| LDCCristi a întrebat:

Am un Tico Euro 2 nu sta la relanteu... si consuma benzina,masina porneste la sfert de cheie, trage dar nu isi tine relanteul si cand o scot pe liber se opreste motorul. Mentionez ca am inlocuit capac delcou,lulea,fise, bujii + motorasul pas cu pas (IAC) si are toane cand merge bine cand merge intrerupt. O fii de vina acea Unitate Lovato(ECM(? inainte imi aparea doar acel led verde acum rosu+galben.

6 răspunsuri:
| DaniTDCI a răspuns:

Salut da se poate sa fie acel ECM problema daca zici ca iti apare rosu si galben, acele culori reprezinta o eroare de bord, in legatura cu consumul dar si eventual, cu relantiul ai putea curata filtrul de aer dar si de combustibil, mult succes

| baru a răspuns:

Sa te uiti la furtunele de aer care intra la carburator. Delcoul, este de mai multe feluri, tipuri. Daca este ceea ce.ti trebuie intrerupe. Relantiul este electric. Schimba piesa!

| Laura a răspuns:

Dacă "relanteul" ăla n-are un şurubel de reglaj, cum ar trebui, cauze pot fi multe: avans de aprindere, supape nesincronizate cum trebuie, amestec carburant prost, carburator îmbâcsit şi multe altele, e imposibil să primeşti un diagnostic pe net.

regis
| regis a răspuns:

Stai asa, ce Lovato, ce ECM? Ai uitat sa mentionezi mici amanunte, gen ca masina e pe GPL? La ce led verde respectiv rosu+galben te referi?
Daca nu e pe GPL, dupa IAC prima la care m-as gandi ar fi sonda lambda. Dar sunt multe alte posibilitati: senzor MAP, injectoare, filtru de benzina, probleme de vacuum, clapeta de acceleratie, ECU samd.
Un tester ar fi mult mai relevant.

| LDCCristi explică (pentru regis):

Nu masina nu e pe Gpl. Am rezolvat problema am deconectat acea unitate lovato (un fel de ecu pentru tico) si vad ca merge ca inainte, are ceva daca merg fara "aia"?

regis
| regis a răspuns (pentru LDCCristi):

Nu stiu cu ce se ocupa unitatea Lovato la masina ta, am auzit de ei dar numai ca si producatori de instalatii GPL. Evident ca fiind pusa acolo are si un rol, altfel producatorul facea o mica economie eliminand-o din start. Eeci chiar daca merge ca inainte, ceva tot are.
Daca e un fel de ECU, atunci inseamna ca fara ea motorul functioneaza ignorand semnalele primite de la senzori, pe un fel de regim de avarie, cu eficienta mai scazuta. Principalul inconvenient care ar putea interveni in acest caz ar fi infundarea catalizatorului, dar nu trebuie ignorate nici cresterea consumului si scaderea puterii motorului.