Tatal meu face 50 000 km pe an, eu fac 25 000 km pe an, crede-ma ca all season nu functioneaza in cazul nostru, cel putin in cazul tatalui meu care are si masina AWD, ar trebui sa schimbe anvelopele alea in fiecare toamna ca iarna ar fi inutilizabile.
E mai ieftin sa ai 2 seturi de roti, alea de vara tin mult si bine, folosesc nexen n blue hd plus si sunt chiar decente, pe iarna am avut 3 ierni niste anvelope uniroyal, acum de 2 ierni am bfgoodrich si se tin mai bine decat alea de la uniroyal, si la performanta dar si la durabilitate, cu 2 seturi iesi mai ieftin si din punct de vedere al montajului demontajului, daca as avea doar un set de jante ar trebui sa dau in fiecare an 160 de lei la vulcanizare sa mi le dea jos si sa mi le puna pe celelalte ( 80 de lei o operatiune ) si se mai intampla sa nu mi le echilibreze bine sau sa ciupeasca buza anvelopei cu levierul...
Daca ai loc sa tii 4 anvelope nu vad de ce te-ai zgarci la 200-300 de lei sa-ti iei un set de jante de tabla, de la dezmembrari daca ai putin noroc poti sa le iei gratis sau cu 100 de lei ca poate vrea ala sa se scape de ele ca nu are unde sa le tina... eu am dat 250 de lei pe un set de jante de aliaj de la dezmembrari si chiar sunt de calitate, am dat cu ele prin gropi destul de serioase si sunt ok, le-am dus si la 180 kmh si nu bateau.
Daca faci in jur de 10 000 de km pe an si nu esti adeptul vitezei merge si schema cu all season dar daca faci foarte multe drumuri lungi atunci neaparat anvelope de vara pe timp de vara si de iarna pe timp de iarna, un prieten cu all season era sa iasa de pe drum incercand sa se tina dupa mine, eu avand anvelope de iarna si el all season, asta pe asfalt uscat la 2 grade, ne-am prostit si noi putin, am vazut ca nu-i bine ce facem si ne-am potolit, nu recomand, este foarte iresponsabila fugarela, mai ales iarna!
Eu n-am masina tunata dar am 2 seturi de roti complete, e mult mai simplu sa schimbi rotile acasa decat sa dai bani la vulcanizare de fiecare data cand vine momentul schimbarii cauciucurilor, pe langa asta nu prea e sanatos pentru anvelopa sa fie montata si demontata de multe ori
Alt aspect, poate ca aia ce au masini tunate au si jante mari, sa zic pe 18 inch, cauciucurile de iarna sunt scumpe daca le iei pentru jantele alea asa ca unii prefera sa foloseasca jante pe 16 iarna, sa nu dea prea multi bani pe cauciucuri si cum iarna mai aluneci poti lovi usor o bordura si n-ai vrea sa julesti setul ala pe 18 care a fost destul de scump.
Si motivul dat de tine poate fi luat in calcul.
In cazul meu setul de vara are jante de aliaj si cel de iarna de tabla.
O tipa zicea ca si.a cumparat inca 4 jante ca sa nu schimbe cauciucurile cica si sa le aibe montate direct. Erau aceleasi dimensiuni dar mi se pare o prostie ce rost are? Alta e daca chiar vrei sa ai alt set de jante smechere si sa fie schimbu ala cu celalalte pentru design. Oricum se pun all season si rezista asa nu mai schimbi janta nimic, un set scump de Bridgestone rezista mult si bine, daca ar fi ieftine normal ca s-ar toci imediat.
Stanmariusvasile întreabă: