Daca esti incepator sfatul meu ar fi sa alegi intre:
VW Golf IV - V
VW Passat
Opel Astra
Opel Vectra
BMW Seria 3 (E46)
In general masini de clasa medie nu foarte puternice care sa aiba un consum decent, sa fie fiabile si sa aiba piese cat mai ieftine
Salut!
Cumpara un BMW 520, aceste BMW-uri sunt masini foarte bune si de calitate, are un interior simplu si frumos.
De ce si ar lua un BMW 520 cand are doar 4000 euro la dispozitie. De ce sa nu iai ia un polo, o corsa decenta la varsta si km cand poate sa isi ia un BMW de peste 200.000 km si probabil si vreo 15 ani... asa doar sa fie proprietar de BMW.
In primul rand, spune-mi in ce mediu iti doresti sa folosesti masina, si ce asteptari ai.
Adica: distante lungi/scurte, in oras/in afara/mixt, singura, cu 1-2 persoane, cu bagaje, fara...
Conteaza mult aceste detalii, ca sa-ti pot recomanda ceva care se potriveste; sunt diferite marci, cu diferite modele reusite (de oras/de calatorii lungi), cu motorizari mai bune sau mai rele.
Nu poti alege doar o marca si sa alegi modelul care ti se potriveste, e mai bine sa alegi tipul de automobil care ti se potriveste, apoi compari modelele produse de marcile cunoscute.
De exemplu, Volkswagen Golf 4 pe motorina e o masina foarte buna. Opel Astra pe motorina nu il poate egala. Insa Golf 4 pe benzina e un dezastru, iar Opel Astra pe benzina e mult mai bun. Vw Polo modelele putin mai vechi sunt instabile si consuma mult, Ibiza care teoretic e aceeasi masina dar cu aspectul schimbat e mult mai ok. Nici Corsa C nu e rea, e foarte economica la motoarele 1.0 si 1.2 pe benzina
La 4000 de euro iti iei o Skoda Octavia 1 si e mai masina decat Golf 4 si Opel Astra la un loc. Un 1.9 TDI ar fi ideal (consum modic, intretinere ieftina).
Sa stii ca tinuta de drum a Golfului 4 variant e mult peste cea a Skodei Octavia 1.
Si nu zic din filme, am avut Octavia 1, si m-am dat cu Octavia 2 ALH - Golf 4 ALH. Chiar am coborat din Golf si am urcat in Skoda... Skoda balanseaza curul ala mare sus-jos, iar aia ALH avea si un balans lateral, tare ciudat... Poate din cauza greutatii suplimentare pe fata (ca era diesel), a mea fiind benzinara era rigida de fata.
Iar la sisteme de siguranta, Octavia 1 e muci. N-am vazut nici una cu ESP, a mea nici ABS nu avea, pe cand Golfurile din 98 incoace au majoritatea ESP, iar ABS-ul cred ca era standard.
La siguranta am auzit ca Octavia e mai buna, dar din fericire n-am avut ocazia s-o testez
Iar la scaune ambele sunt cam praf
Pe mine nu ma intereseaza numai tinuta de drum la o masina, ca n-o folosesc pentru curse. O masina trebuie sa ofere mult mai mult de atat. Si banuiesc ca nici ea nu vrea sa-si ia o masina care doar sta tapan pe sosea.
In al II-lea rand, daca esti sofer orice masina sta bine pe sosea.
Pai la cate cazane am condus eu, pe nici unul nu l-am scapat-o pe langa sosea.
Dar n-ai cum sa faci dintr-o bidinea un bolid stabil, doar prin soferie... Aia se cheama abtinere.
La calatorii lungi chiar e nevoie de stabilitate.
Am vazut tiruri care alearga cu 90 la ora pe serpentine, unii nici cu bolizi nu sunt in stare sa tina pasul constant. Sa te uiti cum merg soferii de dube, de curiozitate.
In alta ordine de idei, cine isi ia masina doar cu gandu sa fie tapana ca sa alerge cu ea pe sosea merita sa sfarseasca intr-un copac (parerea mea).
Cine apreciaza masinile care asculta de sofer merita sa sfarseasca intr-un copac?
Aia cu dube reduc mult pe curbe, mai ales daca-s fara incarcatura.
Si am prins 2 tiristi care se dadeau intre ei, cu 70-90 pe drum cu serpentine.
Chiar eram cu Skoda aia 1.6, ma tineam de ei (pe curbe aveam avantaj mare), si nu cred ca aveam cu ce sa-i depasesc.
Intr-o serpentina, unuia i-a sarit o roata de la vagon, si s-a dus direct in sant. N-a observat nici el, si nici colegul cu care se dadea, iar eu n-aveam statie sa-i spun.
Dupa circa 20 km a lasat-o moale intr-o zona cu 4 benzi si l-am depasit pe banda 1 sa ma uit la roata lipsa. Piulitele pe prezoane la locul lor, deci s-a smuls janta, probabil s-a gripat inainte. Nu i-am mai aratat, m-am dus in treaba mea.
Daca tu imi doresti sa sfarsesc intr-un pom, eu iti doresc sa iei pe capota o roata bonus, de la soferii tai
Mda, vad ca n-ai nicio treaba.
Apropo, nimeni (adica niciun dubist) nu reduce viteza pe curbe, toata lumea le taie.