| JustMeAndMyWorld a întrebat:

aceasta intrebare vreau sa o adresez doar cunoscatorilor in domeniu.
Am si eu un Cielo Executive 1.5 din 2006 si m-ar interesa sa-i schimb motorul cu ceva mai puternic, ceva 1.9 spre 2.0 daca se poate chiar mai mult.
Bugetul este destul de mare, nu se pune problema, am auzit si alti ingineri mecanici care au reusit chestia asta, multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

A mai pus cineva intrebarea asta, poate tot tu.
Asa ca, ma repet: Daewoo Cielo e facut pe platforma de Opel Kadett E; Ca urmare, motorizarile de pe Kadett E se pot pune si pe Cielo, cu adaptari minime.
Un motor puternic de la Opel ar fi C20LET, mai exact 2.0 turbo pe benzina, in mai multe variante, cea mai mica fiind (parca) de 150cp, iar cea mai mare de 202cp. Sunt foarte multe duse spre 300cp, dar cu investitii.
Daca te uiti pe youtube, ai sa vezi ca multi au montat C20LET pe Kadett E, ca urmare trebuie sa se poata pune si pe Cielo.
Intra pe forumurile Opel din Romania, deschide un topic acolo cu ce vrei sa faci, si baietii mai experimentati o sa-ti spuna exact ce trebuie sa faci, ce motor e compatibil cu ce cutie, ce tampoane trebuie sa cauti/sa faci, eventual te indruma si spre meseriasi care stiu sa faca adaptarile profesionist.
https://www.youtube.com/watch?v=EukjwQ5BBNw
http://youtu.be/K2lLESNzeBc?t=1m45s

7 răspunsuri:
| Claudiu15g a răspuns:

Salut! In primul rand vreau sa-ti spun ca o sa fie extrem de mult de munca, in al doilea rand, nu cred ca iti incape motor mai mare de 2.2. Este adevarat, se pot face modificari ca sa poti pune un motor mai mare, nimic nu e imposibil laughing. Problema va fi ca cei de la RAR nu cred ca iti vor da voie sa umblii cu ea pe strada, deci ai putea sa o faci pentru concursuri organizate, nimic mai mult. Odata ce ai pus un motor mai mare si mai puternic pe masina, va trebui sa modifici prima data sistemul de franare, suspenisa, sistemul de evacuare si caroseria va trebui sa aiba un roll cage. Pe langa toate astea iti va mai trebui si racire mai buna pentru motor. In concluzie se poate face modificarea, dar iti trebuie foarte mult timp, rabdare si bani. Bafta!

| JustMeAndMyWorld explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Sincer, cea mai serioasa lucrare la care am asistat a fost schimbarea caroseriei de pe un M3 2007 cu una de serie 3, nu a fost prea mult de munca, doar ca masina arata exact ca o serie doar ca are motor de M.
Cam asa ceva m-ar interesa si pe mine, o masina simpla cu un motor modificat...Nu a-r exista nici o solutie pentru a o intoduce in circulatie?
Cei de la ARR, cu toate modificarile necesare, in afara de caroserie...
Multumesc!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JustMeAndMyWorld):

Ai sanse sa o omologhezi, daca faci niste modificari folosind piese concepute de pe aceeasi platforma (Kadett E/Cielo), care intra fara modificari. La RAR au fise pentru fiecare model de automobil, si daca vii cu modificari in configuratii facute si de producator, treci mult mai repede de omologare, ca nu se mai fac teste amanuntite.
Asa ca o varianta rapida ar fi sa cauti motorizari GSI de pe Kadett E, sa vezi ce se potriveste, dar din pacate nu cred ca a fost nici una atat de performanta ca si C20LET, care a aparut mai tarziu, pe Astra F si Calibra.
Dupa ce afli lista de compatibilitati, chiar daca pui C20LET, treaba e relativ simpla. Folosesti doar piese Daewoo/Opel/Chevrolet, care sunt compatibile intre ele, si nu ai de facut modificari, decat cum ti-am zis, instalatia electrica si cel mult niste tampoane de motor si cutie.

| JustMeAndMyWorld explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cineva mi-a mai spus ca s-ar putea sa am probleme, pentru omologare, cu vitezometrul, pentru ca fiind motorul mai mare nu ar calcula la fel si asa mai departe...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JustMeAndMyWorld):

Viteza se calculeaza din cutie, in cazul Cielo-ului printr-un cablu. De cele mai multe ori, vitezometrele vechi au aceleasi rapoarte toate, pui ce bord vrei iar viteza ti-o indica la fel. Valabil si pentru schimbul de cutie.
Erori apar la masinile mai noi, care au ceasurile electronice, nu mai au cablu.
Cauta un forum opel, cum ti-am mai zis, si sfatuieste-te cu cei care stiu sigur.
Si pe www.forum.4tuning.ro s-ar putea sa gasesti informatiile de care ai nevoie.
Si uite un Cielo din Romania, cu C20LET:
https://www.youtube.com/watch?v=xUxwizcqmrk

| JustMeAndMyWorld explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am intrebat si pe 4tuning.ro, doar ca raspunsurile au fost doar alte intrebari despre buget...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JustMeAndMyWorld):

Mda... Si eu pe la 17 ani am facut topic acolo cu primul meu proiect, si pe langa ca n-am prea primit sfaturi, s-au mai si luat de mine ca n-am permis.
Chiar moderatorii erau "semintari" si veneau cu dume de 2 lei... M-am luat in gura cu ei si am abandonat topicul.
Anul trecut, exact moderatorul care se lua de mine, voia sa faca combinatii cu mine cand am pus o masina la vanzare, sa-mi bage pe gat un E36 ruginit laughing
Nu e cine stie ce de forumul ala, dar am vazut totusi si topicuri calumea