| uninvited66 a întrebat:

Am un Mondeo mk3 - 2.0 benzina.
Am cateva probleme cu consumul mare de combustibil dar nu asta e intreabrea. Am efectuat un test de compresie si imi indica undeva la 18 bari pe toate pistoanele. este ok sa fie asa mare. la mai toate masinile am vazut undeva intre 9-14 bari sa fie normal.

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Este mare, sa nu zic f mare.Cred trebuie sa ai undeva la 10-11 bar, sau 150 psi.

Poate ca tu nu ai facut testul bine. Testu se face cand motorul este cald, deci daca motorul este rece, il lasi sa functioneze 10-15 minute, apoi faci testul.

Daca ai manualul masinii, cauta undeva la sf, trebuie sa scrie intr-un tabel ceva Compresion Ratio, aia este compresia ce trebuie sa fie la motorul ala, ce trebuie sa ai la testul ce il faci.

Scoti toate fisele de la toate bujiile, sau daca are pe fiecare bobina, scoti toate bobinele.
Apoi scoti o bujie, instalelzi furtunul ala cu manometru, ala ce faci test cu el, il infiletezi doar cu mina, nu folosesti scule, iar cineva in masina da la cheie, tinind acceleratia la maxim apasata.

Dai la cheie pana cand acu urca la maxim, apoi ii spui sa opreasca.Pui bujia la loc, scoti urmatoarea bujii si repeti in felul asta cu toate bujiile.

Daca ai facut asa si ti-a dat ce spui, nu e buna compresia, este f mare.Dar cum am spus verifica in manualu masinii, daca nu ai manual, cauta pe net, trebuie sa gasesti manual si vezi ce compresie trebuie sa aiba acel motor.

La fordu asta ce ai tu cam aia ar fi presiunea 10 bar, gindeste ca esti aproape la dublu.

Daca ai facut totusi testul corect si ti-a dat presiunile alea, inseamna ca ceva nu este in regula.
Ce poate cauza o compresie ridicata? is mai multe posibile cauze, cea mai frecventa este depunerea de calimina pe capul pistonului, sau pe vaalve, ori acolo in jur pe chiuloasa, in cilindru. Asta este cea mai comuna cauza.

Restu de cauze, nu cred ca se aplica la tine, ar mai fi pistoane, arbore, bratul pistonului, astea sa fie rele, sau altele decat cele din fabrica, sa fi pus care a avut masina inainte alte pistoane special facute asa sa mareasca compresia, dar nu e cazul la tine, cel putin asa cred.
Daca ai avut cilindri unde benzina na ars, ori a ars defectuos, la fel duce la formare si depunere de calamina.

Poti verifica daca ai calamina la greu pe piston, sau pe valve sus la chiuloasa, scotind o bujie si sa privesti cu o lanterna in interior la cilindru unde pistonul este urcat sus.

Ori daca ai o camera de aia stii ce zic, cu cablu, sa bagi camera inauntru pe la bujie si vezi de are depuneri mari.
Pt ca ai consum mare, aia arata ca compresia aia nu este normala, aia face ca consumulsa creasca si puterea sa scada.
Sint si motoare cu compresie mare, dar ajung pana pe la 16 max, undeva 14-16 nu 18 cit ti-a dat tie.Asa e mazda sau toyota la unele modele, dar nu este cazul la tine.

2 răspunsuri:
| uninvited66 explică (pentru relian):

Voi cauta tabelul cu compresiile. Am facut corect, cum ai zis si tu testul. Masina avea 2 pierderi mici de vaccum, le-am reparat si acum masina consuma si trage ca noua doar ca dupa ce ajung la stop, semnafor sau alt stop, timp de 5 - 10 secunde relantiul scade la 500 si motorul merge foarte rau, dupa care isi revine. IAC-ul l-am probat si functioneaza, clapeta este pe sufa si curata iar MAP-ul este in parametrii. Nu am apucat sa verific EGR

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru uninvited66):

Curăța clapeta de accelerație.