6% e un consum normal pentru motorul ala. Treptele le schimbi pe la 3000 ca nu e diesel
In primul rand, nu avem ce discuta, atat timp cat motorul merge in 3. E bine ca te poti deplasa cu ea. Schimba bobina, fisa, bujia sau rectifica chiuloasa ca sa functioneze toate pistoanele, apoi poti vorbi de consum.
Motoarele de capacitate mai mica au cuplul la turatie mai ridicata, insa tu trebuie sa simti masina. Nu schimbi cu ochii pe turometru, nu te uiti la ceas sa vezi cand trebuie sa mergi turat, si cand nu... Tu uita-te la drum, si condu dupa ureche si simt.
Am condus cateva motoare de alea, si stiu ca schimbam destul de repede, nu le turam mai deloc... Ca sofer cu experienta, iti dai seama cum e gandit motorul, in functie de rapoartele cutiei de viteze. La Logan 1.2 au facut cutia foarte scurta, ajungi imediat la treapta a 5-a, deci asa da randament.
Eu am scos consum minuscul cu un Polo 1.0 care mergea perfect la 3000rot/minut constant, am scos consum de diesel cu o Dacie 1.4 cu carburator, condusa destul sportiv.
Nu-ti iese din prima condusul economic, de exemplu cand mi-am luat masina actuala, 1.7 diesel, am tinut-o in consum 7-8, chiar si 10%, desi am mai avut una identica, acum cativa ani... Dupa aia m-am prins ca asta nu trebuie accelerata deloc in oras, dau a 4-a la 40 si ma baga usor in scaun doar din relanti... Acum am ceva 5-6% urban, sub 5 extraurban. La benzinarele pe care le-am avut, aveam 10-12% urban, si sub 6% extraurban, insa n-am avut nici o masina mica, toate erau berline de la 1.4 in sus.
La modelul tau, cuplu maxim este la 4000 rot/min. Schimba in treapta superioara cand te apropii de aceasta valoare si vezi daca esti multumit de consum. Pentru eficienta motorului, masinile de capaciatate mai mica merg cu turatii ceva mai inalte (cele pe benzina).