Are 10 ani, probabil a 2 a turbina a fost sh, probabil o folosesti in oras/drumuri scurte/motor rece.
Cel mai probabil ai ales o turbina sh care era aproape de sfarsit.
Sau daca ai spus ca ai avut probleme si cu furtunul de la intercooler e posibil sa fi avut si asta o vina.
Sfatul meu este sa duci turbina la reconditionat, si sa remediezi toate probleme, verifici toate conductele de vacum, verifici furtunul de la intercooler, intercoolerul, cureti tot traseul de ulei.
Si desigur, o calci mai des, ca asa sunt astea cu turbo, vor accelerate, daca mergi subturat sa nu te intrebi de ce-ti pica turbo-ul.
In rest, despre dpf, il poti anula si ai scapat de o grija.
Nu are a face ca ai avut tu furtunu spart, aia nu strica turbo.Vad pe unia, scuze ca scriu aici dar cel care a intrebat ma ignorat, nu stiu de ce, deci unia spun vai daca nu o accelerezi cade turbo.Adica cum cade turbo cei aia? Intreb si eu ca nu stiu, nu ca as stii si vreau sa vad ce zic altii.Cei care spun asta cu accelratia mau blocat, deci nu-i pot intreba, dar o sa vada aici.Deci cei aia cade turbo la ce te referi? Apoi cum adica daca no acelerezi cade? Raspunsu asta nu-i multumitor,de fapt trebuie sa arati, explica cum cade de no accelerezi? Eu stiu ca turbo cand spui ca se strica, asta din ce am auzit nu stiu sigur e ca se infunda, se depune acolo de la ulei asta daca consuma motoru ulei, asta odata si se mai strica daca se duc semeringurile alea, altceva de stricat la turbo nu stiu daca mai e ceva.Deci se strica semeringurile si scapa ulei, ulei care merge pe conducte pana la admisie.Acu nu stiu daca intra in admisie si in cilindri, dar ar fi bine daca stie cineva.Tu de ex cel care intrebi cum stii sau vezi ca turbo nu mai merge s-a stricat? Deci pentru cei care spun acceleratia strica turbo ar fi bine de explicat. Apoi tu care ai intrebat spune cum se manifesta ce ai patit, ce se intampla si de unde stii ca picat turbo? Adica scoate fum mult? Ma gandesc si eu ca daca so fi dus semeringurile uleiul sa ajunga in cilindri si normal scoate fum.Doar banui, nu stiu sigur, insa as vrea sa stiu dar ceva sigur.Ce spui tu de furtun stiu sigur ca ala nu tia stricat nimic la turbo, deci nu ala e cauza.Cind nu mai trage turbo este ca prinde aer pe undeva asta in cazul cum spui tu cu furtunu, ar nu se strica garantat asta.Deci vei simti ca masina nu mai trage, de abia se misca.Deci furtun spart sau cleme slabe, trage aer pe acolo si la revedere turbo nu mai trage dar nu-i stricat.Ok is curios cu acceleratia aia daca da cineva o explicatie si cu uleiul daca poate ajunge in cilintri.
Ok am uitata sa spun ca sar mai putea strica rulmentii sau cuzineti ce sunt acolo, dar in rest nu vad ce se poate strica la o turbina.Si cred ca am spus si o timpenie si anume daca furtunu ala ar fi spart sau clema nu-i strinsa trage aer pe acolo, deci nu trage aer pe acolo ci turbina da aeru pe acolo afara in loc sa il duca in cilindri, scuze, ma grabii.Eu daca sau care va pricepeti as vrea sa stiu daca semeringu e dus uleiul ar putea ajunge in cilindri? Am vazut o masina care scotea fum negru si cineva mi-a spus ca ar fi de la turbo car scapa ulei si ar ajunge in cilindri si de acolo acel fum negru.Dar nu-s lamurit sau nu am crezut, pentru ca am avut si eu odata o masina care scapa ulei, nu mult dar scapa pe la turbo si niciodata masina nu scoatea fum de nici o culoare indiferent cit as fi accelerat.Bine acum nu stiu daca ar scapa ulei ca prin sita, poate ca daca scapa ulei la balamuc sar duce, dar as vrea sa stiu daca cineva stie sau a vazut ori auzit macar.Deci cine are ceva explicatii as fi recunoscator.
Ok cred ca ma gandii la ceva, nu stiu cit de bine dar poate mai spune cineva ceva pe aici. Uleiul se poate pierde si pe la turbina, nu doar pe la compresor, adica is 2 semeringuri una la turbina alta la compresor,deci daca sa zic scapa ulei pe la turbina,uleiul ajunge in gazele arse si ies afara.Dar daca ajung in turbina gazele de evaxuare fiind f calde poate arde uleiul ala sau nu? Sau ala se arde nitel si de aia scoate fumu ala negru? Cam naspa cred ca asta ar fi problema,zic si eu, voi ce spuneti? Adica stiu cei ala un turbo, ce piese are, cum functioneaza, dar nu stiu cum se manifesta cand apar probleme, de ex asta cu pierderea de ulei.Cind pierde ulei pe la sememringu de la compresor aia poti vedea ulei in teava ce pleaca de la compresor catre intercooler, aia se poate verifica f usor. Dara nu stiu daca uleiul ala poate circula prin interculer, apoi sa ajunga in cilindru si acolo sa arda.Si daca pierde pe la turbina ajunge in turbina undes gaze fierbinti si oare arde uleiul ala sau nu? Asta ar fi sa zic asa nelamuririle mele.Voi aveti idee cumva cam cum ar fi?