Iar cand mergi sa vezi o masina SH, e de preferat sa ai un mecanic bun cu tine, sau cineva care a schimbat multe masini. Nu te duci doar cu tatal, daca n-ati mai avut treaba cu masinile second, straine. E o poveste lunga cu ele. Samsarii sunt foarte evoluati, le cosmetizeaza foarte bine, masinile lor vechi de 20 de ani miros si arata a noi, in bord afiseaza 200. 000km, si in realitate au pana pe la 450. 000km.
La kilometraj te uiti doar informativ, in rest trebuie sa ai pe cineva priceput, sa asculte motorul, sa analizeze caroseria sa fie dreapta, fara suduri, sa se uite la cauciucuri cum isi formeaza uzura, iesiti la o tura, sa vada cum trage, ce se aude, daca lasa fum in spate (mai mult diesel-urile).
Eu de exemplu, cand vad o masina pregatita de vanzare, imi dau seama daca e vopsea originala, daca e vopsita bine/rau, daca luceste lacul, sau e polishata cu 2kg de ceara, si peste 6 luni o sa fie o masina matuita. Dar tot nu merg niciodata singur, ultima data am mers in aprilie dupa o masina, cu un prieten priceput si el, care mi-a fost de folos, a descoperit ca masina fusese accidentata grav, si reparata. Mie imi statea gandul la acte, probabil scapam detaliul, foarte important.
Primul anunt e cam ciudat, cred ca e fals.
Celelalte au motoare pe benzina din care cel mai mic e de 1800, si sincer la bugetul tau chiar daca iti cumperi masina, nu stiu daca vei mai avea bani sa bagi in reparati.
Toate sunt inmatriculate in ro, deci la drumurile patriei noastre, vei mai avea probabil ceva bani de bagat in masina.
Intr-adevar, nu are asa multi km, dar totusi, ce garantie ai tu ca sunt reali?
Taxa precizeaza ca este platita, deci din punctul acesta de vedere e bine.
Acum fiind inmatriculata in 2013, sunt cam 2 ani in care a fost folosita in tara, nu e chiar asa mult deci nu ar trebui sa ai probleme cel putin nu majore.
Ar putea fi o masina buna, dar nu uita ca daca nu are istoric service, in general mai trebuie sa ii faci cate un schimb eventual distributia, nu te poti baza mereu pe spusele vanzatorilor...
1) Aia nu mai e masina
2) Idem 1
3) Asta e deja fier vechi
La bugetul tau trebuie sa te orientezi spre niste sh-uri din clasa compacta. Nicio masina premium in toate mintile ei nu are cum sa coste atat fara sa aiba 100 de ani, un ceaslov de probleme si evenimente rutiere.
1 nu mai exista, daca era la 4000e, sigur era o teapa pentru naivi, te punea sa trimiti bani in avans ca sa o tina, si dupa aia arunca telefonul de 30 de lei de la care a vorbit.
2. In intrebarea de mai jos, spui ca n-ai avut treaba cu masinile; BMW e o mare responsabilitate, abia cand stii sa simti o masina, te poti da cu unul, mai ales cand vorbim de benzinare. Si chiar cu experienta, e inutil, si foarte scump la intretinere. Mananca gumele foarte repede, bratele costa o avere, placutele de frana, discurile samd, la fel. Plus ca alea sunt motoare cu softuri foarte agresive, "pleaca" si de la 1500rpm, in consecinta consuma cat un camion.
3. Pare ok, un benzinar cu tractiune fata/integrala e cea mai buna alegere, pentru un incepator, si nu numai. Dezavantajul la Audi este tot intretinerea, are suspensia/directia foarte complicata, iar manopera pentru intretinere sau reparatii te ustura, fiind complicate.
Recomandarea mea ar fi un Opel Astra H 1.6 sau chiar si 1.4. Piese ieftine, masina buna. Consumul iese foarte ok, putere au suficienta.
Inca un lucru, invata "care e treaba" cu inmatricularile, sa nu iti para rau, dupa ce cumperi o masina, ca nu iese cum vrei tu: in anunturile in care nu se specifica "taxa nerecuperata", pentru a inmatricula masinile respective, trebuie sa platesti timbrul de mediu. Pentru Audi-ul ala 2.0, cred ca dai vreo 700e pe timbru.
Daca treci de inmatriculare, gandeste-te daca iti permiti asigurarea pe numele tau: cei sub 30 de ani platesc in jur de 1500 de lei pentru asigurare, chiar si la masini cu motoare relativ mici (1.4-1.6). Daca o inmatriculezi pe numele unui parinte, sau persoana mai in varsta (nici macar nu e necesar sa aiba permis de conducere acea persoana), platesti chiar si 150 lei/an, ca mine, pentru 1.4
Da, probabil o voi inmatricula pe numele tatalui.In sfarsit. Acestea erau doar niste idei ca sa imi setez niste cunostinte.
As vrea de la tine, deoarece vad ca te pricepi, ce trebuie sa am in vedere cand achizitionez o masina SH? Tin sa mentionez ca pana acum tata (ca probabil si el va merge pe ea) a condus doar masina Dacia, foarte putin alte masini. As vrea sa privesti din perspectiva asta si sa-mi dai cateva sfaturi.
PS: eu, avand varsta de 18 ani, iti dai seama ca am in minte si caut sa ma ghidez in mare parte pentru aspect la o masina, sincer asta m-ar tenta, dar vreau totusi, de aceea si intreb aici inainte, o masina care sa nu-mi faca mari probleme.
Tot la Astra H raman, e foarte ok. Am condus Astra H dinainte sa am permis, si era super ok. Formele sunt usor de retinut, cand esti la volan vezi lateralele perfect, iar botul si spatele sunt usor de intuit, pentru parcari. Recomand benzinar, masinile diesel sunt prea sofisticate in prezent, ca sa mai renteze, mai ales cand vorbim de second hand-uri.
Alta masina care mi-a placut, si nu se pune problema de fiabilitate scazuta, e Renault Megane II. Am mers cu multe dCI-uri, de 1.5 si 1.9, cumparate de noi. Super masini, dar foarte pretentioase motoarele dCI, la mana a 2-a nu l-as cumpara niciodata. Motoarele pe benzina insa sunt super, consum ok, performante foarte bune. 1.6 16V-1.8 16V sunt ideale, nu bagi decat ulei, filtre si benzina. Dezavantajele Megane-ului, insa, sunt piesele scumpe (originale Renault, si nu ai emotii cu ele), si mecanicii diferiti fata de cei obisnuiti cu masinile germane. La un Megane II am fost 'blestemat' sa schimb becuri in far de cateva ori, si mi-am dat seama ca e o masina foarte ingramadita sub capota. Si la Astra H am lucrat, mai mult decat la Megane, am schimbat si becuri, nu e usor nici acolo, dar mai are o logica. Iar piesele de Opel, in special de Astra, sunt ieftine.
Iar primul mare dezavantaj la Megane, are o forma ciudata, si e greu de parcat, ca greu iti dai seama cat e de mare, cat loc mai ai... Mai ales in spate, daca ai un sedan. In oglinzi nu mai vezi nimic de la portiera, fundul e mai ingust, iar pe luneta, ca la majoritatea masinilor dupa 2000, vezi cerul. Doar cu senzori de parcare te descurci din prima.