Poate fi de la ungere.
Poate ai un ulei prea gros, sau prea vechi. Vezi daca exista un epurator pe conducta de ungere a turbinei; daca da, trebuie curatat.
Verifica si jocul turbinei; daca joaca, clar trebuie reconditionata.
Actuatorul, furtunasele si capsula se pot verifica si dupa parametrii motor, daca faci o diagnoza cu motorul pornit, atunci cand merge aiurea, si scoate zgomote.
Bec aprins in bord = eroare ce apare la diagnoza.
Nu are apurator, 5w40 si dupa schimbare, si dupa 1000-2000 tot la fel face, are un mic joc, dar nu cred ca de la jocul mic ar veni problema mea, de ce nu ar face mereu? acum in dimineata asta am pornit motorul lasat 2-3 min la relanti dupa care am plecat,spre mirarea mea turbina nu scoate niciun fuierat la rece,doar la cald,eu cred ca este ceva mecanic,as fi avut eroare in bord daca senzorii nu are functiona, electrovala turbo schimba,, si tot la fel, furtunele sunt ok, am vacum.mai ramane de verificat actuatorul daca deschide cum trebuie si inchide.
Motorul este 1.25 de Fiat si este foarte pretentios la ulei.
Eu folosesc 5w30selenia WR sau Divinol 5w30.Schimb la 15.000
Problema mea vine de la turbo sigur, deoarece cand ii scot mufa de la electrobalva turbo nu se mai aude vajaitul ala la 2800 rpm, dar faza este de ce nu face mereu asa, la service mi.au zis ca nu e nimic..nu au.pus testar aau ceva ..geometria nu e blocata, fum nu scoate de tras targe..ciudat ca la rece turbina nu fluiera, sa fie o supapa de evacuare, sa nu lase gazele sa iasa? si cred ca o sa merg pe uleiul care l.ai spus.