PRimul pas care trebuie facut cand papa ulei e masurarea compresiei. E o operatiune simpla si foarte relevanta.
Uleiul nu prea are cum sa ajunga la filtrul de aer, iar km de la bord si din catea de service sunt irelevanti. ORicum, tu ai mers cam mult 4000 de km fara sa schimbi uleiul. PRimul lucru care se face la o masina sh este inlocuirea uleiului, filtrelor si distributiei.
Nici scuterul meu care are motor in 2T nu consuma 1L la 1000 de km cateva probleme care duc la consumul de ulei;
-uleiul foarte subtire neadaptat la climatul in care se utilizeaza motorul
-uzura pronuntata in segmenti sau camasa pistonului(fum alb pana se incalzeste motorul)
-lagarul turbinei uzat(scoate fum alb la pornire)
-semeringurile la supape imbatrinite ..coapte (una din cele mai frecvente cauze) datorate faptului ca motorul a functionat la temperaturi foarte mari. Motoarele care au avut probleme cu racirea si s-a mers mult timp.
-alinierea segmentilor(cazuri destul de rare). in mod normal segmentii la montare trebuie sa fie aliniati dupa specificatiile fabricantului:360 grade impartit la numarul de segmenti.
-uzura in ghidurile supapelor(eu am gasit semeringuri sarite din locas datorita probabil presiunii care se formeaza)
Adica ai dat foarte multi bani pe o masina care are motorul obosit si nu se stii sigur daca vei putea sa mai limitezi pierderea de ulei (ca de inlaturat 100% ma indoiesc ca vei reusi). Norocul tau este ca ai benzinar iar la astea segmentarile sunt mai eficiente.
Si limitarea de viteza tot din cauza ca motorul e obosit?
Depinde de service, cred ca e mai mult la 16v. Dar trebuie sa vezi daca asta e problema.
cristispinu întreabă:
IlieConstantinMihail întreabă: