Nu cred ca are legatura directa schimbarea filtrului de combustibil cu consumul ridicat, dar filtrul de combustibil mai ales la diesel este recomandat a se schimba anual la revizia de schimbare a uleiului si filtrelor sau cel mai traziu la 30.000 km asa cum spun unele manuale ale producatorilor, majoritatea masinilor pe benzina sau generatie mai noua nu necesita schimbarea filtrului de combustibil, dar la diesel este altceva.
Aici pe TPU nu rezolvam probleme mecanice dar putem da cateva sfaturi, deci cel mai bine este sa consulti un service autorizat multi marca, acolo se va face si o diagnoza ODB si este posibil chiar acolo sa apara cauza cresterii consumului, asta daca este implicat un circuit electric care pe Tester va da o anumita eroare, specifica.
Ca si cauze care dau cresterea consumului de combustibil pot fi multe, printre ele:
-bujiile defecte si sondele lambda defecte, DAU un consum ridicat, bujiile se verifica foarte simplu la ochi in service asta dupa ce sunt scoase pe rand de pe masina iar sonda/sondele lambda dar eroare atat in bord cat si pe tester, din propria experienta iti spun ca o sonda lambda cum este cea banc1 da un consum exagerat, alaturi de rateuri si scadere a puterii masinii, sa nu uitam ca aceasta sonda este un consumabil! Nu este neaparat problema ta sonda dar cum spuneam dupa tester/diagnoza se poate vedea daca ea este problema sau nu.
-depunerile de pe injectoare si filtrul de aer pot da la randul lor un consum crescut.
-daca reviziile nu s-au factut la timp de catre tine sau fosti proprietari o posibila cauza poate fi DEBITMETRUL, si acesta apare pe diagnoza atunci cand este defect.
-verifica presiunea anvelopelor, cu cat anvelopele sunt mai "desunflate" cu atat consumul este mai mare. Atentie presiunea trebuie sa fie cea recomandata de producator nu umflam la cat mai multi Bari ca asa vrem noi!
Acestea pot fi cauze ale consumului crescut de combustibil.
Dupa ce duci masina in service si faci si o diagnoza chiar ne poti scrie ce probleme reale au fost.
NU uita sa alegi un service multimarca autorizat si intreaba inainte daca detin interfata a diagnozei pentru modelul tau de masina, Mazda sunt pretentioase pe toate planurile.
Mulțumesc pentru sfat, eu am dus-o la service dar nu apare nimic în neregula la diagnoza
Nu are legatura filtrul de motorina cu consumul.
Daca zici ca diagnoza e ok o posibila cauza ar fi si conditiile de trafic.
A mea consuma dublu in trafic intens in Bucuresti.
Eu spun sa ii faci un service general, ca la cat este de veche, poate avea oricesau mai multe.
Trebuie sa iei in considerare si faptul ca, la 15 ani vechime, o masina are nevoie de mai mult decta ulei, motorina si filtru, in plus, este normal sa consume mai mult: ca-i veche si-i uzata masiv.
Cere si o a doua opinie, daca zici ca consumul acum este MULT mai mare decat pana acum...
A doua opinie inseamna alt service, de data asta sa aiba DIAGNOZA originala Mazda, sa vedem tot nimic nu iese?
Acum depinde si ce consum ai ca daca inainte aveai 8/100 iar acum este 12/100 nu este exagerat poate ca conteaza cum au spus si colegii de conditiile de trafic, de faptul ca afara este mai frig acum etc
Daca consumul este 20L/100 km, atunci da ceva s-a intamplat.
Eu nu am incredere in astia care nu gasesc nimic la o masina de 15 ani vechime, nu de alta dar am avut multe masini luate de noi si pe la 5 ani toate incep sa aiba bube, unele si mai devreme de 5 ani vechime, apoi la 15 ani, DOAR daca nu tu sau fostii proprietari ati schimbat absolut tot la ea pana acum si mi se pare destul de greu...