Dupa o mica cautare pe net am gasit ca ar putea fi de la mai multe cauze eroarea, in general de la turbo/turbina si sistemul ei de racire. Din pacate majoritatea sunt in engleza articolele:
https://dailydriven.ro/cod-eroare-obd2-p0299
https://axlewise.com/......des/p0299/
https://mechanicbase.com/trouble-code/p0299/
https://www.reddit.com/......oost_code/
Am vazut ca apare la majoritatea masinilor pe motorina de la diferite marci auto.
Legat de problema ta, daca ala este singurul cod ce ti-a dat, posibile cauze ar fi urmatoarele :
-Coliere, furtune, galerie, tot ce tine de intake, Intercooler, tot ce duce aer spre motor sa curga undeva, scapa aer, nu mai ajunge cit trebuie in motor.
-Sensorul de presiune de la turbina defect
- Turbina defecta, adica poate sa se sparga bucati mici din turbina ce duce la scapari de presiune.
- Cabluri, conectii oxidate, rupte, sau partial rupte.
Lipsa de putere, este pentru ca turbina scapa presiune, nu baga cit trebuie in motor, ca urmare ai ce spui tu, motorul nu mai trage cum trebuie.
Nu mai lasa pe aiai sa schimbe nimic, trimite-i sa se angajeze la pompieri, poate acolo se pricep mai bine
Baga si verfica toate furtunele, tevi, de la turbina si pana intra in motor, sa nu ai coliere slabe, sa nu ai furtune sparte, fisurate, rupte, sa nu ai intercoolerul spart, desfacut, deci tot ce duce de la turbina spre motor trebuie verificat bine.
Daca e tot in regula dupa treci si la alte piese, la sensorul de presiune al turbinei, la verificat turbina, daca face zgomote ciudate etc.
Daca aia au scanat masina si-a dat doar acel cod, alta problema nu este, decat legata de turbina.
Eu nu cred ca mecanicii aia au verificat bine furtune si tot ce am spus mai sus, bag mina in foc ca nau verificat intercooleru, nau verificat nimic, doar sau uitat asa ce au putut pe deasupra.
Sensorul lau schimbat cu altul nou, sau au pus unu ceau gasit pe la ei vechi de la alta masina
Nu mai schimba nimic, pune tu singur si verifica, nu mai avea incredere in rapanosii aia.
Dupa ce verifici f bine toate conectiile si ce am mai spus, de abia atunci te apuci si schimbi sensorul sau toata turbina.
La tine daca sa zic totul ar fi in regula, adica furtune, galerii, intercooler, sensor, atunci turnbina ar fi defecta, aia e tot, schimbi turbina si ai rezolvat problema.
Nu te apuci sa schimbi piese fara verificare atenta, cum zic si un colier daca nu-i strins la un furtun, sau ai o fisura la un furtun pe acolo iese presiune.
Verifici si presiunea la ulei daca sa zic ai descoperi ca turbina ar fi blocata. Turbina se poate bloca, sau se poate rupe ceva bucati mici din turbina, caz in care nu mai baga.
O turbina blocata, cauza ar fi lipsa de lubrefiere, deci acolo nu este ungere cit ar trebui, iar uleiul care lubrefiaza turbina este tot ala din motor, dar uleiul ajunge acolo sub presiune, deci trebuie verificat presiunea uleiului.
Nu cred sa fie turbina blocata, daca era ceva de presiune la ulei aveai si alte lumini aprinse la bord.
Parca vad ca e ceva un furtun crapat si aia schimba toate pe acolo ca nu au verficat cum trebuie.
Cum am spus nu te lasa pe mina alora, scoate tu toate afara, ce vine de la turbina, pana intra in motor si verifica.
Scoti un furtun sau teava ce ai acolo, verifici, daca e ok, pui la loc stringi bine colieru.Scoti urmataorea sectiune si tot asa.
Daca nu gasesti nimic, atunci te apuci sa schimbi sensor, iar daca tot nu-i, schimbi turbina.
Cam asta aer fi tot. Unia au gasit furtune rupte, crapate, altii au gasit intercooleru ca pierdea presiune, astea asa mai comun.
Ai presiune scăzută în admisie. Ori e turbina leneșă, ori controlul ei e defect, ori pierzi presiune, ori senzorul MAP dă valori aiurea.
Eu m-aș uita la geometrie și eventuale pierderi.
Desfa turbina si curata deometria. De obicei geometria blocata da overboost, dar poate da ce ai si tu sau verifica in special Exhaust Valve Control Module.
Https://ibb.co/sCzTJ3b
https://ibb.co/2Zg0Z8z
Mizerie esti tu vorbeste frumos ciobane.Tu ai fost cel care tot intri la mine, mai luat la rost ce tot ii trag eu cu scanarea unei masini ok?
Uite pentru ce trebuie sa scanezi o masina inainte de a o cumpara.Am trimis 2 poze, la masina mea aparu lumin aia Engine, am scanat, a dat cod de MAF ceva volum de aer bla bla, mi-am dat seama ca e de filtru de aer, era f murdarm, am spalat filtru, am pus la loc, am sters codu si am condus.
Am uitat sa fac poza dupa ce am sters.Ale is sistemele ce le afiseaza un scaner alea cu verde si rosu.
Acu ce vreau sa te invat, ce vreau sa iti arat, ori de ce am spus ca trebuie sa scanezi o masina inainte sa cumperi?
Cind stergi coduri, daca vezi in prima poza, 6 chestii is verzi si 2 is rosii da? Alea rosii is asa pentru ca arata ca inca computerul masinii n-are destule informatii de la acele sisteme, asa ca scaneru le arata rosii.
Am mers peste 100km ca toate sa se faca verzi ca in poza a 2 a ok?
Acum, sa zic eu am o masina si vrerau sa o vind da? Dar am problema la ea, luam doara un exemplu, am catalizatorul dus de suflet, am lumina aia Engine aprinsa la bord, daca merg la tirg oamenii or sa vada si nu or sa fie prea curiosi, asa ca fac? Sterg acea lumina, sterg tot si ai bordul curat
Ajung la tirg, bag masina in parcare, pun la vinzare. Vii tu unu de asta care se "pricepe" de se rupe la masini, vede ca are culoarea lui preferata zice wow ce bumper are masina asta, gata asta e masina mea.
Asa ajungi apoi sa apara luminite de craciun la bord dupa ce o cumperi.
Daca ai un scaner la tine, scanezi, dureaza 1 minut si o sa vezi ca sistemele lui is rosii, ori la alt scaner, depinde ce scaner este arata altfel, cum am spus la alea micute ce spui tu cai mizserie, o sa scrie Not ready.
Ce inseamna asta? Cind vezi asa o sa stii ca omu la acea masina a sters codurile, a ster probleme, ca tu sa spui ca masina e in regula.
Omu ala in tirg nu-ti da el tie masina sa pleci cu ea, mai ales in tirguri mari unde nu prea mai ai cum s-o scoti de acolo asa f usor.
Deci tu stiing ca el a sters codurile, ai 2 optiuni
1- o colesti acea masina, nu mai esti interesat de ea
2- poti negocia cu omu, ala n-o sa mai aibe ce sa zica, stai ca masina e buna bla bla.
Deci pentru asta am sus eu ca e bun sa scanezi o masina, vezi, stii ca are probleme.
Cum am spus am catalizatorul varza, tu stii cit costa un catalizator? Sint si ieftine, dar dupa 1 an cele aftermarket se duc de suflet, alea originale costa mai mult decat dai tu pe acea masina asa ca daca ai scaner, stii ca acea masina daca i sau sters coduriule are probleme grave, adica care necesita f multi bani sa o repari.
Pt ca daca era o problema minora, ieftina de reparat, omu o repara inainte sa vinda masina, dar una ce trebuie bani f multi, o ascunde, cauta sa ascunda problema si sa pacaleaza pe unu naiv ca tine.
Am aratat scanerul ala mizerie ce spui tu, ca ar fi bun unu genu ala doar atunci cand cumperi o masina, sa stii ce cumperi.
Sint probleme care sterse din computerul masinii apar dupa 80 sau 100 km, omu stie deja, o facut si probe, asa ca si daca tu dai o tura cu acea masina pe acolo no sa apara lumina aia in timpul ala.
Deci despre asa ceva vorbeam.Deci mizerie esti cum am zis tu, odata pentru ca vorbestio ca un cioban, apoi pentru ca nu prea intelegi chestii simple, elementare.
Un amic pe aici m-a luat odata ca vrea sa cumpere nu stiu ce masina de la unu.El nu se pricepe la masini, am mers cu el, ne-a dat omu masina, am facut-o o tura l la bord totu bun, am oprit intr-o parcare, am scanat junghiul ala, toate sistemele NOT Ready, aveam alt scaner, unu de ala cel tii in palma, l-am lasat in RO.
I-am zis amicului, faci ce vrei, daca o sati manince zilele sau te costa nu stiu cit sa repari este alegerea ta.Asa ca omu na mai luat acea masina.
Tu crezi ca toti oamenii is sinceri, is cinstiti? Te inseli, multi care vind masini ce au problema grave asta fac, ascund acele probleme.
Tu faci ce vrei, eu doar am vrut sa iti arat de ce am spus sa scaneze omu masina, inainte sa cumpere, iar tu ai intrat la mine si ai spus " cei tot trag eu cu scanarea unei masini " ei uite acu iti arat.
Scanerul din poza asta este al meu, asta asa ca idee, ca tot tu ai spus ca eu am vazut scanere doar in poze, sau pe la unia pe aici pe la service
Este adevarat, multi nici nu-s curiosi sa vada scanere, dapai sa mai si cumpere, pentru ca nu repara ei masini, majoritatea oamenilor duc masina la service.Eu am scaner ca imi repar singur, cam despre asta era vorba.
Nici nu ma uitai sa vad ce face acel scaner ce ti-am aratat poza aia, tiam trimis link-ul ala sa vezi cum numesc oamenii aceste dispozitive.Acolo la titlu scria Tester, dar la descriere daca citesti ii spune scaner aia voiam sa iti arat ca si in RO cei mai multi asa numesc aceste aparate, scanere si nu diagnoze ce tu ai spus.
Ok sa fii sanatos, retine ce vrei, oricum tu le stii pe toate, eu doar am vrut sa iti arat cu poze, nu doar scris de ce este bine sa scanezi o masina inainte sa cumperi, unde pui ca nici macar nu tiam adrersat tie acel raspuns.
Dar macar sa vada altii si sa inteleaga despre ce povestesc pe aici.Vezi citi oamenii vin dupa ce cumpatra masini, i s-a aprins lumina X masina are probleme bla bla.
Sau poate ca pe voi nu va intereseaza problemele, sau lunminile de la bord pentru ca dati oricum spaga la inspectia tehnica dar o problema la masina, in timp nu se va rezolva singura, se va agrava si va afecta si alte componente.
Asa ca eu orice masina cumpar, excetind alea noi, le scanez, sa stiu cu cine am dea face, cu un vinzator mincinos sau cu unul mai sincer
Daca ai intrebari, spune, nici o problema. Voiam sa pun poza si cu cutia de la scanerul asta din pozele astea, sa vezi ca scrie pe cutie Scaner si nu diagnoza cum tu sustii, dar am zis ca deja e prea mult, eu ce am facut aici, acum a fost doara sa iti arat cu poze si explicatii de ce trebuie scanate masinile.