Si de ce trebuie sa pornesti masina cu aparatul de sudura? Baterie nu ai?
Daca pleci de acasa, opresti undeva, dupa cum mai pleci
Daca nu ai deloc baterie pe masina, atunci masina nu va porni, iar daca va porni, atunci cand vei incerca sa pleci de pe loc, sau sa accelerezi sa pleci, motorul va muri.
Asta e valabil pentru masinile pe benzina.
La cele diesel nu stiu, banui ca tot cam asa se intampla.
In lipsa bateriei, alternatorul baga de nebun voltaje diferite in toata masina, lucru care nu este bun, mai ales pentru masinile din ziua de azi, care au multe module electronice si care necesita un voltaj constat tot timpul.
Ca urmare masina avand un computer, ala va sesiza diferente de voltaj si va opri motorul, nu te va lasa sa pleci, sau sa pornesti asa fara baterie.
De ce apar voltaje diferite? Alternatorul baga atit spre masina curent la voltaj constant, cit si la baterie curent sa incarce.La baterie, el baga vortaje diferite fctie de cit de slaba este bateria.
Cind el sesiseaza, ca bateria este moarta, baga si 14 si 15 volt, dar curentul in loc sa mearga sa incarce bateria o va luat in circuitul masini, asa avem diferente de voltaj, la piese la care este nevoie cum am spus de voltaj constant si poate de 12 nu de 14.
Daca ai vazut multe piese electrice si electronice cer 12 volt, alternatorul poate baga si 12 si 14 si 15, asa baga atunci cand el sesiseaza ca bateria este moarta sau daca tu scoti bateria de tot, crede ca bateria este dusa si baga in ea sa fie.
Nu mai vorbesc de masinile care incarca bateria prin computerul masinii, alea nu te va lasa deloc sa pornesti.
Daca ai baterie, atunci nu vad rostul sa folosesti aparat de sudura ce spui.
Adica sa te complici aiurea
Daca ai baterie si lucreaza defectuos, poti porni si cu ala, dar trebuie sa stii citi amperi are nevoie masina, adica daca aparatul baga mai putini amperi, atunci nu vei putea porni.
De asemenea nu-i bun nici in cazul in care ai o baterie defectuoasa, ce vei face cand pleci de acasa, opresti undeva, cum mai pornesti?
Chair de ai lua aparatul de sudura cu tine nu o sa ai unde sa il conectezi, asa ca cel mai bun, este sa verifici alternatoorul sa fie bun, apoi cumperi o baterie noua si aia e tot.
Umbli numa cu improvizatii, care nu te ajuta mai la nimic
Aș spune că poate fi folosit însă nu fără un circuit de limitare al curentului.
Dacă vrei să încarci bateria poți face asta cu o sursă de calculator, conectand cele 2 ramuri, 12V și 5V, deci 17V, dar diferența este că ai un curent de încărcare safe.
Vreo sa vezi cum arde o mașină sau de ce vrei sa încerci?
17V e mult.
Limita de sus intr-o instalatie electrică la mașină care are instalația pe 12V, este undeva la 13, 8-14V. Sa zicem ca 17V nu dai foc mașini, dar fii sigur ca vei avaria o mulțime de module electronice; și Ford Focus2 are o mulțime.
Ceea ce vrei sa faci e o mare prostie
Transformatorul de sudura urca spre 50v cand e pus in sarcina. Nu mai vorbim de amperaj, care va praji electronica masinii.
Pe masina nu pui mai mult de 14, 5V, niciodata.
Iar sursa de curent trebuie sa fie stabila, in curent continuu.
Uite, hai sa discutam despre chestia asta, ce spune nea turbina aici. El spune ca daca foloseste acel aparat, amperajul mare, va praji electronicele acelei masini.
Tu ce spui, esti de acord, sau care este explicatia? Eu is de parere ca nu prajeste nimic amperajul.
Turbina spune ca nu-i bun amperaj mare, dar nu explica ce anume face.Vezi tu, eu nu pot sa las asa pe cineva daca mi-ar da un raspuns genul asta.
De ce? Pentru ca nu da si explicatie, ce anume prajeste si de ce, sau cum?
Din ce stiu eu, acum eu zic ca stiu bine, dar poate ma insel, amperajul este cantitatea de energie pusa la dispozitia unui consumator.
Consumatorul are capabilitatea dea lua din acea cantitate de energie cit are el nevoie corect?
O sa spui ca nu-i corect. Dar de fapt exact asa stau lucrurile.De ce? Pentru ca curentul ala, cantitatea aia de curent ce am spus, este "pompata" cu 12 v, sau 14 v, ca urmare in acel consumator nu are cum intra mai mult de cit are el nevoie, de fapt nici nu intra, consumatorul trage curentul ala nu curentul intra in el.
Este ceva ca si cum ai o teava groasa cu apa, la o presiune de 4 atmosfere da? Atasezi la ea robineti de diferite marimi.Cit crezi ca va curge de la un robinet? Va curge cita apa poate curge pe toata teava aia groasa, daca o lasi deschisa, sau va curge cit permite acel robinet?
Va curge doar cantitatea ce permite acel robinet.Asa e si la curentul asta electric, amperajul nu conteza, sau conteaza sa fie cit trebuie sau mai mare.
Daca e mai mare e mai bun, pentu ca are de unde trage acei consumatori.
Ce conteaza si prajeste ce spune Dl turbina ar fi voltajul, ala va praji acele electronice, daca e mai mare decat accepta ele.De ce? Pentru ca volatjul este comparativ vorbind, presiunea dintr-o teava de apa, daca bagi presiune mare, ai toate sansele sa spargi teava care suporta o preesiune mica.
Tu ce spui, ce parere ai?
Vad ai spus de sursa de la calculator, aia daca are ceva amperi 2 sau 10 A atunci e bun sa incarci o baterie de masina.
Daca are mai putin de 2 A nu stiu ce o sa incarce sau cit.
De pornit nu poate sa porneasca aia nimic.Bine nu ai spus de pornit, am zis eu ca idee.
Referitor la aparatul omului de sudura, poate sa porneasca, dar nu cu 17 V, daca coboara la 12 atunci poate, indiferent ce amperaj are, adica amperajul trebuie sa fie minim cit cere masina, maxim, acolo nu conteaza.
Eu cam explicatii de astea vreau sa aud. Nu asa, vezi ca prajesti electronica masinii cei asta? Sperii omu aiurea, de aia eu mai comentez si mai ma bag si peste altii.
In cazul alora, peste care m-am bagat, cum e cazul si dl Turbina, Dl Bula, ei au sarit mau injurat, mau jignit, desi eu le-am vorbit frumos, asa cum spun si acum.
Dupa ce mai luat la 11 metri mau blocat. Oamenii astia nu suporta sa vina careva sai traga de mineca sa le ceara explicatie.
Eu nu am spus ca le stiu pe toate, dar cand nu inteleg ceva intreb, sau cer sa mi se explice corect? Nu vad nimic rau in asta.Doar ca ei daca le ceri explicatii te injura, asta de cele mai multe ori, ca habar nu am, ce ma bag eu, ce cer eu explicatii
Pentru ca nu merge asa cu Da sau Nu.La scoala la matematica, la fizica, se da o problema, tu nu veneai sa dai doar rezultatul final trebuie sa arti cum ai ajuns la acel rezultat corect?
Asa sa dai Nu sau Da fara si sa arati ce anume se intampla, pai ce ala e raspuns?
In cazul tau ai spus si tu gresit ai spus sa limiteze curentu, de ce sa limiteze? Nu are de ce, eu asa zic, asa cred.Masina ia curent de la aparatul ala de sudura cit are nevoie, ca si un cal care se adapa dintr-un lac nu bea ala tot lacul deodata nu se baga lacu in gura lui fortat obligat.
Nu prea e timp să dai foarte multe explicații, și oricum marea majoritate a oamenilor nu vor să audă explicații, ei vor să știe scurt și la obiect, de asta bula turbina și mulți alții dau răspunsuri scurte, și pana la urma își dau cu părerea.
Acum, dacă părerea e bună sau rea rămâne la latitudinea fiecăruia să decidă.
Legat de curent și tensiune, cu ce am rămas eu din facultate, ambele sunt foarte importante. Însă când vorbim de o mașinărie atât de complexă cu atât de multe conexiuni, nu putem ști exact ce și cum afectează o tensiune mai mare sau un curent mai mare.
Eu am dat cea mai la îndemână soluție să încarce bateria, 17V este o tensiune mai mare decât cea a bateriei, cu vreo 2.5V, însă componentele mașinii și bateria, au totuși acolo o toleranță. Curentul debitat de o sursă de pc este 10-15A, și în caz de ceva se deconectează automat, de asta am și recomandat sursa.
La acel aparat de sudură nu cred că are limitare de curent, iar bateria trage cât curent vrea ea, asta e problema.
Ba tocmai ca pe aici ai tot timpul din lume sa dai explicatii. Oamenii pe aici de aia intra pe aici, cred ca or sa gaseasca explicatii mai simple sau altfel dec it gasesc pe net.
Asa multi pot citi explicatii, definitii, formule etc pe net, doar ca nu le pricep, asa cajuta o explicatie mai simpla si pe intelesul oricui.
Pt asa ceva este webitele asta, pentru ca definitii, explicatii academice, etc gasesti peste tot pe netu asta, dar nici cei care au ceva scoala facuta nu prea inteleg mare lucru.
Iar sa vii sa spui da sau NU la subiecte complexe, mai bine faci altceva.
Daca sursa aia are 10 A si 12-14 volti, atunci e buna sa incarce bateria.
Doar ca omu a intrebat altceva, na spus nimic de nici o baterie, el vrea sa porneasca masina folosind aparatul de sudura care genereaza ce spune el 17 volt.
Deci nu-i bun nicicum, nici pentru baterie daca are si e descarcata, si nici pentru parile electrice alea masini, mai ales pentru astea.
Daca poate duce aparatul ala sa scoata 14 volt, atunci poate folosi, amperajul, cum am spus nu conteaza, ar conta doar daca ar fi sub ce ar cere masina, daca e peste, nici o problema.
Daca ai o pompa bagata intru-un put si trage apa de acolo, la fel va trage tot atita apa daca o pui si intr-un ocean nu inghite aia tot oceanu
Va multumesc tuturora pentru raspunsuri, m-am edificat complet in a utiliza situatia descrisa de mine, si care a rezultat in urma unui moment de urgenta pentru care am realizat ca as putea utiliza acest aparat in lipsa unei baterii incarcate.
Am cautat sa vad cum functioneaza alternatorul la o masina cu baterie si restul componenetelor electrice si nu am gasit mai nimic toti baga acelasi rahat, dar nimeni nimic clar.
Bateria la o masina porneste motorul, dupa pornire curentul la toata masina este asigurat de alternator, deci toata masina inclusiv bateria is aprovizionate de alternator.
Atunci cum mama gaia nu ar fi bun sa mergi fara baterie? Toti pe netu asta, au copiat un tanatalu, ori au luat ceva dintr-o explicatie mai ampla si au bagat-o ca nu-i bun sa mergi fara baterie, dar de ce dracu stie nu au mai explicat.
Nui tot dracu ala ca mergi cu baterie sau fara? Alternatorul nu tot el asigura curentul la toata masina?
Ce anume face alternatorul cand este bateria pusa si ce face cand nu-i pusa?
Asta e marea intrebare.
In mod normal alternatorul scoate tot timpul acelasi voltaj, hai sa spunem, undeva la 14 v, pai si cand ai baterie, alternatorul aprovizioneaza partile electrice cu volatjul ala adica cei asa de rau?
Nu is lamurit deloc, mi-am adus aminte de chestia asta si nu-i bine ce am spus, adica mi-a dat raspunsul ca si cistigator, dar nu-i clar, asta e adevaru.
Bine poate ai dat asa in comparatie cu alte raspunsuri, dar raspunsul meu nu-i clar deloc nici pentru mine, acu dupa ce am mai analizat situatia, bineinteles intimplator ma gindii la asta.
Am vazut video ce arata unia, porneste masina cu bateria, apoi scoate bateria, motorul functioneaza, toate alea functioneaza.Dar cand o dat sa plece, masina s-a oprit.
Cine naiba mo pus sa ma gindesc acu la asta nu mai pot sa dorm, ma roade chestia asta ca nu stiu clar ce se intampla
Hai la masinile astea ce au computer, chestia asta cu opritu masinii e ok, computerul masinii banui ca sesizeaza si nu te lasa sa pleci fara baterie.
Dar nu vad cei rau daca masina ar rula fara baterie, atit timp cit alternatorul si cand are baterie, tot el da curentul ala.
Trebuie sa aflu, dar sa vad cum, de la cine, apoi o sa revin si zic, asta daca aflu, daca nu, is mincat