ITP se face la unitatile RAR sau si la alte unitati autorizate de RAR, indiferent de situatia masinii, asa ca poti merge la orice unitate RAR sau autorizata RAR din judet.
Imi cer scuze, am uitat sa mentionez ca masina nu este radiata din circulatie, iar in toti acesti ani impozitul, parcarea si celelalte taxe au fost achitate.
Salut!
Asta voiam sa spun, stiu ce este o unitate autorizata RAR, o statie ITP normala, voiam sa stiu daca prin schimbarea proprietarului pot evita inspectia de la RAR propriu zis, adica o unitate autorizata RAR care solutioneaza exact ca ei. Este o masina veche dar fara problema, totusi de aceea ziceam ca RAR-ul se leaga de orice problema insignifianta, asa ca itpul la un centru normal mi se parea varianta mai sigura. Nu cunosc neaparat legile foarte bine, intrucat asa auzisem ca dupa expirarea itp-ului (mai bine de 2 ani nefacut) la o masina mai veche de 15 ani, noul itp se face doar la un centru ce lucreaza exact ca cei de la RAR.
Nu e nimeni obligat sa faca ITP la RAR. Se poate face la orice statie ITP.
Oricum, inainte de ITP, va trebui sa faci o revizie care sa includa inlocuirea tuturor fluidelor, curelelor si ce se mai observa degradat.
Ba da, sunt obligati sa faca ITP-ul la RAR cei carora li se ridica cerificatul de inmatriculare de politie.
Ala nu e ITP, e constatarea remedierii defectelor scrise in procesul verbal.
M-am exprimat gresit, sunt cateva situatii in care se poate face ITP numai la RAR, cum este in cazul masinilor cu atestat de vehicul istoric sau a celor inmatriculate in alta tara.
Dar daca lasi masina deoparte cativa ani, cand o repui in circulatie, faci ITP-ul ca si cum ar fi expirat ieri, nu difera cu nimic procedura.
Daca e retinut pentru ITP, da, se face verificarea la RAR.
Dar pentru certificat retinut pentru folie pe fata, am prezentat masina si au constatat doar ca am dat folia jos, au verificat seriile si atat. Nu au facut testarea ITP, ca nu avea legatura.
Sa ne intelegem: eu am spus ca daca talonul este retinut pentru:
1. Lipsa reviziei tehnice.
2. Defectiuni tehnice care pun in pericol viata participantilor la circulatia pe drumurile publice.
In acest caz trebuie facute reparatiile necesare si apoi se face un nou ITP la RAR.
Sa ne intelegem altfel, ca o lungesti aiurea:
"Ba da, sunt obligati sa faca ITP-ul la RAR cei carora li se ridica cerificatul de inmatriculare de politie."
Mi s-a retinut certificatul pentru folie si NU AM FACUT ITP LA RAR.
S-a notat doar remedierea defectelor, ca sa imi pot recupera certificatul de la politie. ITP-ul a ramas cel vechi, cum a fost.
Nu orice vizita la RAR inseamna automat ITP, cum nu orice ITP inseamna vizita la RAR.
Ai citit ce am scris? La prima postare nu am detaliat, crezand ca intelegi si cunosti codul rutier.
Gata, nu mai vinde castraveti la gradinar.