Vezi daca:
-invarte electromotorul
-ajunge motorina la motor
-are erori la motor
-are compresie
-citeste senzorul RPM.
Descrierea ta este f vaga,aproape inexistenta as zice .De ce nu mai porneste masina? Din cele descrise de tine,ar putea sa nu p[orneasca ca nu are benzina,motorina e si asta o cauza nu?
Cind mai intrebi chestii genul asta,spune ce s-a lovit,cit de grav a fost,ce lumini is aprinse pe la bord,asta daca are aprinse ceva lumini in urma acelui accident.
Asa sa vii sa spui nu mai porneste masina, asa si? Is o groaze de cauze pentru care o masina nu mai porneste, cum am spus poate ca nu are combustibil, asta e prima cauza, apoi daca iti enumera cineva cauzele o sa spui ca trebuie sa arunci masina.
Daca a pornit, apoi peste 2 ore na mai pornit,cauzele is multe,cauza,dar din alea multe una singura ar putea fi problema.
Care este aia? Treb cineva care se pricepe sa vada masina la fata locului,asa din descrierea cei facut tu,slabe sanse.
Asa eu iti zic,poate nu are combustibil,poate bateria e moarta,ori s-a deconectat ceva cablu la ea, acea tamponare o fi facut ea ceva, sau daca n-a facut, faptul ca nu mai porneste poate fi o simpla concidenta ca s-a intamplat dupa tamponarea ce spui.
Deci vina cu detalii, lumini aprinse la bord, defectiuni din acea tamponare etc.
Cu ocazia asta m-ai facut sa caut acest cod motor, si am gasit motoare complete pentru b5.5 si la 1500 de lei daca ar costa motorul meu sub 5000 de euro mi-as lua o bucata sa o am acolo.
revenind, nu cred ca poate sti cineva de ce numai porneste masina, spune-i prietenului tau sa duca masina la un service bun ca oricum are nevoie de nota de constatare pentru acea tamponare, si ii vor spune cei de acolo care-i problema, poate o sa i-o si repare asigurarea daca nu e el vinovatul evenimentului, daca nu o face pe banii lui, oricum piesele de passat acest model nu sunt foarte costisitoare daca compar cu masina mea care nu e o cotineata mai scumpa de 25k euro si un kit ambreiaj e 2500 de lei
Nici o lumina aprinsa in bord.Madina in urma impactului are bara soarta, tragere îl foarte foarte puțin îndoit, farurile sparte.Aceasta după cum am spus a pornit după impact, a stat la relanti a fost accelerată, nu a dat niciun semn, nici măcar un scârțâit.La motor nu s-a ajuns, distribuția este la punct.Ii pun contactul se aprind martorii, se sting toți îi dau la automat, bordul se stinge dintr o data. Pompa de motorina de aude cum pornește, motorina în filtru are, la fel și în rezervor. Am incercat sa o pornim împinsă și cu a 2-a și cu marșarierul, nimic, mașina da sa o ia dar se oprește instant.Bornele sunt puse, bateria nu este moarta(testată cu multimetru și redresor). Radiatorul este ușor împins spre motor, nu este spart, mașina nu are pic de scurgeri in urma impactului.Am verificat senzor map, Electrovalva n74 sau cum ii spune, furtunele de vacuum de la turbina, motor, etc
Asa parca mai vii de acasa Masina nu porneste pentru ca nu o lasa computerul sa porneasca.
Problema se pare ar fi de natura electrica. Din ce ai descris, nu vad probleme mecanice.
Am vazut masini farimate in fata de tot, dar porneau, mergeau.Ma gindesc daca sau spart farurile sa fi facut scurt ceva pe undeva, nu spui ce sa zic.
Sigurantele ati verificat? Verificati toate sigurantele sa fie sarite ceva sigurante de la ceva controale de astea majore si de aia sa nu porneasca.
Iar daca se aprinde bordu cand pui contactu, atunci se poate scana masina, acolo sigur va da ceva probleme.
Cind incerci sa pornesti bordu se stinge brusc.Inseamna ca pe undeva o fi ceva scurt electric.
Cind o sa desfaca dion fata de acolo sa se repare sigur veti putea vedea cei pe acolo.
Masina are directie cumva electrica? Daca are directie electrica, acolo vin cabluri f grase, sanatoase, daca alea fac scurt, sau nu mai stiu ce cabluri ar mai trece pe acolo sa faca asa.
Oricum pui contactu, nu se intampla nimic.In momentul ala se duce curent la pompa,la computer si alte chestii mici,cand dai sa pornesti,atunci e atunci,pleaca electromotorul,pleaca alternatorul,curent peste tot.
Ar putea sa fie si aici problema la alternatopr sau electromotor,face ceva scurt acolo si totu se stinge.
Nu cred ca poti rezolva asa pe net,trebuie sa o vada cineva acolo,sa se uite sa verifice.
Problema grava sigur nu este,problema la motor poti sa stai linistit,garantat nu-i, totu este acolo in fata, pana in motor.
Daca repara, o sa stie ce este, poti rveni pe aici si sa spui ce a fost, asta daca ai timp.
Bafta oricum.
Cred ca motoarele diesel sunt foarte fiabile in general, dar sunt si poluante, de fapt se zice ca motoarele pe benzina polueaza mai mult cu CO2, dar cele pe motorina polueaza mai mult cancerigen> NoX si altele mult mai rele decat benzinarele.
Pe de alta parte nu am vazut multe motoare benzina de peste 500.000 km care sa nu fi fost refacute, insa motoare diesel sunt destule care sar de 600k km fara a se inlocui interne, bine asta daca nu punem la socoteala turbina care e cele mai multe ori este o consumabila sa ii zic asa, pentru ca la un numar de km trebuie inlocuita.
Mai mult ca sigur e chimie, pentru ca motorina se comporta ca un ulei si unge angrenajele in timp ce benzina le distruge cu timpul, fiind structural coroziva.
Cat despre problema pentru care masina aceea numai porneste nu stiu sa ma pronunt, nu am nicio idee.
Daca nici diagnoza nu zice ce si cum e mai greu de depistat.
Sper sa ii dati de cap, dar inarmati-va cu multa rabdare.
Nu avem mecanici de top in Romania, iar daca exista cativa numarati pe degete aceea sunt foarte cautati si scumpi.
Stanmariusvasile întreabă: