E imposibil sa pui un diagnostic dupa un martor care "seamana" cu ceva. Eu presupun ca este vorba de acesta:
http://www.google.ro/......tp?/imgres
Daca nu e incearca sa il gasesti pe google sau sa ii faci o poza.
Daca este vorba despre cel din fotografia postata de mine, martorul se numeste "check engine" si se aprinde atunci cand apare o problema in sistemul electronic de control al motorului. Intr-adevar, poate fi sonda lambda, dar la fel de bine poate fi un senzor de temperatura a apei, senzorul de temperatura a aerului, debitmetrul, senzorul de pozitie a axului cu came, senzorul de rotatie a arborelui cotit samd. Cu exactitate poti afla facand un test al motoruli, fie la un atelier specializat fie folosind "testul agrafa", pe care fara dificultate il poti face de unul singur. In functie de varianta de motorizare, vei gasi detalii concrete cu un search pe forumul www.clubopel.com.
Asa e cum zice regis! check engine se numeste acel senzor! eu am curaj sa pun pariu ca daca motorul e pe benzina e supapa I.G.R.sau chiar I.G.R ul din cauza benzinei proaste din Romania! Primiul semn e ca se aprinde cand masina e pe liber sau pur si simplu iei piciorul de pe acceleratie( tai gazele)! tinema la curent te rog!
Multumesc. Acum am probleme cu masina tatalui meu. Cand baga cheia in contact si ajunge la punctul in care da drumul la alimentare aeroterma porneste fara motiv si o tine asa pe tot parcursul drumului fie ca e activata clima sau nu. Totodata in computer imi scrie "Breake Pad" care cred ca tine de placutele de frane si legat de temperatura nu o mai arata ci scrie doar F si simbolul de grad Celsius. Idei? Dau funda.
Ce intelegi prin aeroterma si clima activata? Daca te referi la ventilator, acesta de obicei se poate porni si fara clima, dar sincer nu inteleg exact care este problema. Mai detaliaza si te rog precizeaza daca masina are climatronic.
Mesajul "Brake pad" indica intr-adevar o problema la placutele de frana. De obicei e vorba de uzura, dar adesea apar doar defectiuni in functionarea senzorilor.
In privinta temeperaturii, evident au fost schimbate setarile computerului de bord, astfel incat acesta nu mai indica temperatura in grade Celsius, ci in grade Fahrenheit, sistem utilizat in unele tari, printre care si SUA. Pentru a primi instructiuni cu privire la schimbarea afisajului in grade Celsius, trebuie sa precizezi modelul masinii.
E Opel Vectra B din 2001. Are 2.0 TDI, asta nu cred ca e un deteliu relevant in cazul de fata, e climatronic. Si aeroterma merge incontinuu de cand i se pune contactul si baga caldura sau aer rece (in functie de cum a fost setata clima ultima oara cand a fost pornita) fie ca e activata clima sau nu. Si nu pricep. Iar cu temperatura am inteles ca exista sanse sa fie si senzorul te temperatura dus.
Identifica butonul "auto" de pe comenzile climei (ai trei console rotunde, butonul auto este pe cea din mijloc, in partea de sus) si tine-l apasat cateva secunde. Afisajul se va schimba in grade Celsius.
In privinta aerotermei, nu mai lamurit ce este aceasta, probabil te referi la ventilator. Tot in cercul din mijloc ai doua butoane - unul de la care se creste turatia ventilatorului si altul de la care se reduce. De asemenea ai si un buton "off" in partea de jos, daca nu il poti nici reduce, nici inchide, inseamna ca e o defectiune de natura electrica. Nu poate fi ceva grav, un electrician bun o rezolva foarte rapid.
Bangu123 întreabă: