1.9 tdi cuplu maxim este pe la 2000rpm atunci cand turbina are full boost, si putere maxima la 4000rpm.
Benzinarul chiar daca are de ex 10, chiar si 20 cp mai mult decat dieselul va pierde .
Faza proasta la diesel este ca are rapoarte mici fata de benzina. Trebuie sa pierzi m. mult timp cu schimbatu, dar tot il face.
Iti dau exemplu 1.9 tdi cu o cutie manuala face 100 in aprox 11sec, cel cu DSG(cutie automata) face 9 secunde, 9 si ceva . Sper ca ai inteles