Jocul la tacheți nu „se ia" schimbând tipul de ulei folosit. Motorul ăla trebuie și el desfăcut, curățat, reglat... Asta, dacă mai vrei să te țină. Altfel, doar îi grăbești sfârșitul și agravezi nota de plată de mai târziu...
Uleiurile cu 5w sunt ceva mai subtiri si se pun la motoarele cu uzura mai mica iar mecanicul a folosit 10w pentru ca este mai vascos si preia din bataile motorului.In privinta sintetic sau semisintetic mai putin conteaza la cei 300. 000km care ii are masina si astia daca or fi reali la un diesel din 2001.
Uleiurile utilizate în circuitele de ungere ale motoarelor termice au o compoziție complexă. În funcție de tipul uleiului motor, acestea sunt compuse din:
uleiuri de bază, în proporție de 75-85%
aditivi, în proporție de 25-15%
Uleiurile de bază îndeplinesc funcția principală a sistemului de ungere și anume lubrifierea. La rândul lor, în funcție de materia prima utilizată și procedeul de fabricare uleiurile de bază sunt:
uleiuri de bază minerale, se extrag prin diverse procedee materia primă fiind petrolul
uleiuri de bază sintetice, se obțin prin procedee (sinteze) chimice
uleiuri de bază semi-sintetice, sunt amestecuri de uleiuri minerale și uleiuri sintetice în proporție de 20-30%.
Aditivii sunt substanțe chimice (compuși organici, pe bază de metale sau polimeri) care prin combinarea cu uleiul de bază au rolul de a îmbunătății anumite caracteristici ale uleiurilor utilizate în sistemele de ungere ale motoarelor termice.
Uleiurile sintetice nu au treaba cu mineralele sunt facute in baza unor procese la laborator. Cu cat mai vascos e uleiul cu atat previne mai mult frecarea metalului si usureaza munca motorului. De obicei in manualul masinii la specificatiile motorului pune ce tip de ulei are nevoie, sau poti sa intrebi un mecanic de la dealerul ford, stie cel mai bine care se potriveste pentru modelul masinii tale.
Daca sunt tacheti hidraulici jocul se elimina prin presiunea uleiului.
Cand sunt uzati au nevoie de ulei mai vascos ca sa-i tina in presiune.
Dacă sunt tacheți hidraulici, nu au joc de niciun fel. Ăsta e de fapt și rostul lor. Jocul descris aici, ceva mai sus, se cheamă „joc termic" și este caracteristic tacheților clasici (mecanici).
Vezi aici: www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/117-tachet-hidraulic.html