| Andreiu68 a întrebat:

Azi am luat permisul auto.Scoala am facut-o pe un deasel.Acum vreau sa stiu.Eu am o masina pe benzina, azi am dat o tura de bloc cu ea si la scoala pe deasel pleaca din ambreaj si nu stiu cum am facut si am vazut ca si masina mea pe benzina pleaca doar din ambreaj.Eu stiam ca trebuie sa o turezi 1500-2000rpm si eliberezi usor ambreajul si pleaca. Masina mea in relanti are 1400 de turatii. Este posibil ca sa plece din ambreaj ca are relantiul ridical la 1400rpm? De fel relantiul la o masina este de 900rpm. Vreau un raspuns lamuritor.

3 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Orice masina pleaca usor din ambreiaj, doar ca dieselul avand cuplu mai mare pleaca mai usor iar cu benzina trebuie sa fii ceva mai finut ca sa nu opresti motorul.

Si nu e normal sa stea la 1400

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Plecarea normala, pe loc drept, se face aproape in relanti, cu "foarfeca". Adica, ridici ambreajul pana incepe sa se miste masina, iar atunci incepi sa si accelerezi, ca sa te pui calumea in miscare. Nimeni nu circula la relanti, oricat de "diesel" ar fi masinile.
Masina ta tinea relanti-ul la 1400rpm, pentru ca era motorul rece, si functiona socul automat. Ala accelereaza motorul, ca sa nu tremure la rece.
Nu accelera inainte de a elibera ambreajul, ridica-l usor ca sa il simti, si accelereaza doar unde trebuie, nu in gol.
Daca ridici turatia motorului, de multe ori, e mai greu sa eliberezi ambreajul fara sa bruschezi masina.

| valentinatvd a răspuns:

Depinde mult de masina, eu am dissel 1.9 si ambreajul e asa finut ca omor mai usor motorul decat la benzinar, dar la orice masina pleci din ambreaj lasat usorr, eu am invatat foarte greu sa accelerez in timp ce las ambreajul, cu toate ca si la benzinar plec fara acceleratie pentru ca asa m-am obisnuit.
Depinde foarte mult de masina.