Nu se inalta deloc, pentru ca la jenti mai mari, conform specificatiilor tehnice ale masinii, trebuie sa pui anvelope cu balonul mai mic. Adica diametrul total al rotii ramane acelasi.
Depinde ce dimensiune de anvelope vei folosi la R17.
A doua cifra din dimensiunea anvelopei se refera la raportul dintre inaltimea anvelopei si latimea acesteia. In cazul dimensiunei pe 16", inaltimea este 55% din 225mm, deci 123, 75 mm, iar janta are 40cm (raza 20cm).
Daca ai monta niste jante 17" cu dimensiunea 225/60 R17, ai castiga cam 3cm inaltime.
Poti sa cauti si anvelope R16 cu inaltimea mai mare.
Nu poti pune ce dimensiuni vrei tu de anvelope, in plus, chiar si pe varianta ta nu se inalta cu 3 cm, ci cu 1, 5. Ia gandeste-te, de ce?
Jantele nu inalta garda la sol ci doar amortizoarele+arcuri sport, dar toata lumea lasa garda la sol nu o inalta, cu cat garda e mai sus cu atat autovehiculul sta mai prost pe curbe si daca e prea sus se si rastoarna.
Jantele pe 17 vor fi mult mai rele, lasa-le asa pe 16 sfatul meu!
225/55 R16 = raza jantei 20cm + talonul anvelopei 123, 75mm (32, 7cm raza totala a rotii)
226/60 R17 = raza jantei 21, 25cm + talonul anvelopei 135mm (34, 7cm raza totala a rotii).
Da, e vorba doar de 2 cm. Si stiu ca e ilegal sa pui ce vrei, dar e posibil. Si poate ca el are deja o dimensiune necorespunzatoare.
Si sa luam in calcul faptul ca o mica modificare a inaltimii rotii poate modifica inclinatia masinii, si o poate ridica mai mult la bot/bara, sau unde atinge el.